İlketap Endüstri 4.0’a geçti

Devlerin etiketçisi Bursalı İlketap, yeni aldığı son teknoloji baskı makinesiyle fark yaratmaya başladı. Yeni sistem, sektörde dışa bağımlılığı azaltırken, baskı kalitesi ve teslimat hızında büyük artış sağlıyor.

İlketap Endüstri 4.0’a geçti

ASLIHAN AYDIN

Türkiye’nin önemli markalarına etiket üreten İlketap, 4 milyon Euro civarındaki yeni yatırımı ile Endüstri 4.0’a adım attı. Şirket, son teknoloji ile giydirilmiş ambalaj etiketi de üretmeye başladı.

İlketap Etiket ve Ambalaj AŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili Gökhan Öztel, firmanın 1981 Kayhan’da kurulduğunu, ilk olarak kağıt etiket üretimiyle pazara girdiğini kaydetti. Aile şirketi olduklarını kaydeden Öztel, müşteri talepleri ile birlikte 2003 yılında kendinden yapışkanlı etiket üretimine geçtiklerini anlattı. 

Öztel, ”Gıda, içecek, kişisel bakım ve ev bakım ürünleri alanında faaliyet gösteren işletmelere tabaka yüzlü etiketlerle, kendinden yapışkanlı rulo etiket üretimi yapıyoruz. Şu anda 5 bin metrekare kapalı alana sahip DOSAB’taki fabrikamızda hızlı tüketim sektöründe her türlü talebe cevap verebiliyoruz” dedi. 

Öztel, Unilever, Uludağ, Penguen, Cocacola, Erikli, Nestle, Özkaynak, Kınık, Danone, Yudum, Emek Yağ, Aroma ve Euro Gıda’nın aralarında olduğu 100 civarında firmaya hizmet verdiklerini kaydetti. 

16 ÜNİTELİ BİR MAKİNE

Fabrikaya 4 milyon Euro civarında yeni bir yatırım yaptıklarını ve bu sayede hedefledikleri ambalaj üretimine de başladıklarını dile getiren Öztel şu bilgileri verdi: “16 üniteli yeni baskı makinemiz, gravür, flexo, ofset serigrafi baskı tekniklerinin tek geçişte sağlandığı kombinasyon etiket ve ambalaj üretim makinesi özelliğini taşımaktadır. Şimdiye kadar kendinden yapışkanlı tutkallı etiketler hazır rulolar halinde ithal geliyordu. Biz de üzerine baskı yapıp, kesimini gerçekleştiriyorduk. Yeni makine sayesinde, yüzde 100 ithal olan mamül maddeyi artık yarı mamül olarak iç piyasadan temin ettikten sonra tam mamül haline getirebilen ve aynı zamanda inline olarak baskılarını yapabilen dünyadaki sayılı firmalar arasında olmayı hedefliyoruz.”

NELERİ DEĞİŞTİRECEK?

-Yeni teknoloji üretime katma değer sağlayacak.
-Firmalar sadece dış piyasaya bağlı olmayacak.
-İç piyasadan istenen ebatta hammadde alınabilecek.
-Sektördeki firmaların elini kolaylaştıracak.
-İthal oranında ilk etapta yüzde 20 azalma olacak.
-Sistemle farklı ürünler geliştirilebilecek.
-Kalıp maliyetleri düşecek, teslimat hızlanacak.
-Müşterileri ambalajları çok kısa sürede alabilecek.
-Üretim tekniği sayesinde baskı kalitesi artacak.
-Sürtünme ile boyada oluşan bozulma ortadan kalkacak.
-Baskı, kağıdın altında kalacağından renkler parlayacak.
-Etiketle ilgili çözümler yurtdışında aranmayacak.
-Uzaktan müdahale ile bakım maliyeti ve süresi düşecek.

GİYDİRİLMİŞ AMBALAJ ETİKETİ ÜRETİMİ BAŞLIYOR 

Yeni yatırımı 3 yıllık bir çalışmanın ardından hayata geçirdiklerinin altını çizen Öztel, Türkiye ekonomisine de katkı sağlayacaklarına dikkat çekti. Yatırımın yüzde 60 içecek sektörüne yönelik olduğunu bildiren Öztel, “Kendinden yapışkanlı etiket, görünmeyen etiketlerin yanı sıra, yeni yatırımımızla giydirilmiş ambalaj etiket üretimini de gerçekleştireceğiz” dedi. Öztel, fabrikada kendinden yapışkanlı üretim kapasitesinde de yüzde 25’lik bir artış sağladıklarını söyledi.

MÜŞTERİYE ÖZEL YAPIM

İlketap’ın nümüzdeki dönem planlarını da açıklayan Gökhan Öztel, “Müşteriye özel yapım bitmiş ürün etiketi ambalajı sunmak istiyoruz. Örneğin, müşteri, yılbaşı gibi özel günlerde hazırladığı promosyonların ambalaj ve etiketlerini hazırlama hedefindeyiz. İlerleyen süreçte, ayakta duran ambalaj üretimi de hedeflenmektedir” diye konuştu. 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X