Mobilya sektörüne ‘yabancı’ dopingi

Türkiye’den konut alan yabancıların dizilerin de etkisiyle Türk mobilyasına yoğun bir ilgi gösterdiğine işaret eden MOBSAD Başkanı Gürcan, bu durumun satışları yüzde 10-20 bandında artırdığına vurgu yaptı.

Mobilya sektörüne ‘yabancı’ dopingi

Mobilya Sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Nuri Gürcan, yabancılara yönelik konut satışlarının mobilya satışlarını yüzde 20 civarında artırdığını belirtti.

Türkiye’den yatırım yoluyla vatandaşlık alan yabancı sayısı temmuz ayı itibarıyla yaklaşık bin kişi oldu. Yabancılara konut satışı da bu yılın 7 ayında 2018’in aynı dönemine göre yüzde 64,5 artarak 24 bini geçti. Temmuzda ise yabancıya konut satışı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 46,7 yükselerek 2 bin 858’den 4 bin 192’ye çıktı. Söz konusu artış, mobilya sektöründe hareketliliğe neden oldu. Irak ve Suudi Arabistan gibi Orta Doğu ülkelerinden gelenler, Türk üreticilerin mobilyalarına büyük ilgi gösterdi. MOBSAD Başkanı Nuri Gürcan, yabancılara gerçekleşen bu satışların kendi işlerini yüzde 10-20 bandında arttırdığını söyledi. Türk dizilerinin yurt dışında rağbet görmesinin bu dizilerde kullanılan ürünlerin talebinde artışa neden olduğunu ifade eden Gürcan, yabancıların Türkiye’ye geldiğinde bu tür mobilyalarla ilgilendiğini kaydetti.

YOĞUN BİR İLGİ VAR

Türk üreticilerin uygun fiyatlı, kaliteli ve istenilen özelliklerde ürün sunabildiğini dile getiren Gürcan, ‘’Türkiye’den en çok konut alan Irak ve Suudi Arabistan ülkelerinin mobilyaya karşı da yoğun bir ilgileri var. Dolar kurundaki yükseklik, mobilya satışlarımıza da olumlu yansıdı” dedi. Türk mobilyalarının uluslararası arenada da talep gördüğünü vurgulayan Gürcan, sektörün yılın ilk yarısında 2 milyar dolar ihracat başarısı gösterdiğini ve yıl sonu hedefinin 3,7 milyar dolar olduğunu kaydetti.

DİZİLERİN ETKİSİ BÜYÜK

Mobilya firması Art Design Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Terzi de, vatandaşlığa geçenlerin genel mobilya satışlarından yüzde 10 pay aldığını anlattı. Dizilerin mobilya satışları üzerindeki etkisinin çok büyük olduğuna dikkati çeken Terzi, ‘’Büyük beğeni kazanan dizilerdeki mobilyaları kendi evlerinde görmek istiyorlar” dedi. Terzi, genel olarak Orta Doğu ülkelerinin Türk mobilyalarına ilgi gösterdiğinin altını çizdi.

MODERN ÜRÜNLERİ TERCİH EDİYORLAR

Orta Doğu ülkelerinin varaklı ve oymalı modeller yerine artık zanaatkar yönü yüksek ve modern çizgili ürünleri tercih ettiğini anlatan Terzi, ‘’Mobilyayı bir ürün olarak değil, evi bir konsept olarak gördükleri için tek parça mobilya almaktan ziyade ‘anahtar teslim’ dediğimiz her şeyin baştan aşağıya yenilendiği şekilde mobilya almayı tercih ediyorlar” diye konuştu. Avrupalı yabancıların tercihlerine de değinen Terzi, güney sahillerinde mülk edinen Avrupalıların modern ve günlük ihtiyaçlara cevap veren modelleri tercih ettiğini kaydetti.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X