’24 Kasım’ı öğretmenlere zehir ettiler’

Türk Eğitim-Sen 1 No’lu Şube Başkanı Metin Öksüz ve 2 No’lu Şube Başkanı Selçuk Türkoğlu, Öğretmenler Günü dolayısıyla ortak düzenledikleri basın toplantısında, Milli Eğitim’in öğretmenlere kapılarını kapattığını ve ayrımcılık uyguladığını söylediler.

’24 Kasım’ı öğretmenlere zehir ettiler’

SEYİT GÜNDOĞAN

Şube Başkanları adına konuşan Türk Eğitim-Sen 1 No’lu Şube Başkanı Metin Öksüz, hükümetin öğretmenlere hayatı ve 24 Kasım’ı zehir ettiğini öne sürerek, Türkiye genelinde 12 ilde pilot uygulaması başlatılan performans değerlendirme sistemini garabet olarak yorumladı.

Bu uygulamanın, öğretmenin itibarını ortadan kaldıracağını ve eğitim sistemine zarar vereceğini öne süren Öksüz, “Öğrencinin öğretmene not vermesi öğretmenin madara edilmesidir. Bu uygulamayı reddediyoruz. Bursa’da öğretmen olmak, şiddete maruz kalmak, güvenliği olmayan eğitim kurumlarında çalışmak demektir. Parçalanmış aile, ayrımcılık demektir, yandaş kayırma ve torpil demektir. Milli Eğitim Müdürlüğü’nü, resmi Öğretmenler Günü kutlamalarına eğitim sendikalarının girişinin yasaklanması demektir. Milli Eğitimin öğretmenlere kapı duvar olması demektir” dedi.

ANKETTE ÇARPICI SONUÇLAR…

Türk Eğitim-Sen’in, öğretmenlerin mesleki ve ekonomik sorunlarını tespit edebilmek amacıyla düzenlediği anketle ilgili de bilgi veren Öksüz, 25 bin 732 kişinin katıldığı ankete göre, yüzde 75’nin kredi borucu olduğunu, yüzde 60.7’si mesleğini bırakmayı düşündüğünü belirtti. Öğretmen atamalarında mülakat yönteminin yüzde 97.4 oranında yanlış olduğunu ifade eden Öksüz, yeni müfredatın, çağdaş, bilimsel, yeniliklere açık, çağın ve eğitimimizin ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan bir müfredat olmadığını düşünenlerin oranın ise yüzde 87.8’i teşkil ettiğini kaydetti. Öğretmenlerin 63.2’sinin yeni müfredatta Atatürk ile ilgili konuların daraltıldığı görüşünde birleştiğini vurgulayan Öksüz, “Öğretmenlerin yüzde 93.4’ü Atatürk ile ilgili konuların daraltılması nedeniyle rahatsızlık duyuyor. Ankette, eğitimin en büyük sorununun yüzde 57.9 ile eğitim sisteminin sürekli değişmesi olarak ortaya çıkarken, yüzde 29’u ise kadrolaşmayı adam kayırmayı ülkenin en büyük sorunu olarak görüyor. Öğretmenlerin yüzde 94’ünün performans değerlendirme sistemine karşı çıkarken, eğitim sistemini istikrarlı bulmayanların oranını yüzde 99 olarak dikkat çekiyor. Öğretmenlerin yüzde 95.7’si, TEOG’un yerine getirilen sistemin yaşanan problemleri ortadan kaldırmayacağını cevabını verirken, yüzde 74.6’sı MEB’in öğretmene hiç değer vermediği görüşünde birleşiyor” diye konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X