‘Kazanın sebebi aşırı yağış ve dolgu erozyonu’

8 Temmuz’da Tekirdağ’da 24 kişinin hayatını kaybettiği tren faciasını inceleyen bilirkişi heyetinden İstanbul Gelişim Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Karaşahin incelemede son durumla ilgili açıklama yaptı.

‘Kazanın sebebi aşırı yağış ve dolgu erozyonu’

Karaşahin, nihai raporun tamamlanmadığını ancak öne çıkan etkenin bölgenin aldığı aşırı yağış ve buna bağlı dolgu erozyonu olduğunu söyledi.

Aşırı yağış sonucunda menfezde dengeyi sağlayan dolgunun erozyona uğradığını belirten Karaşahin, bu durumun kazayı da beraberinde getirdiğini söyledi.

Karaşahin, “Lokomotifin ilk geçişte yolu bozduğunu düşünüyoruz. Yolun geometrisi bozulunca arkadan gelen bütün vagonların rayla teması ortadan kalkıyor” diye konuştu.

“135 YILLIK BAŞARILI BİR MENFEZ”

Bilirkişi heyetinde yer alan Karaşahin, kazada yapısal bir sorun görülmediğini belirterek, “135 yıldır fonksiyonunu yerine getirebilen başarılı bir menfez. Küresel ısınma kaynaklı mevsim değişikliklerinden ani sağanak yağışlar ortaya çıkabiliyor.

Makinistin yoldaki bozulmayı görme şansının olmadığını dile getiren Karaşahin, görme şansı olsa bile hız düşürerek dahi kazayı önleme ihtimalinin bulunmadığını belirtti. Kazanın ray kırılmasına bağlı meydana gelmediği için, sinyalizasyon sisteminin de devreye girmediğine vurgu yaparak, uyarılarda bulundu.

“MEVSİMSEL DEĞİŞİKLİKLER DİKKATE ALINMALI”

Karaşahin, “Sadece demiryolları değil, kentsel altyapıların, diğer ulaştırma altyapıların da bu mevsimsel değişikleri dikkate alarak yeniden incelenmesinde büyük fayda olacağını inanıyorum” diye konuştu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X