1. YAZARLAR

  2. İhsan Aydın

  3. İstanbul Yolu’ndaki semtlerin beklentisi
İhsan Aydın

İhsan Aydın

Yazarın Tüm Yazıları >

İstanbul Yolu’ndaki semtlerin beklentisi

A+A-

Kentlerin yerleşik eski semtlerini yenilemenin büyük bir maliyeti var.

Hemen olmuyor.

Büyük yatırımcılar, uzun bürokratik süreç, vatandaşı ikna çabaları...

Hasılı, dönüşüme karar veren siyasilerin bazen bunu gerçekleştirmeye görev süreleri bile yetmeyebiliyor.

Bursa’nın vitrini sayılan İstanbul Caddesi üzerinde Büyükşehir Belediyesi’nin önemli bir ulaşım yatırımı var.

Tramvay Kent Meydanı’ndan Terminal’e uzatılıyor.

Büyükşehir Belediyesi, yürüttüğü çalışmalarla Bursalıların ulaşımını rahatlatmayı hedefliyor.

Tamamlandığında Kent Meydanı-Terminal arasında bambaşka bir görünüm ortaya çıkacak.

Köprülü kavşaklar, değişik mimariyle süslenmiş tramvay istasyonları, yürüyüş yolları, bisiklet yolları ve modern bir bulvarda olması gereken her şey burada bulunacak.

Elbette tartışmalar yok değil.

Yurttaş tramvayın neden metro olarak yeraltından gitmediğini sorguluyor.

Keşke öyle olabilse.

Ama bunu Büyükşehir Belediyesi’nin kendi mali gütcüyle gerçekleştirmesi kolay değil.

Devlet, hükümet desteği şart.

Yıldırım Metrosu’nda Ankara’dan bu desteği almanın ne kadar zor olduğunu gördük.

Bulvar üzerindeki çalışmalar elbet bir gün bitecek.

Ve ortaya bambaşka bir İstanbul Caddesi çıkacak.

Fakat buranın arka yüzü olarak bilinen, caddenin 100-150 metre sonrasındaki derinlikte yaşayan semt sakinlerinin beklentisi de büyük.

Onlar da dönüşmeyi, eski, yıpramış evlerden çıkıp modern konutlara geçmeyi istiyorlar.

Bunun da kolay olmadığını biliyoruz.

Çünkü vatandaş kata kat, daireye daire istiyor. 

Dün bölgenin en eski semtlerinden biri olan Yeşilova’nın Mahale Muhtarı Fahir Demir ile cuma namazı çıkışı bu konuyu konuştuk.

Muhtar çok umutsuz değil ama bölgenin dörnüşümünün uzun süre alacağını düşünüyor.

Muhtar, İstanbul Caddesi etrafında 17 semt bulunuduğunu ama böylesi kalabalık nüfusun yaşadığı mahallelere hitap edebilecek bir özel ve kamu hastanesi olmadığına işaret ediyor.

Bir ara Beşyol kavşağında Büyükşehir Belediyesi’nin satın aldığı alana Bölge Trafik Hastanesi yapımının gündeme geldiğini, sonra bir daha konuşulmadığını anlatan Demir, bölgenin öncelikli talebinin bir hastane olduğunun altını çiziyor.

Demir, taleplerini Büyükşehir Belediyesi ile Osmangazi Belediyesi’ne ilettiklerini de hatırlatıyor.

İstanbul Caddesi’nin arka yüzündeki semtlerin beklentisi elbette bununla sınırlı değil.

Vatandaş kendilerini mağdur etmeyecek, dönüşüm sonrası da bölgede yaşamalarını sağlayacak güçlü yatırımcılar bekliyor.

Bir de Caddenin önü yüzüne bakan boş alanlarda tehlike de kol geziyor.

Büyükşehir Belediyesi’nin yatırımcı aradığı, vatandaşa büyük bedeller ödeyerek satın aldığı binaların yıkımı sonrası ortaya çıkan boş alanlar bugün İstanbul Caddesi’nin suç ve çöp merkezi haline dönüşmüş.

Gerek Büyükşehir gerek Osmangazi belediyeleri gerekse de Emniyet tedbir almış olmasına rağmen bu alanlar mahalleliler için büyük bir kâbusa dönüşmüş.

Etrafı telle çevrilen alanlara vatandaş rastgele mobilya atığından hurdaya kadar her türlü çöpü atarken, buralar aynı zamanda yasadışı işlerin de vazgeçilmez mekânlarına dönüşmüş.

İçinde fuhuştan madde bağımlıların barındığı barakalara kadar her şeyin yapıldığı ileri sürülüyor.

Emniyet ve belediyeler de bunun farkında.

Akşamları caddenin karşısından Yeşilova civarına geçmenin  büyük cesaret istediği dillendiriliyor.

30 bin dolayında nüfusu bulunan Yeşilova için bu bölgenin tehlike olmaktan çıkarılması şart.

Muhtar Demir, Büyükşehir’in, Osmangazi’nin ve Emniyet’in çabalarını gördüklerini ama buranın yatırıma başlanmadan asla suç merkezi olmaktan çıkmayacağını düşünüyor.

Lafın özü, dönüşümün hem caddeye yakın hem de arka semtlerde hızlandırılması talep ediliyor.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.