İhsan Aydın
İhsan Aydın

İlk iptal kentiçi teleferik projesi

Bursa’da AK Parti’nin değişim dönüşüm rüzgarıyla işbaşına getirilen Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın ‘Acil Eylem Planı’nın ipuçları artık ortaya çıkıyor.

Göreve getirilir getirilmez tasarruf gerekçesiyle Büyükşehir’de yeni inşaat, proje, mal ve hizmet alım ihalelerini durduran, personel azaltma düğmesine basan Başkan Aktaş’ın eski yönetimden kalma projeleri de tek tek gözden geçirttiği konuşuluyordu.

Bu çerçevede daha evvel dillendirilen ve Büyükşehir’in eski Başkanı Recep Altepe döneminde ihalesi de yapılan kentiçi teleferik projesinin iptal edildiğini öğrendik.

Konuştuğumuz Büyükşehir bürokratları iptalin kesinleştiğini aktardılar. 

Yeni yönetimin, önem arz etmeyen ulaşım yatırımları içinde değerlendirdiği kentiçi teleferik projesinin ilk ayağı Gökdere-Teferüç arasını kapsıyordu.

Bu proje kesin olarak durduruldu.

İptal kapsamında sözleşmede yer alan bir madde gereği işi alan firmaya ihale bedelinin yüzde 5’i oranında tazminat ödenmesi gündemde.

Büyükşehir Belediyesi kentiçi teleferik projesi işine daha başlamadan yüklenici firmaya tazminat ödeyerek ihaleyi feshetmiş olacak.

Bu karar Aktaş’ın ilk ciddi kent yatırımı iptali olarak da yerel yönetim tarihine geçecek.

Büyükşehir’de ihalesi yapılıp henüz başlanmayan kimi projeler de kaynak sıkıntısı ve tasarruf tedbirleri kapsamında askıya alınmış durumda.

 

Güney çevre yolu

 

Büyükşehir Belediyesi’nin kentiçi trafik düğümünü çözmek için eski Başkan Altepe döneminde düşünülen ve Anıtlar Kurulu prosedürü aşılamayan Güney Çevre Yolu yeni yönetimin de gündeminde.

Başkan Aktaş’ın, Uludağ eteklerinde viyadük, tünel ve yüzeyden geçecek aşamaları bulunan Güney Çevre Yolu projesini Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı finansıyla yapılması için Başbakan Yardımcısı Hakan Çavuşoğlu’nun da desteğiyle harekete geçme kararı aldığı konuşuluyor. 

Kimi büyük kentlerin metro, köprü, viyadük, bat-çık ve yeni yol açımlarını üstlenen bakanlığın Bursa’yı da kapsamına alması için Ankara’ya siyasi baskı yapılacağı konuşuluyor.

Güney Çevre Yolu, Bursa’nın düğümlenen ve her geçen gün daha  da içinden çıkılmaz hale gelen trafiğini çözme amaçlı üzerinde ağırlıklı durulacak yeni yatırımlar arasında değerlendiriliyor.

Öte yandan;

İstanbul Caddesi üzerinde inşaatı devam eden T-2 hattının dağınık görüntüsünün ortadan kaldırılması ve yan yolların kullanıma hazır hale getirilmesi için Büyükşehir Belediyesi’nin makine ekipmanıyla işe el koyduğu da dillendiriliyor.

İhale kapsamı içinde olmasına rağmen işin bu güzergâh için öngörülen mali kaynağının yüklenici firma tarafından tüketildiği ve ilave imalatlara da sıcak bakmadığı ileri sürülüyor.

Büyükşehir Belediyesi işi toparlama anlamında raylı sistem hattı dışındaki asfalt dahil bütün imalatları üstlendiğini de ekleyelim.

Byükşehir’in ihale dışında bu bölgeye 40 milyon lirayı bulacak bir harcama daha yapacağı iddia ediliyor.

 

Bursa’nın kaybı

 

Gelişmeyi önceki gün gazetemizin belediye muhabiri Seyit Gündoğan kardeşim okurlara duyurdu.

BUSKİ Genel Müdür Yardımcısı, Bursa UEDAŞ ve İstanbul AYEDAŞ eski Müdürü Talat Özen artık Balıkesir bürokratı oluyor.

Balıkesir Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (BASKİ) Genel Müdürlüğü görevi teklif edilen Özen Bursa’dan ayrılıyor.

BUSKİ’nin yenilenebilir enerji projelerini hayata geçiren, HES, RES, GES ve çamur yakma tesisleriyle kurumun elektrik faturalarını azaltan deneyimli bürokrat şimdi ömür boyu bu alanda edindiği tecrübelerini komşu kent Balıkesir için kullanacak.

Özen hem BUSKİ hem de Bursa için gerçekten büyük bir kayıptır.

2 Kasım’dan bu yana değişim rüzgarlarının durmadığı Büyükşehir Belediyesi’nde umarız Özen’in ve değiştirilen diğer tecrübeli bürokratların yokluğu hissedilmez.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X