Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

İşte Yıldırım metrosu ayrıntıları: TMA Caddesi’nden delme tünelle

Bombayı… Büyükşehir Belediye Başkanlığı’ndaki sekizinci ve 2. dönemin ikinci yıldönümü nedeniyle yaptığı değerlendirme toplantısı sırasında Recep Altepe patlattı:

…Cumhuriyet Caddesi tramvayını İncirli Caddesi’nden sonraya uzatmak istemiştik. Fakat buradaki caddelerin durumu ortada. Bu nedenle, metroyu tümü yeraltından olmak üzere Gökdere’den itibaren Şevket Yılmaz Hastanesi’ne kadar 6 kilometre uzatacağız.”

Gerçekten de…

Çalışmaya nostaljik tramvay olarak başlayan, büyük ilgi görünce de İncirli’ye kadar uzatılıp merkezdeki ana aks üzerinde yoğun yolcu taşıma kapasitesine ulaşan Cumhuriyet Caddesi tramvayının Ertuğrulgazi’ye ulaşması, diğer yanda da Zafer Plaza önünden T1 hattına bağlanması planlanıyordu.

Ne var ki…

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe herkese ters köşe yaparken “caddenin durumu” nedeniyle tramvaydan vazgeçildiğini söyledi ve “Yıldırım metrosunun tamamıyla yeraltından” yapılacağını açıkladı.

İşte…

Altepe’nin açıkladığı sürpriz Yıldırım Metrosu’nun ayrıntıları da ortaya çıktı.

Buna göre…

Gökdere İstasyonu’ndan ayrılacak yeni hat derenin karşısına geçip Yıldırım Mahallesi’ne girecek. Yıldırım Belediyesi önünden gelen cadde ile kesişen ve Darüşşifa’nın bulunduğu kavşağa yapılacak Bayezit İstasyonu’nundan yuları doğru dönüp yeraltından Davutkadı İstasyonu’na gelecek.

Burada…

İncirli tramvayıyla entegre olup, Tayyareci Mehmet Ali Caddesi’ni yine yeraltından geçerken Baruthane ve Değirmenlikızık istasyonlarına uğrayacak.

Bir istasyon da Yüksek İhtisas Kavşağı’ndan gelen Prof. Dr. Fethi Tezok Caddesi’nin Ertuğrulgazi Meydanı’nda Tayyareci Mehmet Ali Caddesi ile kesiştiği noktaya yapılacak.

Ardından…

Siteler Kavşağı’ndaki istasyona ulaşacak olan metro, bu noktadan aşağı dönüp son durak olan Şevket Yılmaz Hastanesi önüne gelecek.

Tamamı yeraltından Yıldırım Metrosu inşaatının en önemli teknik ayrıntısı delme tünel sistemiyle yapılacak olması.

Yani…

Fevzi Çakmak, Haşim İşcan ve Sıcaksu’daki gibi açma-kapama tünel sistemi burada uygulanmayacağı için, yeraltında delme tünel açılırken yerüstündeki caddelerde de normal yaşam sürecek.

Büyükşehir, 400 milyon liraya mal olacak 6 kilometrelik yeni metro için proje hazırlıklarına başladı. Projenin bir an önce bitirilip yıl sonuna kadar ihale aşamasına gelinmesi hedefleniyor.

İkinci aşamada Mimar Sinan İstasyonu’na

 

400 milyon liraya mal olması beklenen ve tümü yeraltından delme tünel sitemiyle yapılacak 7 istasyonlu Yıldırım Metrosu’nun Şevket Yılmaz Devlet Hastanesi önünde sona ermesi planlandı.

Ancak…

Şevket Yılmaz İstasyonu yapılırken kuzeyine doğru tünel ucu bırakılacak.

Çünkü…

Yıldırım Metrosu’nun sonraki aşamada Şevket Yılmaz Devlet Hastanesi’nden mevcut Mimar Sinan İstasyonu’na bağlanması hedefleniyor.

Böylece…

Gökdere’de ayrılacak olan Yıldırım Metrosu toplam 7 kilometre sonra Mimar Sinan İstasyonu’ndan yine Bursaray doğu hattıyla entegre olacak.

 

Torun’un “her köşeye metro” mutluluğu

 

​Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin değerlendirme toplantısını, AK Parti İl Başkanı Cemalettin Torun’la yan yana izledik.

Altepe kürsüde Yıldırım Metrosu sürprizini açıkladığında yanımızdaki Torun’un yüzüne yayılan mutluluğu fark ettik. Sonra da, 16 Kasım 2015 günü bu sütunlardan aktardığımız sözlerini anımsadık.

Demişti ki:

“Bursa’nın her köşesine metro ulaşımı sağlamak; kenti doğudan batıya, kuzeyden güneye metro ağlarıyla birbirine bağlamak hedefimiz. Siyasi irade olarak, Büyükşehir Belediyemize bu desteği vermek istiyoruz. Çünkü Bursa ulaşımı açısından bunu hayati mesele görüyoruz.”

 

Altepe’den bir sürpriz daha: İnegöl ve Gürsu’ya tramvay

 

Bursa’yı baştan başa raylı sistemle örmek isteyen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin değerlendirme toplantısında Yıldırım Metrosu sürpriziyle birlikte yeni tramvay hatları sürprizi de geldi.

Yeni hatlardan biri İnegöl’de.

İnegöl kent merkeziyle yeni İnegöl olarak kurulan ve toplu konutlar yer aldığı için nüfusu her geçen gün artan Alanyurt arasında tramvay hattı yapılacak.

İnegöl-Alanyurt tramvayı ring sistemiyle sürekli yolcu taşıyacak.

Yine…

Yapılaşması ve nüfus yoğunluğu hızla artan Gürsu’ya tramvay hattı yapılacak. Bu hat da Gürsu kent merkeziyle Ankara Yolu’nda bulunan Bursaray Gürsu İstasyonu arasında yine ring sistemiyle çalışacak.

Planlanan bir yeni tramvay hattı ise merkezde.

Hürriyet Mahallesi’ndeki meydandan başlayıp Bağlarbaşı’ndan geçecek olan tramvay Esentepe Kavşağı’ndan Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’na girecek ve Beşevler’e kadar gidecek.

Ancak…

Projelendirmede T7 olarak adlandırılan Hürriyet-FSM-Beşevler tramvay hattı öncelikli proje değil. Çünkü, Yıldırım Metrosu’ndan sonra gündeme alınacak.

Bu arada…

Yine Yıldırım Metrosu sonrasında gündeme alınmak üzere, bu sütunlardan daha önce duyurduğumuz Kanalboyu-Çelebi Mehmet Bulvarı-Eski Gemlik Yolu tramvay hattı projesi hazırlandı.

T8 adıyla projelendirilen hat İnönü Caddesi bitiminde SGK önünden karşıya geçip Büyükşehir Belediyesi ulaşımını mevcut T1 hattına bağlamayı planlıyor.

Sonrasındaysa…

Tramvay hattı Eski Gemlik Yolu’ndan ilerleyip, açılmakta olan Çelebi Mehmet Bulvarı’ndan Beşyol’da İstanbul Caddesi ile kesişecek ve Terminal tramvayıyla entegre olacak.

Oradan da Osmangazi Belediyesi’nin kentsel dönüşüm planladığı Kanalboyu’na ulaşacak.

İnegöl ve Gürsu tramvayları hazır

 

İlk proje… Cumhuriyet Caddesi’ndeki nostaljik tramvayı İpekböceği hattına çevirip İncirli’den Ertuğrulgazi’ye kadar gitmekti. Yeni vagon siparişleri de bu etaba göre verildi.

Ancak…

Siparişlerin üretimi tamamlanırken proje değişti ve Yıldırım Metrosu’na dönüldü. O hat için siparişi verilen tramvay vagonları için de İnegöl ve Gürsu hatları oluşturuldu.

Böylece hem vagonlar değerlendirildi, hem de iki ilçeye tramvay hattının önü açıldı.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X