Başarısını kanıtlamış bir özel servis

BURSA HASKAN RENAULT DACIA ÖZEL SERVİSİ

Başarısını kanıtlamış bir özel servis

Tutkusunu mesleği haline dönüştüren ve sevdiği işi yaparak başarıya ulaşan  birçok girişimci Bursa’nın kalkınmasında önemli rol oynuyor. Bu girişimcilerden biri olan Sadrettin Şengül, otomotiv dünyasında yükselen kariyerini terk ederek kendi işini kurdu. 2015 yılında Haskan Otomotiv’i açılışını gerşekleştiren Şengül, otomotiv kenti Bursa’da bir ilki gerçekleştirerek, “Özel Otomobil Servisi” kavramına çağ atlattı. 27 kişinin çalıştığı şirketin kurucusu Sadrettin Şengül gerçek bir otomobil aşığı. 2019’da ilk kez katıldığı “Yeşilbursa Rallisi”nde 3.lük kupasını alarak bu tutkusunu kanıtladı. 

Sayın Sadrettin Şengül, Haskan Otomotiv’i kurarken neyi hedefliyordunuz?

“İlk hedefim, otomotiv piyasasında satış sonrasındaki hizmetler konusunda, kalite ve fiyat orantısını daha iyi seviyelere çıkarmaktı. Ülkemizde, bir otomobil satıldıktan sonra gerçekleştirilen servis hizmetleri anlamında, tüketicilerin hizmet alabildiği nokta acenteler ve yetkili servislerdir. Örneğin Avrupa’da “garaj” denilen sistemler vardır. Garaj’a giden müşterilerin tamamı aynı kalitede ve aynı fiyat seviyesinde hizmet alabiliyor. Bu noktada tüketicilerin alternatifi pek fazla yok. İşte biz de bu noktadan hareket ederek tüketicilere bir seçenek sunmak istedik. Bursalı tüketiciler bu fikre yavaş yavaş ısındılar ve bugün oldukça kalabalık bir müşteri kitlesine hitap etmekteyiz.”

sadrettinsengul2.jpg

Şirketinizi kurduktan sonra ne gibi yöntemler uyguladınız?

“Kurumsal şirket donanımı oluşturduk. Yani müşterilerimiz, araçları ile ilgili şikayetlerini bize bildirdikten sonra, tamir-bakım konusunda yapacağımız her işlemi açıkça anlattık ve her parçayı kendilerine gösterdik. Değişen parçaları kendilerine teslim ettik. Bu tutum işe yaradı. Ayrıca, Olay Medya çalışanları ile birlikte gerçekleştirdiğimiz reklam ve halkla ilişkiler hamleleri de bilinirliğimizi çok artırdı. Benim otomotiv ile ilgili geçmişimde, Renault Mais şirketindeki deneyimim ve yıllar boyunca oluşturduğum oldukça kapsamlı bir portföy bulunmakta idi. Bu portföyü efektif kullanarak nihai tüketicinin güvenini kazandık. Haskan Otomotiv’in en önemli özelliklerinden biri de, çalışanlarının dinamik, güleryüzlü ve çözüme odaklanan çağdaş insanlardan oluşmasıdır. “

Bugün Haskan Otomotiv’e ortalama araç girişi nedir?

“Kasım 2019 itibarıyla ortalama günlük araç girişimiz 30-40 bandındadır. Ancak 2015 yılında günde ortalam 0,5 araç ile başladık ve 5 personelimiz vardı. İlk yılımızı 1,5 araç girişi ile kapadık. Sonraki yıldaki ortalamamız 7 araca çıktı ve 2019 Kasım ayına geldiğimizde bu sayıyı 30-40 araca çıkardığımızı görüyoruz. Şu anda ortalama 27 personel ile hizmet veriyoruz. O zaman kaporta-boya hizmetimiz yoktu. Şimdi bu hizmetleri de sunuyoruz. Detaylı temizlik hizmetlerini ekledik. “

“Renault ve Dacia markalı araçlarda uzmanlaştı”

“Benim geçmişte Renault Mais’te çalışmaman büyük etkisi var. Çünkü Renault ve Dacia markalı araçları iyi biliyordum. Teknik olarak en iddialı ekip ve ekipmana sahip en iddialı işletme olduğumuzu rahatlıkla söyleyebilirim. Arıza teşhisi ve diğer onarımlarda Bursa’da ilk akla gelen markalardan biriyiz. “

Yetkili servis, garanti kapsamında, satın alınan araca distribütör garantisi verebiliyor. Bu uygulamayı Haskan Otomotiv de gerçekleştirebiliyor mu?

“Kanun çıkarılırken, özel servislere bazı sertifikasyon şartları getirildi. Bunlar TSE Belgesi, diğer kalite belgeleri, orijinal yedek parça belgeleri, personel eğitim belgeleridir. Bu şartları işletme olarak yerine getirebilirseniz siz de özel servis hizmeti verirken araçların garantilik durumu bozulmuyor ya da distribütör garantisinden çıkarılamıyor. İşte bu kanunun çıkması sayesinde artık tüketicilerin alternatifi vardır. Özel servis olarak bu belgeyi alan ilk şirket Haskan Otomotiv oldu. Şu anda Bursa’da 20’nin üzerinde bu belgeye sahip özel otomotiv servisi bulunmaktadır.”

sadrettinsengul6.jpg

Kaza sonrası hasar tespiti, kaporta tamiri, boyama ve parça değişimi süreçleri biraz zaman almakta. Bu anlamda ikame araç konusunda müşterilerinize avantajlar sağlıyor musunuz?

“İkame araç konusundaki süreçler 6-7 günlük zamanlara yayılmaktadır. Bu yüzden sigorta şirketi tarafından belirlenen süreler aşıldığında müşterilerimizin mağdur olmasını engellemek amacıyla, kullandıkları aracın aynısını ekstra sürelerle temin edebiliyoruz ve bu hizmet için herhangi bir ücret talep etmiyoruz. Şu anda ortalama 17 ikame aracımız bulunuyor ama ihtiyaç halinde bu sayıyı artırabiliyoruz. “

Sayın Sadrettin Şengül, otomobilleri tutkuyla sevdiğinizi biliyoruz. Otomobil tutkunuz işinize nasıl yansıdı?

“Çocukluğumdan itibaren otomobillere özel bir ilgim vardı. Yaz aylarında otomobil servislerinde ücretsiz olarak çalışırdım. Sadece araçlara yakın olabilmek için zamanımın büyük kısmını sanayi sitelerinde geçirdim. Bir süre sonra, otomobil tutkumu profesyonel anlamda değerlendirmeye karar verdim ve dünyanın en büyük markalarından biri olan Renault’nun Bursa’daki şirketlerinden birinde çalışmaya başladım. 9 yıllık kariyerim boyunca en basit işlerden başlayıp yedek parça satış ve temin sorumlusu oldum. Bölge sorumluluğu aşamasına kadar yükseldim. Ancak kendi sistemimi kurmak istiyordum ve otomobil satış sonrası servis hizmeti işinde marka yaratmak istiyordum. 5 sene içinde gösterdiğimiz ilerlemeye rağmen henüz yolun başındayız diyorum. Bölgesel anlamda yeni işletmeler açmak ve İstanbul’da da Haskan Otomotiv şirketleri kurmayı amaçlıyoruz. Ayrıca bir yenilik daha oldu hayatımda. Bu sene, kentimizin tanıtımında büyük rolü olduğuna inandığım “2019 Yeşil Bursa Rallisi”ne, Haskan Otomotiv markası ile yarışçı olarak katıldım. Kendi kategorimizde 3. olduk ve işyerimize bir kupa ile döndük. Otomobil tutkusu olan herkese tavsiye ederim.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X