Hayatı değiştirecek yatırım beklenenden erken bitecek

Ulaşım ve taşımacılık çağımızın en büyük gereksinimlerinden biri. Bursa gibi büyük bir sanayi kenti söz konusu olunca bu gereksinim her geçen gün artarak büyüyor.

Hayatı değiştirecek yatırım beklenenden erken bitecek

İstanbul-İzmir Otobanı da bölgenin ulaşım ve taşımacılık gereksinimine yanıt vermeyi hedefleyen bir büyük yatırım.

Olay Gazetesi Yazarı Mustafa Özdal bugünkü köşesinde otoyolun inşaatı devam eden bölümlerinde işlerin hızlandığını anlatıyor ve bu büyük yatırımın açılış tarihini veriyor.

Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük yatırımı 1 yıl erken bitiyor!

Yaklaşık 10 gün önce AK Parti Bursa Milletvekili Refik Özen ile İstanbul-Bursa-İzmir Otoban inşaatını gezmeye karar verdik.

Daha sonra bir diğer Bursa Milletvekili Dr. Mustafa Esgin de planımıza dahil oldu.

Ve dün açılış için gün sayan Türkiye Cumhuriyeti’nin en büyük yatırımlarından birinin Bursa etabını gezdik.

***

Son derece etkileyiciydi gördüklerimiz.

Viyadükler inşa ediliyor, tüneller kazılıyor,  asma köprüler yükseliyor, asfalt çalışmaları son sürat devam ediyor.

Eğer olağanüstü bir pürüz çıkmazsa 29 Ekim 2019’da hizmete açılacak Otoban.

Yani sözleşme tarihinden bir yıl önce.

***

Peki bu Otoban hayatımızda nasıl bir değişikliğe yol açacak?

Bursa’dan İzmir’e 2, 2,5 saatte, İstanbul’dan İzmir’e de 3, 3,5 saatte ulaşılacak.

Şimdi detaylara geçelim.

***

İnceleme gezimizin ilk  durağı Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bölge Müdürlüğü‘ydü.

Burada bizi Bölge Müdürü Sezgin Küçükbekir karşıladı.

Küçükbekir, genç yaşına rağmen son derece birikimli ve işinin ehli bir bürokrat izlenimi bıraktı bende.

Türkiye’nin çeşitli kentlerinde mühendis olarak görev yapmış ve Otoban yapımının başından bu yana Bursa’da bulunuyor.

Saha gezimizin öncesinde Karayolları bürokratlarının da katıldığı toplantıda kısa bir brifing verdi bize.

***

Ne dedik bu dev yatırım için?

Türkiye Cumhuriyeti‘nin en büyük yatırımlarından biri.

Öyle ki yapımı 2013’te başlayan Otoban’ın maliyeti 10 milyar 51 milyon lira.

Dilovası’ndan İzmir’e kadar olan projenin toplam uzunluğu 406 km.

Bursa-İzmir arasıysa 320 km.

Projede yüzde 98 oranında kamulaştırma bitmiş.

13 bin 400 adet parsele  2,5 milyar lira kamulaştırma bedeli ödenmiş ve 366 mülk sahibiyle muhatap olunmuş.

***

Projenin büyüklüğünü anlatmak için sadece şu rakam yeterli:

144 milyon metreküp inşaat malzemesi harcanıyor.

Bir kamyonun 10 metreküp inşaat malzemesi taşıdığını düşünürsek, yatırımın boyutunu hayal edebiliriz.

***

İstanbul-Bursa-İzmir Otobanı’nı yapmak için yaklaşık 5 yıldır adeta bir ordu seferber olmuş.

632’si mühendis olmak üzere tam 7 bin 192 kişi çalışıyor.

***

Toplamda 38 viyadük tamamlandı.

Bizim gezdiğimiz viyadük Korudere Viyadükü‘ydü.

***

Peki projenin Bursa etabı ne durumda?

Yazının tamamı için tıklayın…  

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X