İşte Google krizinin Huawei’ye maliyeti

Son dönemde teknoloji dünyası Google ve Huawei arasında yaşananları konuşuyor. Peki bu krizin Huawei’ye maliyeti ne olacak?

İşte Google krizinin Huawei’ye maliyeti

ABD Başkanı Donald Trump’ın geçtiğimiz haftalarda ABD merkezli şirketlerinin “ulusal güvenlik tehdidi teşkil eden” ülkelerden telekomünikasyon ürünleri almasını engelleyen kararnameyi imzalamasının ardından Google, dün Çin merkezli Huawei ile işbirliğini sınırlandırdı.

Daha sonra ise ABD Ticaret Bakanlığı, kara listedeki Huawei’ye uygulanan ticari kısıtlamaların bazılarını 90 günlüğüne askıya aldığını açıkladı.

Söz konusu karar Huawei’nin mevcut akıllı telefonlarının ve tabletlerinin güncellenmesi için gerekli Amerikan yapımı ürünlerin alınmasına 90 gün için izin veriyor. Ancak Huawei, yeni ürün üretmek için lisans onayı olmadan ABD yapımı ürünleri alamayacak.

Kuşkusuz karar Huawei’yi ciddi oranda etkileyecek. Peki Huawei’in bu krizden kaybı ne olacak? TF International Securities analisti Ming-Chi Kuo’ya göre, küresel pazarda en çok telefon satan firma olan Huawei’in satışlarının ayda 10 milyon düşmesi hayli muhtemel. Bu senaryonun gerçekleşmesi ise kuşkusuz en çok Apple ve Samsung’un işine yarayacak.

Zira Huawei geçtiğimiz yıllarda Apple’ı geride bırakarak ikincilik koltuğuna oturmuş ve gözünü Samsung’un tahtına dikmişti. 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X