Belediyelerde ruhsat kuyruğu

Uzun süredir tartışılan ‘Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği’ değişti. Resmi Gazete’de yayımlanan ve 1 Ekim 2017’de yürürlüğe girecek yeni yönetmelik, sektörü hareketlendirdi. Müteahhitler, eski yönetmelik üzerinden ruhsat almak için belediyelerde sıraya gird

Belediyelerde ruhsat kuyruğu

ASLIHAN AYDIN

İnşaat Müteahhitleri ve Sanayicileri Derneği (İMSİAD) Başkanı Adil Gökçadır, imar yönetmeliği değişikliğinin ruhsat başvurularını artırdığını söyledi.

Gökçadır, konuyla ilgili değerlendirmesinde, tip imar yönetmeliğinin 1985 yılından beri Türkiye’de uygulandığını ve üzerinde 17 kez değişiklik yapıldığını kaydetti. Ancak 2013 yılından sonra büyükşehirlerin kendi imar yönetmeliklerini yapabilmeleri için bir ayrıcalık tanındığını belirten Gökçadır, “Bunların en aktif olanı Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı… Bizim ayrıcalıklarımız bu yönetmelikten kaynaklanıyor. Aslına bakarsanız geçtiğimiz günlerde değişen yeni yönetmelik ile eskisinin arasında çok büyük farklar yok. Yürürlüğe girmesi için 1 Ekim tarihini bekliyoruz. Bu uzatmanın nedeni ise Büyükşehirlerin kendi yönetmeliklerini hazırlaması ve Çevre Bakanlığının onaylaması. Bu süreye de ihtiyaç vardı” dedi.

ÇOĞUNLUK NİLÜFER’DE

Belirsizlikler nedeniyle sıkıntıda olduklarını dile getiren Gökçadır, “Büyükşehir Belediyesi İmar Yönetmeliği ile Tip İmar Yönetmeliği arasındaki farkların neler olacağını bilmiyoruz ki bizler için asıl önemli konu bu olacaktır. Ne olacağını bilmeyen arkadaşlar, şu andaki mevcut yönetmelikten maksimum ölçüde faydalanabilmek için belediyelere yığıldı. Çoğunluğu Nilüfer’de olmak üzere binlerce dosya var şu an belediyelerde. Bir an önce eski yönetmeliğe göre ruhsat almaya çalışıyor herkes. Belki de bu çaba boşa. Büyükşehir Belediyelerine şu anda sağlanan ayrıcalıklar sağlanmazsa, endişesi var” diye konuştu.

ENGELLİLERE POZİTİF AYRIMCILIK

Yeni yönetmelik ile erişilebilirlik mevzuatının çok önemsendiğini ve engelliler adına olması gereken bir çok konunun yönetmelikte yer aldığını dile getiren Gökçadır, “Giriş hollerinin genişliği 1,10’dan 1,25’e çıkarıldı. Girişteki rampa eğimler, merdiven korkulukları belirlenmiş. Bunun gibi birçok özellik tanımlanmış. Engellileri koruyan bir yönetmelik haline gelmiş” dedi.

BÜYÜKŞEHİRİN YÖNETMELİĞİ BEKLENİYOR

Adil Gökçadır, 1+0 olan stüdyo dairelerin eski ve yeni yönetmelikte yer almadığının altını çizerek, “Bu konuda bir değişiklik yok. Ancak Bursa ve bazı büyükşehir belediyeleri kendi yönetmelikleriyle buna izin veriyordu. Şimdi ise büyükşehirin çıkaracağı yönetmeliği beklemek zorundayız. Ona göre farklılık olup olmayacağı belirlenecek” ifadelerini kullandı.

ÇATI ARALARINDA EMSAL TELAŞI

Telaşa yol açan konulardan birisinin Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin imar yönetmeliğine göre çatı arasının emsal dışı sayılması olduğunu vurgulayan Gökçadır şunları kaydetti: “Çatı aralarında emsalsiz kullanım ve birinci bodrumları yarı emsal ile yapabiliyorduk. Yani aynı metrekareye daha fazla inşaat yapılabiliyordu. Bunun yanında kottan kat kazanabiliyorduk. Eğilimli arazilerde üst yoldan kot verdiğimizde fazladan kat kazanabiliyorsunuz. Eski ve yeni yönetmelik bunları yasaklasa da büyükşehir belediyelerinin yönetmelikleriyle yapılabiliyordu. Şimdi konunun netleşmesi için büyükşehir belediyesinin çıkaracağı yönetmeliği beklemeliyiz.”

OTOPARK SIKINTISI ÇÖZÜLMELİ

İMSİAD Başkanı Adil Gökçadır, Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği’nde otopark konusunda bir değişiklik olmadığını vurgulayarak, 3 daireye 1 otopark ayrıldığını kaydetti. Bursa’da konu ile ilgili ciddi bir sıkıntı olduğuna dikkat çeken Gökçadır, “Artık her dairenin 1 veya 2 aracı var. Büyükşehir belediyesinin çıkaracağı yönetmelikte bir değişiklik şart. İstanbul, Ankara gibi şehirlerin buna ihtiyacı var. İstanbul, Ankara gibi şehirlerin ihtiyacı var. Bu şehirlerin kendilerinin vereceği bir karar. Bursa otopark açısından bunalımda” ifadelerini kullandı.

DERE YATAKLARI İSKAN ALANI OLDU

Dere yataklarının yakınlarına iskan izni verilmesini eleştiren Gökçadır, “DSİ ya da su ve kanalizasyon idareleri tarafından su taşkın analizi yapılarak belirlenen kret kotuna 1,5 metre ilave edilerek tespit edilen yerin altına iskan izni verilmiyor. Ama dere yataklarının hemen yanına inşaatlar yapılıyor. Bunların sakıncalı olduğunu düşünüyorum. Karadeniz de birçok yeri su bastı. Altınşehir’i su basıyordu. Şimdi dereler ıslah edildi ve daha korunaklı. Birçok yerde Maalesef bu kot uygulanmadı. İnşaat yapılırken buna dikkat edilmesi gerekiyor” dedi.

KALİTELİ YAŞAM ALANLARI

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin yapacağı yönetmelik ile yeni yönetmelik arasındaki farkların neler olacağının henüz netleşmediğini yineleyen Gökçadır, “Mevcut haline yaklaşırsa ve bakanlık onaylarsa bir sıkıntı yaşanmaz. Ancak tersi olursa da herkes için eşit olacak. Mesela kottan dolayı kat kazanılması ortadan kalkacaksa neden bir mağduriyet olsun. Bugüne göre bir mağduriyet gibi gözüküyor. Ancak birçok insan bodrumların etrafını da açıp zemin kat olarak kullanmaya başlamıştı. Adaletsiz durumlar ortaya çıkıyordu. Aynı mahallede arazisi eğimli olan bir kat fazla yapabiliyordu. Bence önemli olan planlı, kaliteli yaşam ortamlarının oluşturulması” diye konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X