Alinur Aktaş acil eylem planını paylaştı

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, belediyenin 4,5-5 milyar lira borcu olduğunu belirterek, “Belediye 2032 yılına kadar borçlu. 2018 yılının gelirleri gider ve kredileri karşılamıyor. Ama iflas etmiş durumda değiliz.” dedi.

Alinur Aktaş acil eylem planını paylaştı

Şehri batıya doğru yatay büyütme mesajı veren Aktaş, “Mevcut yerde 5 katı 15 kata çıkararak çözüm üretmek iş değil. Eğer batıda yeni imar planı konusunda süreç bunu gerektirirse taraflarla konuşacağız. Cumhurbaşkanımız ilk görüşmemizde Doğanbey’i sordu. Bu konuda bir şeyler yapmak isterim ” diye konuştu. Başkan Aktaş 2 bin kişiyi işten çıkarmanın söz konusu olmadığını bugüne kadar 120 kişiyle yolları ayırdıklarını hatırlattı. 

“Ciddi borcumuz var”

Başkan Alinur Aktaş, görevdeki 34.gününde acil eylem planını paylaştı.

Ufak dokunuşlarla şehirde herkesi ilgilendiren konularda rahatlama sağlayacaklarını kaydeden Başkan Aktaş, “3 P kuralını uygulayacağız. Para, personel ve proje. Eğer bu 3’ü arasında bir ahenk bir uyum varsa, belediyenin ölçeği ne olursa olsun sorun ve sıkıntı yok. Bunu ne kadar ahenkli götürüyorsanız o kadar başarılı oluyorsunuz. Burası Anadolu, insanlara dokunmanız lazım. Acısında tatlısında beraber olmanız lazım. Siz sokakları altınla döşeyin gönülleri imar edemezseniz; muvaffak olamazsınız. Bu üçünü ahenkli bir şekilde götürmek zorundayız. Bununla alakalı sıkıntılarımız var. Borçsuz belediye fikrine katılmıyorum. İş yapan belediyenin borcu olur. Mesele sürdürülebilir borçlarınızın olması, Türkiye’nin 4.belediyesinin borçlarının olması normal. Yeter ki normal gidişat ve durumunuzu etkilemesin. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ciddi borçları var. İşin ilginci 2032 yılına kadar borçlarımız var. 4,5-5 milyar lira borcumuz var. Çok normal olabilir. Avrupa merkezli ve Dünya Bankası merkezli, yurt içinden alınmış borçlar var. İşin ilginç tarafı; borçların yüzde 60’ı 2018-2019-2020 yıllarında. 2018 ile alakalı hele çok fazla bir şey söylemeye gerek yok. 2018’deki gelirlerimiz gider ve kredileri karşılamıyor. Devam eden projelerin ve yeni projelerin hak edişlerini demiyorum. Genel giderlerimiz ve beraberinde mevcut kredilerimizi karşılamaya yetmiyor. Kredilerimiz kapalı. Kredi almaya hakkımız yok. En küçük bir endişem yok. İflas söz konusu değil. Diğer belediyelerde de borçlar var. Ankara’dan bir miktar borcumuz fazla. Burası belediye. Belediye kapanmaz, 3 aşağı 5 yukarı toparlanır. Bu süreçten sonra yapacaklarımız önemli. Yanlış yapan varsa kanuna hesabını verir. Aldığım tabloyu en düzgün hale getirmek durumundayım”dedi.

“Bursa benim damarlarımda dolaşan kan gibi”

En büyük güvencesinin Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu’nun yanı sıra, Bursalı bakanlar, milletvekilleri, İl teşkilatı olduğunu kaydeden Aktaş, “34 günde, vatandaşla görüşüp beklentileri öğreniyorum. Otobüse, metroya biniyorum. Kendi aracımla geziyorum. Şehri şehirde yaşayan bir insan gözüyle inceliyorum. Bereket sofrası buluşmalarımız var. Velhasıl Bursa benim damarlarımda dolaşan kan gibi bütün vücudumu sarmış durumda. Cuma gününden itibaren de şehirde ikamet ettiğimi ifade etmek istiyorum. Bursa Türkiye’nin 4.büyük ili. Busa 2.büyük ticaret şehri, Bursa büyük projeler kovalamak zorunda. Yaptığı projelerle örnek olmak zorunda. 17 ilçe belediyemiz, otobüsünden pilavına, aşuresinden yemeğine varana kadar bir sürü kurumlara destek veriliyor. Ama Büyükşehir Yasası’nın da işaret ettiği gibi bizler şehrin imarı, kentsel dönüşümü, ulaşım ve trafiğiyle alakalı, turizmiyle alakalı, ekonomisiyle alakalı, vizyon projeler yapmalıyız. Bazen önde koşarak bazen maddi destek sağlayarak, bazen adımız geçmese de katolizör olmak zorundayız. İlçe belediyeleri sosyal belediyecilik yapmak durumundalar. Gelen herkese söylüyorum, lütfen ilçe belediyelerimizi harekete geçirelim. Ben yanlız başıma bir hiçim. Hep beraber bütün olduğumuzda bir güzelliği ortaya çıkarıyoruz. Başbakan Yardımcımız, tecrübeli bakanlarımız, milletvekillerimiz, belediye başkanlarımız, il başkanımız, teşkilat mensuplarımız, yürekler toplu atmazsa kesinlikle sıkıntı olacağını ifade etmek istiyorum. Birkaç kişisel konunun asla bizi yolumuzdan çeviremeyeceğimizi ifade etmek istiyorum. Büyükşehir Belediyesi, Buski, bizim bağlı şirketlerimizde 11 tane bağlı şirketimizde çalışan arkadaşımızın hepsinin bu sürece katkısı olacaktır” diye konuştu.

“120 kişi ile yollarımızı ayırdık”

“Belediyeden 2 bin kişi çıkaracaklarmış sözlerine itibar etmeyin” diyen Aktaş şunları söyledi:

“Ben hayatım boyunca kimsenin ekmeğiyle oynamadım. Bundan Allah’a sığınırım. Lakin çalışmayan, üretmeyen, savsaklayan babam olsa affetmem. Siyaset yapamam, süslü sözler söyleyemem, işin gerekleri neyi gerektiriyorsa onları yapmak durumundayım. Bu konuda algı oluşturmak isteyenlere de müsaade etmeyeceğimi ifade etmek istiyorum. Bugüne kadar 120 arkadaşımızla yollarımızı ayırdık. Zaten 2-3 bin kişiyi işten çıkarmak da tazminat anlamında finansal dengeleri bozar. Sonuç odaklı olacağız. Evelemeden yapacağız. Söz verdik mi yerine getireceğiz. Bir şeyin sözünü verdik mi yerine getireceğiz. Şeffaf olacağız. İşler birisinin tavassutu ile yürümeyecek, öncelik ve aciliyete göre işler halledilecek. Bir tane derdimiz, bu milletin hayır duasını almak. Sayın Cumhurbaşkanımızın çizdiği istikamet doğrultusunda 2019 yerel ve genel seçimlerine Bursa’mızı en güzel şekilde hazırlamak. Sizce Bursa’nın en büyük 3 problemi nedir diye herkese sorduk. Şu ana kadar ulaşım, trafik toplu taşıma maddesini ikinci sırada söyleyeni hiç görmedim. Herkes ilk 3’te bunu birinci sırada söylüyor. “Biz Ankara’nın gücünü çok fazla kullanamıyoruz. Biz merkezi hükümetin imkanlarını Bursa olarak çok kullanamıyoruz” gibi sözler duyuyoruz”

“Tek yön uygulaması genişletilmeli”

Revize ettikleri, iptal ettikleri ya da yeniledikleri projeler olduğunun altını çizerek, “Konunun uzmanlarıyla istişare ediyoruz. İşin uzmanlarından bilgiler alarak ortaya bir sunum yapmaya çalışıyorum. Bununla alakalı şehrin menfaatleri, iptali gerekiyorsa iptal, uygulamayı gerektiriyorsa uygulama. Revizyonu gerektiriyorsa revizyon yapmak durumundayız. Hiç bir ilçemizin şehir merkezinde ya da diğer ilçelerde projeleri kuru kuruya iptal etmenin derdinde değilim. 48 kilometrelik hattımız var. Bu azımsanmayacak bir rakam ama özellikle büyük bir kısmının yer üstü olmasının kaygıları var. Bursaray araçlarında sabah akşam yoğunluğunu azaltmak için sefer sıklığının arttırılması ve bekleme süresinin azaltılması yazılım ve modernizasyon gerektiriyor. Teknik anlamda bazı şeyler el vermiyor. Rakamsal olarak ciddi maliyetler. Bursaray araç dizaynının arttırılarak kapasite arttırılması, park et bin sistemi, otoparkların ve bisikletin yaygınlaştırılması, otobüs ve minibüste düzenleme ile Bursaray ile entegrasyonunun sağlanması, doğu batı aksında park yasağı ile rahatlatılması sağlanacak. Doğu batı aksında 213 çıkış noktası var. Çözüm ortağı olarak gördüğümüz minibüsçüler ve benzerleri var. Her isteyenin istediği yere gittiği sistem dünyada hiç bir yerde yok. Belirli uygulamaları yapmak durumundayız. İzmir Ankara karoyulunda Gül, Mudanya, Acemler, Gökdere ve Otosansit kavşağında şerit genişletilmesi yapılarak geçiş kapasitesinin arttırılması sağlanacak. Acemler Köprülü Kavşağı’ndan İzmir’den gelenlerin direksiyonel kolla Acemler Viyadüğü’nün yapılması, Mudanya Köprülü Kavşağı, Beşevler Dikkaldırım trafik bağlantılarının sağlanması, Soğukkuyu’dan çıkanların Mudanya yoluna yönledirilmesi, Beşyol ve Panayır kavşaklarının öncelikli tamamlanarak yolun 3 şeride çıkarılması sağlanacak. 30 metrelik imar yolu Çelebi Mehmet, Hüdavendigar, Yıldırım Beyazıt kesiminde kamulaştırmalar tamamlanacak. Mudanya Filament Kavşağı’nda düzenleme yapacağız. Şehir içine kamyon ve TIR’ların girmesi konusunu denetlemek durumundayız. Dosab’dan çevre yoluna bağlantı yapılarak kamyonların karayoluna girişini önleyeceğiz. Mudanya Güzelyalı için çevre yolu yapacağız. Akıllı kavşak uygulamalarını arttıracağız. Stadyumda ciddi sıkıntı var. Bağlantı yolları ve viyadük imalatlarının yapılmasıyla Dikkaldırım Çekirge tek yön planlamasını yapacağız. Bursa’da tek yön uygulamalarının arttırılması gerekiyor” diye konuştu.

“Toplu ulaşım ve suda 6 ay sonra yeni indirim yapacağız”

Toplu ulaşımı teşvik etmek istediklerini kaydeden Başkan Aktaş, “Toplu ulaşımı teşvik etmek için indirimler yaptık. 6-7 ay sonra bir indirim daha yapacağız. Toplu ulaşımı teşvik etmemiz gerekiyor. Bu manada üst geçit, kavşaklar gözden geçirilecek. Stadyum çevresinde otopark ciddi sıkıntı. Hem stada ulaşımın rahatlatılması, emniyetle istişare halindeyiz. Stad civarına yeni bir metro istasyonu yapılıyor. Maç günlerinde stadyum çevresinde tedbirleri üst seviyeye çıkaracağız. Bir hastane, 5 otel, gelişen bir bölge. Eğer bir şeyler yapılmazsa, geleceğini hayal bile edemiyorum” şeklinde konuştu

“Yıldırım Metrosu ve Güney çevre yolu için destek isteyeceğiz”

Yeni yatırımlar konusunda özellikle merkezi hükümetin desteklerini, Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu’na söylediğini dile getiren Aktaş, “Sayın Cumhurbaşkanımızla görüştüğümüzde ifade edeceğiz. Yakın zamanda kendisini Bursa’da misafir edeceğiz. 6,5 kilometrelik kent içi toplu ulaşımın geliştirilmesine katkı için Yıldırım metro projesinin yapımına başlanmasını ve bugüne kadar hiç destek alamadığımız konuda Cumhurbaşkanımız, Başbakanımız ve bakanlardan destek isteyeceğiz. Ankara İzmir yoluna alternatif olan dağ eteklerindeki Güney imar çevre yolumuz çok önemli. Cumhurbaşkanımızla bir çok şey konuşup havada bırakmaktan ziyade, üzerine basa basa isteyeceğim konudur” şeklinde konuştu.

Aktaş’ın iptal ettiği projeler

Aktaş, iptal edilen projeler konusunda ise şunları kaydetti:

“Kesinlikle istişare etmeden araştırmadan yapılmış bir şey yok. Eskiye atıfta bulunmak değil, onlar bizim büyüğümüzdür. Son 2 belediye başkanımız ağabeyimiz, partilimizdir. Gökdere Teferrüç teleferik projesi iptal edildi. 64 milyon artı KDV, 100 milyon lirayı bulacak proje. Uludağ yap işlet devret ile yapılmış. Çok doğru bir proje. Marmaray ve Osmangazi Köprüsü’nde olduğu gibi. 300 binin altında binen olduğunda belediye finanse edecek, geçen yıl 800 binli rakamları bulmuş. Müteahhite neden siz almadınız. Teklif edilmedi, etseler de almazdım2 dedi. Ben mütahitim dedi. Yapmaya yaparsınız, borç, harç alırsınız. İşletme konusunda ciddi sıkıntılar var. Uludağ’a giderken ormanları gür ağaçları, beyaz örtüyü görüyor. Bu hatta giderken insanlar neyi görecek ben çok merak ediyorum şahsen. Bu kaynağı güney kuzey hattında yol açmak, genişletmek için kullansak tarihe mal oluruz. Bu projeyi iptal etmek zorundayız. Sıcaksu Yiğitali teleferik hattı da durduruldu. Yakın çevre yolu Yunuseli viyadüğü, Kükürtlü bağlantı yolları iptal edildi. Fantezi peşinde koşamayacağız. Yapılabilir şeyleri konuşmak zorundayız. S plaka satışı da durdurulmuştur. İlçe belediyelerin sattığı S plakalar var. Bazı ilçelerin konuyu abartarak çok yüksek rakamlarda S plaka sattıklarını biliyoruz. Bunları bir denge, ahenge oturtmak zorundayız. Yıldırım Şükraniye viyadüğü proje aşamasında iptal edildi. Su kuşu, hava ulaşımı da iptal edildi. Osmangazi Köprüsü bu devletin yatırımıdır, Sabiha Gökçen en popüler havalimanından birisidir. Yenişehir Havalimanı burada. 1,2 yolcu ortalamasıyla giden uçaklarla vakit geçiremeyiz. Yüzde 10 indirim maliyeti 13 milyon, su kuşunu zararı 18 milyon lira. Fantezi işlerle uğraşmayacağız. Bu şehrin imajını yükseltecek projelere ihtiyacımız var. Bize zarar ettiren projelerle uğraşmak zorunda değiliz. İstanbul, Kocaeli, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı olarak 15-16 gün önce bir araya geldik. Uçaklardan bir tanesini Marmara Denizi’ni denetlemek için kiralayacağız. Diğer uçakları satacağız. 4 uçaktan en iyi konumda olanını Marmara Denizi’nin bütün sahillerini denetleyeceğiz. İstanbul, Bursa, Kocaeli 400 kilometre civarında sahili denetleyeceğiz. Burulaş Travel şirketini de kapattık. İsabey’de katı atık transfer istasyonu var. 12 milyon liraya ihale edilmiş. Çalışmayı durdurduk. Transfer istasyonu Samanlı’da konuşlandırıldı. Orhangazi’de zeytin işleme tesisi iptal edildi. Mustafakemalpaşa ilçesinde 13 milyon liralık kule restoranının ihalesini iptal ettik”

“Yeni imar planlarıyla şehri batıya doğru büyüteceğiz”

Başkan Alinur, Doğanbey Kentsel Dönüşüm konusunda bir şeyler yapmak istediğini ifade ederek, “Cumhurbaşkanımızın ilk tevdi ettiği konu, kentsel dönüşüm ve Doğanbey’i kast ederek dile getirdiği konu. Yapılan itirazla kentsel dönüşüm durdu. Önümüzdeki hafta odalarla bir araya geliyoruz. Onların da düşüncelerini almak zorundayız. Mağdurlar ve bekleyen konular var. Kimseyi mağdur etmek durumunda değiliz. Gereken yapılacak. Bin metrekarelik alanlarda, parsel bazında 150 daire yıkarak 400 daire yapmak kentsel dönüşümle çok izah edilemez, kentsel yenileme mi dersiniz, farklı bir model mi dersiniz. Konunun tarafları var. Bir vatandaş boyutu, iki belediye, üç devlet, dört müteahhit boyutu var. Herkesin kazandığı maç olmaz. Biz öyle sistemler geliştiriyoruz ki, herkes kazanıyor. Şehri büyütmemiz gerektiği çok net bir şekilde ortaya çıkıyor. 0,50 ile alakalı bakanlığın yasal çerçevesinde devam edecek. Bunu odalar da ifade ediyor. Yeni imar alanlarıyla şehri batı yönünde büyütmemiz gerektiğini bir kez daha ifade etmek gerekiyor. Mevcut yerde 5 katı 15 kata çıkararak çözüm üretmek iş değil. Eğer batıda yeni imar planı konusunda süreç bunu gerektirirse taraflarla konuşacağız. Orta ve uzun vadeli proje. Parsel bazında küçük dönüşümler yerine ada bazlı bu işleri halletmek durumundayız.Doğanbey olayı var ki, ama Ulucami ve Kapalıçarşı gibi Uludağ’ın hemen ön görüntüsünde olduğu için şehrin tam göğsüne böğrüne saplanan hançer gibi durduğu için sıkıntılı bir konu. Bu konuda bir şeyler yapmayı çok arzu ediyorum. Kafamda konular var ama Cumhurbaşkanımızın bize desteği ve katkısının olması çok önemli. Kentsel dönüşüm konusnuda mevcut bekleyenlerle alakalı, mümkün olduğunda sorunlar aşılarak halledilecek. 21’inde meclisimiz var. Yeni sistemin ilgili taraflarla biraraya gelinerek kamuoyu ile paylaşılacağını ifade etmek istiyorum” dedi

Bilboard kirliliğini kaldırıyoruz

Şehrin giriş çıkışlarının yeşil temasına uygun hale getirilmesinin ilk talimatlarından birisi olduğunu vurgulayan Aktaş, ” İstanbul, İzmir, Ankara girişlerinin düzenlenmesi talimatını verdim. Orman Bakanımızdan destek aldık. Bilboard kirliliğine düzenleme getirdik. Bazılarını kaldırtıyorum. Kent estetiği birimine verdik. Yeni bir şey koymak yok. Eski stadyumun olduğu bölgedeki çalışmalara da hız verdik” diye konuştu.

“Eski stadyumu gerçek meydana dönüştürmek istiyoruz”

Eski stadyum konusunda da çalışma yaptıklarını anlatan Aktaş, “Hem okulu hem yandaki spor salonunu da katarak şehrin otopark ihtiyacını gidererek üçlü bir proje, ciddi bir ağaçlandırma yapılarak gerçek meydana dönüştürülmesini arzu ediyorum” diye konuştu

“Uludağ 4 mevsim hizmet verecek”

Uludağ’ın 4 mevsim hizmet vermesi için gayret sarf edeceklerini belirten Aktaş, “Büyükşehir bünyesinde Uludağ Daire Başkanlığı oluşturabiliriz. Uludağ iyi bir çekim merkezi olabilir. 12 ay Bursa için önemli kazanç kapısı olabilir. Su ve kanalizasyonla alakalı çalışmalar yaptık. Katlı otapark, arıtma, kongre kültür merkezlerini yapamamışız. Bakan bey tam destek vereceğini ifade etti. 5-6 Ocak tarihinde Çevre Orman Bakanlığı ile turizm çalıştayı gerçekleştireceğiz. Otoparklar yapmak durumundayız. Yollar genişletiliyor. Acemi pistiyle ilgili Milil Parklar yer tahsisi yaptı. Yürüyüş yolları. Bize ait tek alan var, yeni oteller kazandırmamız gerekiyor. 4 mevsim, kongrelerin, tatil toplantıların yapılacağı bir mekana dönüşmesi gerekiyor. 8-9 ay sinek avlayan, 2 ay için trafik sıkıntısı yaşayan Uludağ yerine 12 ay yaşayan bir bölge istiyoruz” şeklinde konuştu.

“Merinos 2018 yılında farklı olacak”

“Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezi’mizi uluslararası organizasyonlarda dolu dolu çalışmalarda göreceksiniz” diyen Aktaş, “Kültür derneklerimizin, sivil toplum örgütlerinin günleri var. Mantı börek günleri var. Bu alan çok daha güzellikleri hak ediyor. 2018 Atatürk Kongre Kültür Merkezi için bambaşka bir yıl olacak. Endonezya Günleri gibi, önemli dolu dolu üst düzey program ve fuarlarla burada buluşacağız” ifadelerini kullandı

İznik ve Mudanya gözbebeğimiz

İznik ve Mudanya’nın çok önemli bir değer olduğunun altını çizen Aktaş, “İznik’te sahil projesi var, bazilikanın tanıtımını iyi yaparsak hem İznik hem Bursa için kazanım olacağını düşünüyorum. Mudanya sahil düzenlemeleri Büyükşehir Beledyesi’nin elinde olmayan, gecikmeler var. Bugünlerde tamamlanıyor. Yarın ziyarette son noktayı koyup Mudanya ile neler yapabiliriz. Otopark sorunu var. Çevre yolu konusunda da çalışma yapılması gerektiğini hatırlatmak istiyorum”şeklinde konuştu

“Suda yeni bir indirim yolda”

Buski ile alakalı yatırımların olduğunu, 9-10 projeyi Orman Bakanlığı’na pasladıklarını kaydeden Aktaş, “Gücümüzün yetmeyeceği projelerdi. Büyük yatırıma girmek asla yok. Mevcutla çok şey yapıp yarım yarım yapmaktansa, az yapalım tamamlayalım. Mevcutların acilen bitirilmesi lazım. Sulama yüzde 80 yapmışsınız, yüzde 20’sini yapmadığınız için birileri istifade edemeiyor. Köylü çiftçi istifade edemediği için isyanlarda. Yarım kalan işlerin tamamının bitirilmesi. Yeni bir yatırım aciller haricinde söz konusu değil.Suda yüzde 10 indirim yaptık. Kesinlikle 6-7 ay sonra mevcut rakamları değerlendirip bir indirim daha gerçekleştireceğiz. Elimizde su fabrikamız var. 80 milyon lira yatırım yaptık. Bri yıl süreyle Jeotermal Aş.’ye devrini gerçekleştirdik. Yeri geldiğinde değerlendirilir. Arıtma Tesisi’nin yaydığı kötü kokuların bertaraf edilmesi, çevre hava kirliliği gibi konularda ciddi müyyideler uygulanacak” şeklinde konuştu.

BURFAŞ 43 milyon zarar etmiş

Büyükşehir Belediyesi’nin 11 iştiraki olduğunu hatırlatan Başkan Aktaş, “Bunların hepsini ayrı ayrı değerlendiriyoruz. Gece 2-3’e kadar çalışıyoruz. Sosyal medyadan hariçten gazel okuyamam. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin 24 tane sosyal tesisi varken, Bursa’nın 55 sosyal tesisi varsa, halka dokunma noktasında bir aksaklık varsa, kimse kusura bakmasın. Ben hamasi nutuklara itibar etmem. BURFAŞ’ta 43 milyon liralık zarar var ortada. Bunların hepsini harfiyen değerlendirmek durumundayım. Hepsini şakır şakır kapatayım, yeni yerler açmayayım derdinde değilim. Kar amaçlı değiliz ama kusura bakmayın zarar amaçlı da değiliz. Halka dokunsun. Belediye marifetiyle iftarlara yemek vermek, farklı derneklerin ihtiyacını karşılamak sosyal tesis demek değil. Benzeri tüm yerler sorgulanıyor. İhaleleleri sorgulanıyor. BURULAŞ Genel Müdürü burada. 5 tane ihaleye zeyilname çıkardı. Bakım onarım, güvenlik, temizlik, yemek ve şoför alımını erteledik. 105 milyon lira tutarında. Bunu 15 milyon daha aşağıya almak mümkün. Bütün hücrelere girmek durumundayız. Hesap kitap yapıyoruz. İşin aciliyeti ve önemini biliyoruz. Sosyal tesislerimiz gerçek manada halka dokunacak. İyileri var. Bunlar devam edecek” ifadelerini kullandı

“Stad için her gün faiz ödüyoruz”

“Şampiyon Bursaspor bu şehrin değeridir” diyen Aktaş, “Bursaspor’un mali sıkıntıları var. Bu sene güzel bir gidişatı var. Farklı başarı ev kapıları bize açar. İyiniyetli dirayetli bir başkanımız olduğunu görüyorum. Akla stad geliyor. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı’na sordum 1,5 yılda 160 milyon liraya mal etmişier. Devlet 50 milyon verdi. Biz bugüne kadar 500 milyon para harcamışız. Bursaspor liste getirdi 80-100 milyon lirası var. Devam eden davalar var. Faizler yemek zorunda kalıyoruz. Ben Recep Başkan ve ekibine çok teşekkür ediyorum. Belediyespor, amatör kulüplerle alakalı. Belirli revizyonlar yapmak durumundayız. Bursasporla alakalı devam eden süreç var. Stadyumu en iyi şekilde hazırlayarak katkı koymak durumundayız. Kanuni çerçevede elimizden gelen bütün gayreti göstereceğiz. Stadyumun girişi çıkışı, otoparkı ile bir düzene kavuşturulması gerektiğine inanıyorum. Belediyespora zimmet çıktı, soruşturma geçiriyoruz. 6,9 milyon lira bütçe yerine 30 milyon lira harcanmış. Herşey belediye gücüyle halledilince hatlar karışıyor. 13 Aralık’ta kongre kararı alındı” şeklinde konuştu.

“Tofaş’ın bütün işçilerini bindirseniz T2 hattı dolmaz”

T2 hattıyla ilgili 110 milyon lira ödendiğini hatırlatan Aktaş, “Bu haliyle 8100 metre, 700 metresi yer altında. Gerekliliği ve zamanlaması konusunda çok şeyler söylenebilir. Tofaş ve Reno’nun bütün işçilerini bindirsek yeterli doluluğa ulaşmıyor. 110 milyon lira para harcanmış, vagonları alınmış. Kenarda bekliyor. Biz sağlıklı dönüşümü nasıl yapabiliriz. Çıkış yollarını nasıl revize ederiz. Bunun derdi ve hesabı içindeyiz. T2 hattını sadece bu hattan ibaret görmüyoruz. DOSAB var. İşin ikinci etabında bu bağlantı ayağının olduğunu unutmayın. 34.günde de 64.günde de 104. günde de hep konuşacağımız, bazı söylem ve konular olacak. Bunları yaparken de sizlerle yapacağız. Önünüzde karalı sayfa var, olabilir. Çeviriyoruz bembayaz bir sayfa açıyoruz. Düzenli bir şekilde yazı yazmanın hesabı içerisindeyiz. Bunları doğru ve maksimum verimlilikle yeni sayfa açmak durumundayız. Belediyelerde, kamuda süreklilik esastır. Kişilerle kaim değildir. Bizim eskideki doğru örnekleri geliştirdiğimiz gibi yanlışları da sonlandırmak durumundayız. Ben tüm belediye başkanlarıyla görüşeceğim. Muhalefet de olsa sorunları birlikte çözeceğiz” şeklinde konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X