Bir kömür ocağında daha göçük
01 Kasım 2014 Cumartesi
Dolar:    Euro:

Ana Sayfa Bursa Bölge Tarih: 09.11.2011 05:00

Necati Şahin: Bursa’yı İstanbul’a bağlamışlar

Necati Şahin: Bursa’yı İstanbul’a bağlamışlar

İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Necati Şahin, Bursa’nın İstanbul merkezli Bölgesel Kent Modeli’ne karşı hazırlıklı olması gerektiğini vurgulayarak, “Biz İnegöl Büyükşehir’e bağlansın mı bağlanmasın mı diye tartışırken Bursa’yı İstanbul’a bağlamışlar” dedi.

SEYİT GÜNDOĞAN
İMO Şube Başkanı Necati Şahin, İstanbul tarafından hazırlanan 1/1000 bin ölçekli planla İstanbul’un hizmet merkezi olarak planlandığını, Bursa ve çevre illerin de sanayi merkezleri olarak öngörüldüğünü söyledi. Bursa’nın İstanbul merkezli Bölgesel Kent Modeli’ne karşı hazırlıklı olması gerektiğini vurgulayan Şahin, “Biz İnegöl Büyükşehir’e bağlansın mı bağlanmasın mı diye tartışırken Bursa’yı İstanbul’a bağlamışlar” dedi.

OLAY TV’de  Ahmet Emin Yılmaz’ın hazırlayıp sunduğu “Ahmet Emin Yılmaz ile Açık Açık” programına katılan İnşaat Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Necati Şahin,  İstanbul Merkezli Bölgesel Kent Modeli’ni masaya yatırdı. 1/100.000 ölçekli İstanbul Çevre Düzeni Raporu hakkında bilgi veren Şahin, bu rapor ile Türkiye’nin İstanbul’dan planlandığını söyledi. Bu plan kapsamında İstanbul’un Dünya Finans Merkezi ve Hizmet Merkezi yapılmak istendiğinin altını çizen Şahin, Bursa’nın başında olduğu Sakarya, Kocaeli, gibi illerin de sanayi merkezleri olarak öngürüldüğünü kaydetti. Şahin, bu raporda; İstanbul’un 15-20 yıl sonraki nüfusunun 20-22 milyon civarında olduğunu ancak, bu rakamı 16 milyonda tutulmasının hedeflendiğini belirterek,  raporda her şeyin en ince ayrıntısına kadar planlandığını ve hesaplandığını vurguladı.
 
GÖÇ DALGASI BURSA’YA...

Şahin,  raporda; İstanbul’un gereksiz işlevlerden ve işletmelerden arındırılması için ilk önlemin, İstanbul’a gelmesi düşünülen ve sanayi kuruluşlarının öncelikle Marmara Bölgesi’ne ardından Anadolu’nun çeşitli illerine tasfiye edilmesi olarak görüldüğünü ifade ederken, amacın İstanbul’un ağırlığının hafifletilerek ’İhtisas Kentleri’nin geliştirilmesi olduğunun açık açık yazdığını söyledi. Bunun için raporda, öncelikle ulaşım sorununun çözülmesinin gerektiğine dikkat çekildiğini vurgulayan Şahin, “Yapılması planlanan otoyol, hızlı tren gibi ulaşım projeleriyle bu hedef doğrultusunda kentleri birbirine yaklaştıracak ve mesafeleri kısaltacak sistemler hayata geçirilecek. Bu  doğrultuda raporda; İstanbul’un bölgesel ölçekteki komşu ve yakın illerdeki yerleşim merkezleri ile daha rasyonel ilişkiler kurulması gerektiği belirtiliyor. Bu açıdan bakıldığında sanayi yükünün başta Bursa olmak üzere Marmara Bölgesi’ndeki illere kaydırılması, Bursa’nın ve çevre illerin cazibe merkezi olacağı anlamına geliyor. Yani Bursa’ya sanayi tesislerinin getirilmesi ve göç dalgalarının yönlendirilmesi rolü biçiliyor” diye konuştu.
 
ULAŞIM PROJELERİ  PLANIN PARÇASI...

Şahin, bu hedef ve plan doğrultusunda Marmara Denizi’nin de maksimum düzeyde kullanılmasının öngörüldüğüne dikkat çekerek, Eşkel’e RoRo gemilerinin yanaşmasının da planlandığını kaydetti. İDO’nun seferlerini arttırarak Kabataş-Güzelyalı arasında her saat başı sefer koyma çalışmalarının da bu planın bir parçası olduğunun altını çizen Şahin, “İstanbul’dan Ege’ye Güzelyalı üzerinden yolcu aktarılması da planlanan çalışmalar arasında. İDO’nun sabah 06.00’dan gece 24.00’e kadar her saat başı sefer koyacak olması ulaşım açısından olumlu bir çalışma olarak gözükebilir ancak asıl hedef başka. Bütün bunlar İstanbul’un boşaltılma planının bir parçası. Gerek demiryolu, gerek oto yol ve gerekse deniz yolu ile İstanbul’a rahat ulaşılması isteniyor. Böylece İstanbul’un daha rahat tasfiye edilmesi hedefleniyor. Bursa ile ilgili gizli ajandalar varsa bunlar açıklanmalı. Bursa’ya dayatma yapılmaması lazım. Bu dayatmaları Bursa kabul edemez” dedi.
 
BURSA HAZIR DEĞİL...

Bursa’nın, İstanbul tarafından planlanan Bölgesel Kent Modeli’ne tam olarak hazır olmadığını vurgulayan Şahin, “Maalesef biz Bursa olarak Ar-Ge’ye ve planlamaya yeterli zaman ayırmıyoruz. Biz İnegöl Büyükşehir’e bağlansın mı bağlanmasınmı diye tatışırken, Bursa’yı İstanbul’a bağlamışlar. 1998 yılında 1/100.000 ölçekli 2020 Çevre Düzeni Planı adıyla güzel bir plan yapılmıştı. Bu planda Bursa turizm ve ticaret merkezi olarak planlanmıştı. Ancak 2006 yılında yapılan 1/25.000’lik planlarla bu plan ciddi şekilde delindi. Bursa Bölge Planı içerisinde ciddi şekilde değerlendirilmelidir. Bursa’da 100 Binlik yeni bir plan yapılıyor. Bu plana göre ulaşım planları yapılması gerekir. Ancak bazı varsayımlarda ulaşım planları 100 Binlik planların önünde götürülmeye çalışılıyor. Biz şu an veri toplama aşamasındayız. Stratejik anlamda planlama yok. Aktif ve kararlı olmalıyız. Bölgesel Kent Modeli’ni iyi takip etmeliyiz. İstanbul’dan kopmamalıyız. Gerekli önlemleri almalıyız. Mutlaka ama mutlaka planlı olmalıyız” şeklinde konuştu.

 

Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir


Künyeİletişim
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz.