Gıda sektörü yeni fırsatlar peşinde

‘Food Point’ başladı. Bursalı 50 gıda firmasının stant açtığı organizasyonda, 34 ülkeden gelen 167 yabancı işadamı ile ikili iş görüşmeleri gerçekleştiriliyor. Sektör, yeni pazarlarla ihracatını artırmayı hedefliyor.

Gıda sektörü yeni fırsatlar peşinde

ASLIHAN AYDIN

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) Projesi kapsamında düzenlenen ve 34 ülkeden 167 yabancı firma temsilcisini Bursalı gıda firmalarıyla buluşturan ‘Bursa Food Point B2B Meeting’ başladı.

Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde (AKKM), 50 sektör temsilcisinin stant açtığı etkinlikte, Ortadoğu ağırlıklı olmak üzere farklı ülkelerden gelen yabancı alıcılar, katılımcılarla görüşmeler gerçekleştiriyor. 

Gıda sektörü üyelerine yönelik organizasyon bugün sona erecek. BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur, açılış töreninde yaptığı konuşmada, 3. Ur-Ge Projesi çerçevesinde alım heyeti programı gerçekleştirdiklerini söyledi. 

Bursa’nın gıdada önemli bir aktör olduğunu belirten Onur, ”Biz, şehrin sektörde net ihracatçı olmasını istiyoruz. Bu anlamda Ekonomi Bakanlığının destekleriyle firmalarla bir ihracat yolculuğuna çıktık” dedi.

BURSA BÜYÜK POTANSİYELE SAHİP

Onur, ilk alım heyeti programının geçen yıl nisan ayında, 26 ülkeden 150 misafirin katılımıyla düzenlendiğini ifade ederek, şöyle devam etti: ”Bugün başlayan 3. alım heyeti programımızda 34 ülkeden 167 iş insanıyla beraberiz. 

Bursa, tekstilci, makineci ve otomotivci kimliğiyle biliniyor ama gıdada çok önemli bir potansiyele sahip. Ülkemizde üretilen dondurulmuş gıdanın 3’te 2’si Bursa’da üretiliyor. 

Domates salçası üretiminin yüzde 70’i Bursa’da gerçekleştiriliyor. Gıda sektöründe ‘Türkiye’nin sürükleyeni’ konumundayız. Biz, Bursa Food Point markasını oluşturduk. Bursa’nın bir gıda kenti olduğunu dünyadaki tüm alıcılara göstermek istiyoruz.”

TEK ÇARE İHRACAT

Dövizdeki dalgalanmaları hatırlatan Aytuğ Onur, “Bu durum, hepimizi rahatsız ediyor; tek çözüm ihracatçı olmak. Bu çerçevede sadece Avrupa pazarına bağlı kalmak istemiyoruz. Amerika’dan, Ortadoğu’dan, Asya’dan, Hindistan ve Kanada’dan iş insanlarını davet ettik” diye konuştu.

DEV PAZARIN KAPILARI ARALANIYOR

Hindistan Gıda İthalatçıları Birliği Kurucu Başkanı ve sektör temsilcisi Amit Lohana, Hindistan ve Türkiye’nin benzer özelliklere sahip olduğunu belirtti. 

Organizasyonun iki ülke arasındaki ticari ilişkilere katkısı olacağını ifade eden Lohana, ”BTSO’ya bizi davet ettiği için çok teşekkür ederim. Türk ürünlerinin Hindistan’da çok iyi satılacağına ve güzel bir pazar bulacağına inanıyorum” değerlendirmesinde bulundu.

TÜRKİYE FIRSATLAR ÜLKESİ

Nijer’in en büyük toptancısı Dantata Foods firmasının sahibi Tajudden Aminu Dantata, Bursa’da gördüğü misafirperverliği dünyanın hiçbir ülkesinde görmediğini söyledi.

Dantata, “Bursalı firmalarla işbirliğimizi artırmak için buradayız. Gıda sektöründe tercihimiz Bursa” şeklinde konuştu. Umman’ın en büyük market zinciri Khimji Ramdas LLC yöneticilerinden Devendra Kumar Koladall, “Bursa’ya işbirliği için geldik. Gerçekten sektörün büyük bir potansiyeli var. Türkiye, gıdada fırsatlar ülkesi olduğunu düşünüyorum” dedi. 

DUBAİ VE KATAR’A BAKLAVA

Hacı Hasan Oğulları Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Aktaş, “Dubai, Katar gibi ülkelere daha yoğun satışlar yapıyoruz. Baklavayı seviyorlar. Bunun yanı sıra, Almanya, Amerika gibi ülkelere de ihracatımız var” dedi. Hastavuk Bölge Satış Müdürü Mustafa Tan ise daha çok Ortadoğu pazarını hedeflediklerini kaydetti.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X