Dünyanın en tehlikeli yolu: Derebaşı Virajları

Yeryüzündeki en zorlu yolları tanıtan bir internet sitesi, Trabzon-Bayburt arasındaki ‘Derebaşı Virajları’nı dünyanın en tehlikeli yolu seçti…

Dünyanın en tehlikeli yolu: Derebaşı Virajları

Dünyanın en zorlu yolları arasında gösterilen Bayburt-Trabzon arasında bulunan Soğanlı Dağı üzerindeki Derebaşı Virajları, yeni yerler keşfetmek isteyenleri ve heyecan ile macera arayanları bekliyor.

Dünyanın en zorlu yollarını tanıtan bir internet sitesince Trabzon-Bayburt arasındaki dağ yamaçlarından geçen Derebaşı Virajları ‘Dünyanın en tehlikeli yolu’ olarak seçildi.

Kullanıcılarına dünya genelindeki tehlikeli ve zorlu yolların tanıtımını yapan www.dangerousroads.org adlı site tarafından 2 yıl önce dünyanın en tehlikeli yolu olarak belirlenen Derebaşı Virajları, Trabzon ile Bayburt illerini en kısa mesafe olan 3 bin 500 metre yükseklikteki Soğanlı Dağı üzerinden birbirine bağlıyor.

Yaklaşık 106 kilometrelik güzergahtaki Derebaşı Virajları’nın Bolivya’da ‘ölüm yolu’ olarak nitelendirilen yoldan yer yer daha tehlikeli olduğu belirtiliyor.

Trabzon’un Of ilçesinden başlayarak Bayburt’a kadar uzanan D915 yolunun Karaçam mevkisindeki Derebaşı Virajları bölümünde yer alan 13 keskin virajın tek seferde dönülmesi mümkün olmuyor.

Yol, ilk olarak 1914 yılındaki Rus işgali sırasında yöre halkı çalıştırılarak arazideki sarp kayalıklarda adeta iğne ile kuyu kazarak inşa edildi.Karadeniz sınırında yer alması nedeniyle sis, yağmur, heyelan, kar ve çığ gibi doğa olaylarının yaygın yaşandığı Derebaşı Virajları mevkisi, bu özellikleriyle dünya genelinde “zor yol” olarak anılıyor.

Erzincan-Sivas Karayoluna bağlanan Kemaliye taş yolu

Dedeler ve torunları, aynı amaç için yıllarca çalıştı. 8 kilometrelik yol, 132 senede yapıldı. Devasa kayalar, insan gücüyle kırılıp, onlarca tünel kazıldı.


Erzincan-Sivas karayoluna bağlanan Kemaliye’nin taş yolu, şimdi turizm amaçlı kullanılıyor.

Erzincan’ın Karanlık Kanyonu Kemaliye ilçesinin hemen yanıbaşında yer alıyor. Kanyon boyunca devam eden yolda irili ufaklı birçok tünel var. O tüneller, yıllarca ilçenin ulaşımı için kullanılmış. Yapımı insan gücüne dayanıyor.

 

Dedeler ve torunları aynı yolda çalışmış.8 kilometrelik yol, 132 yılda tamamlanmış.

Yolun hikayesini bilenler “Önceleri Kemaliye’ye çok kar yağarmış. 3-4 ay bütün çevre ile irtibatı kesilirmiş. 1800’lü yıllarda o zaman ilçenin büyükleri Fırat kenarından kıyıdan bir yol açarsak orası kar tutmaz kolaylıkla Erzincan- Sivas yoluna çakarız diye düşünmüşler. ” diye anlatıyor.

 

O düşünce hayata geçirilmiş ama uzun bir zaman almış. Sadece insan geçebilecek olan tüneller yıllar sonra da araçların geçişi için genişletilmiş. 

Taş yol, yıllar sonra da olsa Kemaliye’yi Erzincan-Sivas karayoluna bağlamış.

Artık bu yol ulaşımdan çok turizm amaçlı kullanılıyor. Artık bu yol ulaşımdan çok turizm amaçlı kullanılıyor.

D915 Bayburt Karayolu

D915 nolu Bayburt yolu site kullanıcıları tarafından “Dünyanın en tehlikeli yolu” seçildi.

Site kullanıcıları yolu, “Ölüm yolu” olarak nitelendirilen Bolivya’daki yoldan daha tehlikeli olarak tanımlandı.

Sitede yer alan bilgilerde, yolun 106 kilometre uzunluğunda olduğu ve 29 keskin virajdan oluştuğu belirtiliyor. Sitede yer alan bilgilerde, yolun 106 kilometre uzunluğunda olduğu ve 29 keskin virajdan oluştuğu belirtiliyor.

2 bin 35 metre yüksekliğindeki Soğanlı Dağı eteklerinde yer aldığı aktarılan yolun ne kadar zor bir güzergah olduğu anlatılırken…

“Bazı virajları tek seferde dönemezsiniz, yol 1916 yılında Rus askerleri tarafından yapıldı” deniliyor.

 

Yolun kenarlarında korkuluk olmaması da site kullanıcıları tarafından dikkat çekilen bir nokta oldu.

 

Sitede, yolun en tehlikeli bölümünün Derebaşı tesislerinin bulunduğu yer olduğu, bu bölümün de genelde kar ve tipi nedeniyle kapalı olduğu ifade edildi.

 

Site kullanıcıları, yolun tehlike sıralamasında Bolivya’daki yolu geçtiğini sık sık belirtirken, o yolun sadece turistik amaçlı kullanıldığını, Bayburt’taki yolun ise insanlar için önemli bir güzergah olduğunu anlattılar.

Dünyanın tehlikeli yollarını gezerek değerlendirme yapan site kullanıcıları, Bayburt’taki yol için “sözler ve fotograflar ne kadar tehlikeli olduğunu anlatamaz” yorumunda bulundular.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X