Otomotivde tanzim satış

İç pazardaki soruna işaret eden Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, ”İlk 3 ayı 15-20 yıl sonra pazar lideri olarak kapadık. Niye kapadık? Çünkü 65 bin liraya araba satıyoruz. Biz de tanzim yapıyoruz. Onun bir üstü 100 bin artı” dedi.

Otomotivde tanzim satış

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, müşterinin daha ulaşılabilir maliyetli araç talep ettiğini belirterek, kendilerinin de tanzim satış yaptığını söyledi.

Cengiz Eroldu, Bursa Sanayicileri ve İşinsanları Derneği’nin (BUSİAD) önceki akşam Tofaş Akademi’de gerçekleştirilen geleneksel Çekirge Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, mayıs ayında ABD’nin Avrupa menşeli otomotiv ürünlerine gümrük duvarı koyup koymayacağının belli olacağını vurguladı.

2017’de 1,7 milyon olan otomotiv üretiminin 2019’da 1,4-1,5 milyon bandında gerçekleşmesinin öngörüldüğünü anlatan Eroldu, iç piyasada ise 2017’de 900 bin olan otomotiv satışının, 2018’de 600 bin, bu yıl ise beklentinin 360-420 bin bandında olduğunu ifade etti. Rusya pazarının büyümeye devam ettiğini ifade eden Eroldu, Türkiye’de ise 1995 yılından beri yeni otomotiv yatırımı yapılmadığını hatırlattı.

1995’TEN SONRA GELEN YOK

Eroldu, çözümün iç pazarın büyütülüp niteliğinin artırılmasında olduğunu da kaydederek, şunları ifade etti: “Daha nitelikli bir iç pazara sahip olmamız gerekir. Zenginleşmemiz gerekir ki, daha iyi ürün istesin müşteri. İlk 3 ayı 15-20 yıl sonra pazar lider kapadık. Niye kapadık? Çünkü 65 bin liraya araba satıyoruz. Biz de tanzim yapıyoruz.

Onun bir üstü 100 bin artı. 10 bin dolar milli gelir var. Müşterinin büyük kısmı daha ulaşılabilir araç istiyor. Dolayısıyla iç pazarı zenginleştirmemiz gerekir ki ihracatta da nitelik artışı sağlayalım. Türkiye’de cazip teşvik var deniyor. O zaman neden 1995’ten beri gelen firma yok. Pazar 1 milyon yerine, 2 milyon olsaydı gelirlerdi. Herkes pazarın peşinde. Pazar ne kadar büyükse herkes oraya gitmek istiyor. Pazarı büyütmezsek olmaz.”

ELEKTRİKLİ ARACA GEÇİŞ HIZLI OLMAYACAK

Otomotiv sektörünün geleceğiyle ilgili bilgiler de veren Cengiz Eroldu, elektrikli araçlara geçişin sanıldığı kadar hızlı olmayacağını söyledi. Eroldu, “Elektrik kaynağı temizse elektrikli araçlar iyi bir çözümdür. Bir ülkenin yüzde 40’dan fazlası termik santrallerden elektrik üretiyorsa, 90 model dizel araba kullanmanız daha çevreci olabilir. Burada emisyon değerleri öne çıkıyor. Elektrik kaynaklarınız yenilenebilir hale getirmeden elektrikli araç anlamlı değil. Eğer sizin elektrik kaynaklarınız yenilenebilir değilse elektrikli araçları özendirmek çok da doğru değil” dedi.

DÖNÜŞÜM SONRASI İŞLER ÇOK DAHA ZOR OLACAK

Cengiz Eroldu, otomotivde dönüşüm sonrasında işlerin çok daha zor olacağının altını çizerek şöyle devam etti: “Geleceğin otomobillerinde, radyatör, egzos, direksiyon olmayacak. Yan sanayi bunları düşünmeli. Belli bir işgücü kaybı olacak. Bu politikalar iyi düşünülmeli. Belki fabrikaların kapanması anlamına gelecek. Bu süreçleri hızlandırmak da, bazı işkollarını ortadan kaldıracak.“

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X