1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Avrupa`nın en iyi yan sanayisi Türkiye`de
Avrupa`nın en iyi yan sanayisi Türkiye`de

Avrupa`nın en iyi yan sanayisi Türkiye`de

Otomotiv sektörünün Türkiye için önemine dikkat çeken İbrahim Kılıçaslan, ana sanayide 50 bin, yan sanayide de 250 bin kişi çalışıyor. Sektörün 2013 yılı ihracatı 17 milyar dolar`` dedi.

A+A-
Sanayi Genel Müdürü İbrahim Kılıçaslan, ''Şöyle bir iddiamız var, Avrupa'da hiçbir araba markası yoktur ki Türkiye'den parça kullanılmasın'' dedi.
 
Kılıçaslan, Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği'nin (MÜSİAD) dün İzmit'te gerçekleştirilen 'Otomotiv Sektör Zirvesi'nde yaptığı konuşmada, hedeflere ulaşmak için yapılması gerekenleri, 'bilgi ekonomisine geçmek, üretime bilgi katmak, markalaşmak ve inovatif ürünler üretmek' olarak sıraladı. ''Bu bağlamda otomotiv bizim için önemli'' diyen Kılıçaslan, Türkiye'nin 2013'teki ihracatının yüzde 11'ini bu sektörünün gerçekleştirdiğine dikkat çekti.
 
300 bin kişiye iş
 
Kılıçaslan, ''2013'te Türkiye'nin otomotiv ithalatı 17 milyar dolar, ihracatı 17 milyar dolar. Yani cepte bir şey kalmamış. Türkiye'de 163 Ar-Ge merkezi var. 163'ün 54'ü otomotivle alakalı. Bunun da 12'si ana sanayi, 42'si yan sanayi. Türkiye, toplam Ar-Ge giderlerinin üçte birini otomotive veriyor'' ifadesini kullandı.
 
Kılıçaslan, ana sanayide 50 bin, yan sanayide de 250 bin olmak üzere otomotiv sektöründe 300 bin kişinin istihdam edildiğine dikkat çekerek, üretilen ürünlerin Avrupa'ya akredite olduğunu vurguladı. Kılıçaslan, ''Şöyle bir iddiamız var; Avrupa'da hiçbir araba markası yoktur ki Türkiye'den parça kullanmasın. Varsa da 'el imalatıdır' diyoruz. Bunun haricinde bütün araçlarda Türkiye'den giden bir parça vardır'' dedi.
 
Yerli otomobil şart
 
Avrupa'nın en iyi yan sanayisinin Türkiye'de bulunduğunu dile getiren Kılıçaslan, şöyle devam etti:
 
''Yan sanayi, ana sanayiye direkt bağımlı çalışıyor. Tüm yatırımlarımızı yan sanayiye yapıyoruz. Ana sanayideki problem, toplumun her kesimi tarafından hissediliyor. Opel, ekonomik krizi gerekçe göstererek 2000 yılında İzmir Torbalı'daki fabrikasını kapattı. Yılda 10 bin araç üretiyordu ve 10 bin kişiyi de istihdam ediyordu. Yan sanayiyle 60 bin kişiye istihdam sağlıyordu. Türkiye, kendi otomobilini yapmak zorundadır.''
 
Canlı bir iç pazar var
 
Kılıçaslan, Türkiye'nin geçen yıl 850 bin civarında araç ihraç ettiğini, 870 bin civarında da ithalat yaptığını aktararak, bunların 500 bininin otomobil grubunda olduğunu, bunun da talebe uygun araç üretmek kaydıyla Türkiye'de canlı iç pazar bulunduğunu gösterdiğini anlattı. Kılıçaslan, OECD'nin teknoloji yoğunluğu listesine göre, otomotiv sektörünün yeksek teknolojili olmadığını, orta yüksek sektörler arasında yer aldığını da sözlerine ekledi.
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.