1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Furpa ile Bursa'ya değer katacağız
Furpa ile Bursa'ya değer katacağız

Furpa ile Bursa'ya değer katacağız

''En kaliteli, en ucuz, en bol çeşitle, en iyi hizmet veren olacağız'' diyen Fuat Alpaslan, perakende sektöründe Furpa ile Bursa markasına değer katmak istediklerini söyledi.

A+A-

Furpa Marketler Zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Fuat Alpaslan, 2015 yılında yatırıma devam edeceklerini belirterek, ''Perakende sektöründe Furpa ile Bursa markasına değer katmak istiyoruz'' dedi.

1998 yılında Hamitler Yenibağlar'da 50 metrekarelik bir alanda işe başladıklarını hatırlatan Alpaslan, şu anda toplamda 18 bin 700 metrekarelik alanda, 700'e yakın çalışanla günde 50-55 bin insana hizmet verdiklerini vurguladı. Alpaslan, müşteri memnuniyetini ön planda tuttuklarını dile getirerek, ''Bu yüzden kendimize 4 'en' belirledik. En kaliteli, en ucuz, en bol çeşit ve en iyi hizmet veren olacağız'' diye konuştu. 2014 yılının durgun geçmesine rağmen yatırımlara ara vermediklerini ifade eden Alpaslan, yıl içinde 6 mağaza açarak şube sayılarını 34'e yükselttikleni kaydetti. 

BÜYÜK HEDEFE KİLİTLENDİK

Fuat Alpaslan, yatırımlara devam edeceklerini, 2015 yılında şirkette istihdam edilen kişi sayısını bine çıkarmak istediklerini söyledi. Öncelikle ulusal marka olmak istediklerini dile getiren Alpaslan, 3-4 yıl içinde Bursa'ya yakın illerden başlayarak şubeleşmek istediklerini bildirdi. 2023 yılında ise uluslar arası marka olma hedeflerinin olduğunu aktaran Alpaslan, ''Tek düşüncem, ne zaman yurtdışında kazandığımı ülkeme kazandırmış olurum, ancak o zaman misyonumu tamamlamış sayarım'' diye konuştu.

HİZMET BİZİM İŞİMİZ

Müşteri odaklı çalıştıklarını ifade eden Alpaslan, ''Hizmetse, hizmet bizim işimiz. Hizmeti en iyi bilen marketler zinciri olduğumuz için, perakende sektöründe Furpa ile Bursa markasına değer katmak istiyoruz'' dedi. Alpaslan, amatör spor kulüplerine de katkı sağladıklarına dikkat çekti.

BURSA KENDİ MARKALARINA SAHİP ÇIKIYOR

Bursa özelinde pazar paylarını değerlendiren Alpaslan, ''Yerel marketlerin payı yüzde 70 iken ulusal firmaların payı yüzde 30 seviyelerinde. Türkiye'de ise bunun tam tersi bir durumu söz konusu. Yani Bursa yereli daha çok seviyor. Bunu şehirde üretilen ürünler bazında da değerlendirebiliriz. Bursa kendi kuruluşlarına sahip çıkıyor'' dedi.

SEKTÖRÜN KATKISI BÜYÜK

Perakende sektörü olarak hem ülke ekonomisine hem de istihdama katkı sağladıklarını vurgulayan Alpaslan, Türkiye'de 2013 yıl sonu itibariyle sektörün istihdamının 1 milyon 270 bin, sağladığı katma değerin ise 300 milyon dolar olduğunu hatırlattı. Buna rağmen sektörün itibarsızlaştırıldığından yakınan Alpaslan, ''Maalesef böyle bir algı var. 'Siz yapmazsanız başkası yapar' deniyor. Evet yapılır ama bu sefer dışarıdan gelen yatırımcı yapar'' diye konuştu.

YENİ DÜZENLEME ŞART

Market sektöründe çok güçlü bir rekabetin olduğunu belirten Alpaslan, müşteri için bunun fayda sağladığını, fakat doğru karar veremeyen işletmeler için sorun yarattığına dikkat çekti. Alpaslan, perakende sektöründe yeni düzenlemelere ihtiyaç olduğunun altını çizerek, 'ben istediğim her yerde market açarım' mantığının ortadan kaldırılması gerektiğini anlattı. Marketlerin belirli metrekarelerde ve mesafe aralıklarında olması gerekiyor. Mahallelerde neredeyse kişi başına market düşüyor'' diye konuştu. 

AİLE ŞİRKETLERİNDE DEVAMLILIK SORUNU VAR

Aile şirketlerinde devamlılık sorunu yaşandığına dikkat çeken Alpaslan, ''Biz kurumsallaşırken bunu göz önüne alarak davranıyoruz. Şirketimizde herkes kendi işini yapıyor. Şirketi kişilere göre şekillendirmek yerine kişileri şirkete göre şekillendiriyoruz'' dedi. 

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.