Profesyonel bakış kaliteli sonuç doğuruyor

New Servis Otomotiv 2015 yılında  kurulduğundan bugüne dek 22.000 adet otomobilin bakımını, tamirini ve yedek parça değişimini gerçekleştirdi.

Profesyonel bakış kaliteli sonuç doğuruyor

Röportaj: Murat Günay

Şirketin Genel Müdürü Vedat Çallı, yetkili Bosch Servisi ünvanıyla her marka otomobil için bakım ve onarım hizmetini sunduklarını belirtti. Yaz mevsimi ve tatil nedeniyle uzun yola çıkacak araç sahiplerinin mutlaka genel kontrolleri yaptırmaları gerektiğini söyleyen Çallı, kurumsallaşmanın başarıda önemli rol oynadığının altını çizdi.

Otomobil sahibi olmak, birçok avantajının yanı sıra zorlukları da içeren bir olgudur. Bakımlar, hasarlar ya da yedek parça sorunlarının çözümünü üstlenecek bir tanıdık, bir profesyonel olması hayatı çok kolaylaştıracaktır. Günde 600.000 aracın her sabah trafiğe çıktığı Bursa gibi dev bir şehirde işinin ehli otomotiv şirketlerinin bulunması aslında bir zaruriyettir. İşte o şirketleriden biri olan New Servis Otomotiv’in Genel Müdürü Vedat Çallı kentteki otomobil sahiplerinin yaşantısına nasıl katkıda bulunduklarını ve nihai tüketicilere sağladıkları avantajları anlattı. 

vedatcalli1.jpg
Genel Müdür Vedat Çallı

Sayın Vedat Çallı, New Servis’in “Bosch Car Sevrvice” bayiliğini alma süreci nasıl gerçekleşti?

2015 yılının Ocak ayında New Sevis Otomotiv olarak; kaporta, mekanik ve elektrik birimlerimizle sevis hizmetlerimize başladık. 2017 yılının Ocak ayında da “Bosch Car Service” bayiliğini aldık ve hiznetlerimize devam ediyoruz. Bugün dünyadaki birçok otomotiv markasının araçlarında Bosch yedek parça ürünleri kullanılmaktadır. Otomotiv sektöründe kalite çıtasını sürekli yükselten Bosch markasının bayisi olmak hizmet kalitemizi de yükselten bir unsurdur. Otomobiller yıprandıkça parçalarının değiştirilmesi kaçınılmaz hale gelmektedir. Bu yüzden dünyanın en iyi markalarından biri ile çalışmak istedik. Bugüne dek 22.000 otomobilin bakım ve onarım hizmetlerini gerçekleştirdik ve kullandığımız Bocsh parçaları hakkında hiç olumsuz geri dönüş almadık. Bu bilgi New Servis’in doğru bir adım attığını bizlere kanıtladı.

new5.jpg

Sizin burada kullandığınız Bosch parçaları aracın üretici garantisini bozuyor mu?

Hayır bozmuyor çünkü “Bosch Car Service”, mekanik anlamında fabrikalarda takılan parçaları üretmekte. Biz de bu garantili ürünleri kullandığımız için otomobillerin üretici garantileri bozulmamaktadır. Birebir, fabrikada araca orijinal olarak takılan parçayı kullanıyoruz. TSE 12047 Yeterlilik Belgemizi de aldık. Bu anlamda biz de bir yetkili servisiz. Kimi aracın enjeksiyonu, kiminin filtreleri, kiminin elektronik beyin düzeneği ya da fren balataları Bosch markalıdır. Bu yüzden, bozulan, değiştirilmesi gereken her parça için tüketiciler gönül rahatlığıyla New Servis’e gelmekteler. Böylece, “biz bir markanın değil bütün markaların servisiyiz” diyebiliriz.

 

New Servis’te ne gibi hizmetler sunulmakta?

Hasar onarımı, mekanik bakım, elektrik onarımı temel çalışma alanlarımızdır ama lastik bakımı-onarımı ve satışı konusunda da müşterilerimizin bütün taleplerini rahatlıkla karşılayabiliyoruz. Örneğin kaporta ile ilgili çarpışma, sürtünme, kırılma, kopma gibi sonuçları olan kazalarda onarım yaptığımız donanımlı atölyelere sahibiz. Kısa sürede araçları ilk günkü hallerine getirebiliyoruz. Bunun ötesinde yağ bakımı, filtre değişimi, fren balatası değişimi, klima bakımı ve sözü geçen işlemlerin tamamında parça değişimi anlamında profesyonel hizmet sunabiliyoruz.

new3.jpg

Bu profesyonellik nasıl sağlanabilir sizce?

Öncelikle ülkemizi ve ülkemizin sürücülerini-tüketicilerini tanıyan bir yönetici olduğumuz söyleyebilirim. Ülkemizde trafikte yola çıkan hemen hemen bütün otomobilleri de yıllar içinde tanıma fırsatım oldu. 19 kişilik ekibimizi profesyonel bakış açısıyla yönlendiriyorum. Elbette personelimizin tamamının sürekli eğitimden geçirilmesini sağlıyoruz. Bosch’un İstanbul’daki eğitimlerinde her zaman bir Bursa New Servis çalışanını görebilirsiniz. Gelişen teknolojiye uyum sağlamak amacıyla kendimizi durmadan güncellemek zorundayız. Otomotiv teknolojisini ayak uyduramayan sektör çalışanlarının uzun soluklu işler yapabileceğine inanmıyorum. Otomotiv kenti Bursa’da bu sektöre gönül vermiş herkesin bu bakış açısıyla çalışmasını doru bulurum. Aksi bir tutum ile ne kent ekonomisine ne de memleket kalkınmasına fayda sağlayabilirsiniz.

 

Bu bakış açısı belgelendiriliyor mu? Duvarınızda çerçevelenmiş olarak bulunan sertifikalar ne gibi etkiler yapıyor sizin işinize?

Çalıştırdığınız ustaların kabiliyetleri, onların aldığı eğitimler, bu işteki yetkinlikleri, sizin şirkete verdiğiniz yön ve çağın teknolojik gereklilikleri, “sertifika programları”na katılmanızı kaçınılmaz kılıyor. Kullandığınız parçalar, insanların sizin işinize olan güvenleri sayesinde kalite belgeleri ve TSE’nin hizmet yeterlilik belgelerini almaya başlıyorusnuz. ‘Onlar nelerdir’ diye soracak olursanız; “ISO 14001:2015 Sertifikası, ISO 9001:2015 Sertifikası, OHSAS 180001:2007 Sertifikası, ISO 10002:2018 Sertifikası ve Bosch Servis Yetki Belgesi gibi önemli belgelerden söz edebiliriz. Bunlar gibi daha birçok kalite ve yetki belgesini şirketimizin bünyesinde bulundurmaktayız. Bu belgeleri almak hem kendimize olan güvenimizi perçinliyor hem de bize başvuran tüketicilerin bilinçli biçimde bizlerle çalışmasına imkan veriyor.

new2.jpg

İzmir Yolu üzerindeki yerinizin birçok önemli avantajı bulunuyor. Biraz da New Servis’in fiziksel özelliklerinden söz eder misiniz?

Oldukça kolay ulaşımı olan bir lokasyondayız. 1.500 metrekarelik alanda çalışıyoruz. Aynı anda 11 araca bakım ve tamir sağlayabildiğimiz ana atölyemizin yanı sıra binamızın alt katında hasar onarım bölümümüz yani kaporta tamir birimi ile boyahanemiz bulunuyor. Büyük bir dinlenme alanımız var. Kadın sürücüler rahatlıkla buraya gelerek araçlarının bakımını yaptırabiliyorlar. Çalışanlarımızın önemli bir kısmı kadınlardan oluşuyor. Bütün bunların ötesinde ‘Vale’ hizmeti de sunuyoruz. Yani aracınızı evinizden alıp, bakımlarını ya da onarımlarını tamamlayıp yine adresinize teslim edebiliyoruz. Hızlı ve kaliteli otomotiv servisi anlayışımız sayesinde müşteri memnuniyeti ölçümlerinde yüksek oranlara ulaşıyoruz. Adından da anlaşılacağı üzere, “Yeni bir servis anlayışı” sunuyor New Servis Otomotiv… Tasarımı zarif, ikramlarıyla yüzleri güldüren ve en önemlisi kolay iletişim kurabilen güleryüzlü bir ekibe ev sahipliği yapan yeni çağın otomobil servisi diyebiliriz.

 

Kampanyalarınız oluyor mu? Bu kampanyaları nelere göre belirliyorsunuz?

Dönem dönem, her marka için farklı yapıda indirim kampanyaları düzenliyoruz. Örneğin şu anda yedek parçalarda özel bir indirim kampanyası yapacağız çünkü yaz geldi ve tatile çıkacak sürücülere özel çalışmalar tasarlıyoruz. Uzun yola çıkacak araçlar için genel bakım, elektrik bakımı, lastik kontrolü, elektronik sistem kontrolleri için kampanyalar yapacağız. Elbette buradan sürücülere uyarılarda bulunmak isterim; gerek şehir içinde gerekse şehir dışındaki yolculuklarınız için periyodik bakımları lütfen atlamasınlar. Hem can sağlığı için hem de memleket ekonomisi için çok gerekli bir tavırdır bu tavır. Bakımı zamanında yapılmayan araçlar, hem hava kirliliği anlamında hem de motor yıpranması anlamında ciddi ekonomik zararlar vermektedir. Bursa’daki havanın daha solunabilir olması bile bu konu ile ilintilidir. Bu yüzden sürücüler ve araç sahipleri otomobilleri hakkında daha ayrıntılı bilgi alarak bilinçlenmelidir. Bizler New Servis’te kullanıcıları her ayrıntı hakkında bilgilendirerek daha bilinçli tüketiciler olmaları yönünde destekliyoruz.

new4.jpg

Otomotiv sektöründe bizleri neler bekliyor? Ufukta yeni teknolojik gelişmeler var mı?

İnsanoğlu sürekli gelişmeye programlanmış durumdadır. Tıp alanındaki buluşlar ya da uzay araştırmaları kapsamında ortaya çıkan gelişmeler her geçen gün bizleri bir adım ileri taşımaktadır. Ancak sanılmasın ki bu buluşlar ile otomotiv sektöründeki yenilikler birbirinden ayrışmaktadır. Hayır ayrışmamaktadır! Yapay zeka ve son kullanıcının faydası doğrudan bağlantılıdır, hangi alanda olursa olsun. Örneğin otomotiv sektöründe artık otonom sürüş denemeleri yapılmaktadır. Sürücüsü olmayan araçların gelişimi hızla sürüyor. Ancak burada unutulmaması gereken önemli bir sonuç var. Bu araçlar trafikte seyretmektedir. Mutlaka küçük-büyük birçok kaza yaşanmaya devam edecektir. Bu da tamirsilerin yani bizlerin varlığını zorunlu kılmaktadır. Bir de dizel motorların yavaş yavaş ortadan kalkacağını düşünüyorum. Elektrikli motor devrimi tamamlanacak ve er ya da geç dünya elektrikli otomobilleri, otobüsleri, kamyonları kullanmaya başlayacak. İşte o durumda bile yine servislere-onarıcılara ve yetkin tamnircilere ihtiyaç olacaktır. Hatta Bosch bu alanda kendini hızla akıllı parçalar üretmeye adapte etmektedir. Kısacası ufukta bizleri oldukça nitelikli otomotiv teknolojisi ürünleri ve hizmetleri bekliyor. Bu anlamda Türkiye’nin çabuk uyum sağlayacağını ve birçok yeni parçanın Bursa’da üretileceğine inancım tamdır.

bosch.jpg

Robert Bosch o sözü boşa söylemedi!

“Bosch, yani Robert Bosch… 1861’de doğan, 1942’de ölen, sanayici, mühendis, mucit ve günümüzün önemli uluslararası markalarından Bosch’un kurucusu. Robert Bosch’un en meşhur sözü şudur: “İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim.” Bu söz bir dönem Bosch’un reklam sloganı olarak da kullanıldı. New Servis’in duvarında da bu söz asılı durumda. Yani bu serviste, ‘sizin işinizi tam anlamıyla doğru yapamadıysak bedelini ödemeye razıyız’ demek istiyor New yöneticileri.”

 

Sayın Vedat Çallı, İzmir Yolu Beşevler Metro istasyonuna çok yakın konumda bulunan New Servis sigorta şirketleri ile çalışıyor mu?

Elbette çalışıyoruz. Axa Sigorta, Anadolu Sigorta, Alliance Sigorta, Doğa Sigorta, Atlas Sigorta, Dubai Sigorta ile çalışıyoruz. Hasar karşılama durumunda tam teşekküllü hizmetlerimiz bulunuyor. Pratik ve çabuk çözümlerimizle kullanıcıları mağdur etmeden çalışıyoruz. Ayrıca 7/24 Yol Yardımı sunan şirketler ile çalışmaktayız. Yani hafta sonu da olsa New Servis, hayatı kolaylaştıran uygulamalarıyla Bursalı tüketicilerin yanında olmaya devam ediyor.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X