Beyaz eşya cirosu yüzde 13,7 arttı

Büyük beyaz eşya sektörünün cirosu yılın üçüncü çeyreğinde ÖTV indiriminin sona ermesine rağmen yıllık bazda yüzde 13,7 artarak 5,7 milyar liraya yükseldi.

Beyaz eşya cirosu yüzde 13,7 arttı

Araştırma şirketi GfK Temax’ın verilerine göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarında, bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,7’lik büyüme performansıyla 17,3 milyar lira ciro elde edildi. Pazarın büyümesinde, büyük beyaz eşya, küçük ev aletleri ve bilgi teknolojileri sektörlerinde sağlanan büyüme belirleyici oldu.

EN YÜKSEK ARTIŞ DERİN DONDURUCUDA 

Sektörde neredeyse tüm kategorilerde iki haneli büyüme kaydedilirken, en yüksek artış derin dondurucularda görüldü, çamaşır makinesi ürün grubunda da 7 kilogram kategorisi önemli ölçüde büyüdü. Küçük elektrikli ev aletleri sektörü de aynı dönemde yüzde 17,5 büyüyerek 1,6 milyar lira ciroya ulaştı. 
Bilgi teknolojileri sektörü bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3’lük artışla 1,2 milyar lira ciro elde etti. 

TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ KÜÇÜLDÜ

Araştırmaya göre, telekomünikasyon sektörü bu dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,3 daraldı. Üçüncü çeyrekte 7 milyar lira ciro elde eden sektörün daralmasında akıllı telefon ürün grubundaki yüksek fiyatlar etkili oldu. Akıllı saatler ve mikrofonlu kulaklıklar çift haneli büyümeyle önceki çeyrekteki performanslarını sürdürdü.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X