1. YAZARLAR

  2. Feridun Eyüpoğlu

  3. İran’a Bursa markajı
Feridun Eyüpoğlu

Feridun Eyüpoğlu

Yazarın Tüm Yazıları >

İran’a Bursa markajı

A+A-

Amerika ile olan vize krizi gözlerin ekonomiye dönmesine yolaçtı.

Çünkü krizin derinleşmesi piyasalar kadar ikili ticari ilişkileri de etkileyebilme potansiyeli taşıyor.

Neticede pazar çeşitliliğinin önemi de bir kez daha gözler önüne serilmekte.

Yeni pazar arayışları özellikle Bursa açısından da önem taşıyor.

Peki kentimizin küresel açılımları ne durumda?

Bir yandan uluslararası katılımlı yoğun bir fuar trafiğiyle yabancı alıcılar ticari safarilerle ayağımıza geliyor.

Diğer yandan da dış fuarlar ve ikili iş görüşmeleriyle dış pazarlar genişletilmeye çalışılıyor.     

Yani uluslararası rekabeti geliştirme programı kapsamında alınan destekler boşa gitmiyor!

Düzenlediği Ur-Ge etkinlikleriyle Bursalı firmaları dünya ile buluşturan BTSO bu kez  gözünü İran gibi kritik bir pazara dikmiş vaziyette.

Kasım sonu Tahran'a geniş katılımlı bir ziyaret gerçekleştirilmesi hedeflenmekte.

Üç ayrı Ur-Ge öne çıkacak.

Bebe ve çocuk konfeksiyoncularıyla kumaş üreticileri Ur-Ge çalışmalarına katılacak.

Yani 10 milyar dolardan 30 milyar dolara çıkarılması hedeflenen iki ülke arasındaki ticaret hacmine katkı için...

Bursalı ihracatçılar şimdiden harekete geçmiş durumda.

Peki İran gerçekten umut vaat ediyor mu?

Diğer pazarlardaki durum nasıl? 

BEKSİAD Başkanı Halil Atalay'la küresel pazarlarda zorlu koşullarda yapılan mücadeleyi konuştuk.

Komşu ülke İran'daki fırsatlara dikkat çeken Atalay, daha fazla pay almamız gerektiğini vurguladı.

"80 milyonluk büyük bir pazar var hemen dibimizde.

Ama şimdiye kadar fazlaca nasiplenemedik İran pazarından.

Özellikle lojistik altyapının yetersizliği ve İran'la ilişkilerin inişli çıkışlı seyir izlemesi şimdiye kadar iş hacminin önündeki en temel engellerdi.

İki ülke arasında son dönemde hızla gelişen sıcak diyalog ise umutları artırdı. ".

           

“İran yeni bir Rusya olabilir”

 

Dolayısıyla ziyarete dönük beklentiler hayli yüksek.

“İran seferine 50-60 civarında firmanın katılması bekleniyor.

Ağırlıklı olarak bebe ve çocuk konfeksiyoncuları ikili işgörüşmelerinde boy gösterip pazar büyütmeye çalışacak.

İranlılar ürünlerimizi beğeniyor. Yani şansımız yüksek.

Neticede bizim için İran yeni bir Rusya olabilir".

Sektör olarak Rusya ile ciddi bir çıkış yakaladıklarının altını çizen Atalay’a Amerika ile ilişkileri sordum.

ABD pazarı ile ilgili şimdilik yaşadığımız bir sıkıntı yok.

Artan bir iş potansiyeli de mevcut iki ülke arasında.

Dolayısıyla vize krizinin kısa zamanda çözüme kavuşturulmasını umut ediyoruz”.

Sözün özü ABD krizi derinleşmezse Bursalı ihracatçı bu pazarı da genişletebilecek.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.