İhsan Aydın
İhsan Aydın

Roterdam vagonları TÜVASAŞ yolcusu

Yeni yılın ilk günlerinde satış haberini bu sütunlardan biz duyurmuştuk.

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin Kestel hattında uzun süre kullandığı Roterdam vagonlarına müşteri çıktı.

Bursaray’ın işletmecisi BURULAŞ’ın satışa çıkardığı Roterdam vagonlarına, kısa adı TÜVASAŞ olan, Sakarya’daki Türkiye Vagon Sanayi AŞ. talip oldu.

Bursaray’ın vagon ihtiyacının karşılanması amacıyla Hollanda’da kullanılır durumda sistemden çıkarılmış, Roterdam vagonları acil geçici çözüm olarak değerlendirilmişti.

burulas-001.jpgBüyükşehir Belediyesi’nin bir önceki yönetimince satın alınan vagonlar revizyondan geçirilip, klima takılarak sisteme entegre edilmişti.

Muhalefetin o dönem, sık sık arıza yapıp, sistemi kilitleyen ve ‘hurda vagon’ diye tanımladığı raylı sistem araçları Bursaray’ın Kestel hattında uzun süre ihtiyacı karşılamıştı.

Durmazlar’ın ürettiği Greencity vagonlarının devreye girmesinin ardından da o araçlar Bursaray’ın İşletme Bakım Merkezi’ndeki depoya çekilmişti.

BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar’a Roterdam vagonlarının son durumunu sorduk.

Çapar, vagonları geçtiğimiz 31 Ocak’ta satışa çıkardıklarını, ancak müşteri bulunamadığını, sadece bir hurdacının 1982 model 24 Roterdam vagonu için çok düşük bir rakam teklif ettiğini, kendilerinin de araçları vermediğini anlattı.

Çapar, şimdi aynı vagonları TÜVASAŞ’a satmak üzere olduklarını kaydetti.

TÜVASAŞ’a araçları 4’lü yeni bir metro seti karşılığı vereceklerini anlatan Çapar, bu konudaki görüşmelerin de devam ettiğini anlattı.

Eğer satış gerçekleşirse BURULAŞ 6 milyon Dolar değerinde 4’lü bir metro seti sahibi olacak. 

Genel Müdür Çapar, TÜVASAŞ’ın da aynı araçları yeniden revize ederek Erzincan Belediyesi’nin raylı sistem hattında kullanmayı planladığını ifade etti.

Hasılı, 80’li yıllardan kalma vagonlar RoterdamBursa hattından sonra Erzincan’a da hizmet vermiş olacak.

BURULAŞ, 8 kilometrelik Kestel hattı için satın aldığı 44 Roterdam vagonunu 24’e indirip, kalan 20’sini yedek parça olarak kullanmıştı.

Vagonların her biri 125 bin Euro’ya mal olmuştu.

 

Akşemsettin kaça gitti?

 

Genel Müdür Çapar’a, geçtiğimiz günlerde İznik Gölü’nden çekilerek Marmarisli bir turizm şirketine satılan Akşemsettin Gemisi’nin fiyatını da sorduk.

Çapar o geminin Kocaeli Büyükşehir Belediyesi’nden 450 bin TL’ye alındığını, ilgi görmediği ve atıl durduğu için de sattıklarını söyledi.

Çapar, Akşemsettin Gemisi’ni 915 bin liraya sattıklarını da açıkladı.

Bu arada Genel MüdüR Çapar, Mudanya Lima’nında demirli bulunan ve eskiden ada ve özel turlar için kullanılan Hamdi Karahasan Gemisi’ni de satışa çıkardıklarını söyledi.

O geminin 250 bin liraya İstanbul Şehir Hatları’ndan alındığını, limanda kaldığı her ay için BURULAŞ’a 60 bin lira maliyeti olduğunu anlatan Çapar, Hamdi Karahasan’ı yeniden İstanbul Şehir Hatları’na vereceklerini de bildirdi.

Çapar, “Gemiyi Şehir Hatları bedelsiz istiyor. Limanda kaldığı her yıl BURULAŞ’a 700 bin lira masrafı var. Satamazsak Şehir Hatları’na geri vereceğiz” dedi.

Öte yandan Çapar, seferleri durdurulan Su kuşu uçaklarından birini sattıklarını, diğer üçünün ise henüz müşteri çıkmadığını, bunların aylık bakım masrafının da BURULAŞ’a 150 bin lirayı bulduğunu hatırlattı.

 

AB fonları takipte

 

Bu arada Çapar’a Büyükşehir Belediye Meclisi’nden Bursaray yeni işletim yazılımı için BURULAŞ’a verilen 30 milyon liralık kredi kullanma yetkisini de hatırlattık.

Çapar, o krediyi yurtdışındaki AB fonlarından, uygun koşullarda temin etmeyi düşündüklerini söyledi.

Krediyi, daha az otobüs kullanmak ve elektrikli toplu taşıma sistemini yaygınlaştırmak için kullanacakları için AB’nin karbon salınımını azaltıcı kaynak taleplerine daha çok destek verdiğini, kendilerinin de Bursa’da bunu yapacaklarını anlatacaklarını kaydetti.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X