‘Cep’ten haciz tehdidi

Tüketici dernekleri temsilcileri ve hukukçular, son dönemde bazı avukatlık bürolarının kesinleşmemiş alacakların tahsili için telefon ve SMS yoluyla vatandaşı rahatsız edip hacizle tehdit ettiğini, bunun yasal olmadığını savundu.

‘Cep’ten haciz tehdidi

Son dönemde tüketiciler, yasal süreci devam eden veya tebliği yapılmamış borçlarına ilişkin bazı avukatlık bürolarından SMS ile uyarılıyor veya aranıyor. SMS’lerde vatandaşın belli bir miktarda borcu olduğu ve bunun ödenmemesi halinde yasal yollara başvurulacağı, tüketicinin icraya verileceği bildiriliyor. Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, son dönemde derneğe çok sayıda şikayet geldiğini kaydederek, özellikle telefon, elektrik, internet gibi aboneliklerden kaynaklanan borç-alacak ilişkilerinde, tüketiciler faturaya itiraz ettiğinde, şirketlerin fatura itirazı sonuçlanmadan alacaklarının tahsili için avukatlık bürolarına verdiğini söyledi.

HACİZ TEHDİDİ

Küçük, ”Bazı avukatlık büroları, kesinleşmemiş alacakların tahsili için telefon ve SMS yoluyla tüketiciyi, vatandaşı rahatsız etmeye başladı. Özellikle haciz tehdidi ile tüketici korkutuluyor ve alacaklar tahsil edilmek isteniyor. Tüketicilerin, vatandaşların yaptığı itiraz ya da yaptıkları izahatlar kabul edilmeyerek, sadece alacağın tahsili için çaba gösteriyorlar” dedi. Bazı avukatlık bürolarının adeta ‘tahsil bürosu’ gibi çalıştığını ileri süren Küçük, ”Kurdukları telefon sistemi ile bir hukuk bürosundan çok, tahsil bürosu gibi çalışıyorlar. Yasaların kendilerine verdikleri hakları kötüye kullanıyorlar” diye konuştu.

7 İŞ GÜNÜNDE İTİRAZ EDİN

Küçük, barolara ya da Türkiye Barolar Birliğine yapılan şikayetlerde, avukatlık büroları adına yapılan şikayetlerin kabul edilmeyerek, avukat isimleri istendiğine dikkati çekerek, şu değerlendirmelerde bulundu: ”Ayrıca, şikayetin incelenmesi için belirli bir bedelin barolara ödenmesi isteniyor. Bu durum, avukatlık büroları hakkında, tüketicilerin şikayet ve başvuru yollarını olumsuz etkilemekte, tüketici mağduriyetlerini artırmaktadır. Avukatlık bürolarının çalışmalarının barolar ve Adalet Bakanlığı tarafından etkin bir şekilde denetlenmesi gerekmektedir. Ayrıca, tüketicilere, vatandaşlara, avukatlık bürolarını şikayet edebilme imkanı getirilerek, şikayetlerin incelenmesi için bir bedel ödenmesi uygulamasına son verilmelidir. Tüketicilerimiz, vatandaşlarımız kendilerine gönderilen ilamsız icra takibi yazılarına en geç 7 gün içinde, mutlaka itiraz etmelidir.”

ŞİKAYETLER ARTTI

Tüketici Başvuru Merkezi (TBM) Hukuk Komisyonu üyesi avukat Murat Emergen,  ”Avukat, borçlunun yararına dahi olsa taciz edici mesajlar gönderemez” derken; Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal da, yıl sonu gelmesi nedeniyle avukatlardan borçlulara, taciz mesajları ve telefonlarında yoğunluk yaşanmaya başlandığını, tüketicilerden derneğe bu yönde yoğun şikayetler geldiğini söyledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X