Turizmde hedef Uzak Doğu

Yeni Ekonomi Programı’na (YEP) göre, Çin, Hindistan, Japonya ve Güney Kore’nin içinde bulunduğu Uzak Doğu pazarıyla ilgili turizm planları hayata geçirilecek, bu ülkelerle olan turizm ilişkileri canlandırılacak. 

Turizmde hedef Uzak Doğu

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak tarafından açıklanan YEP, cari işlemler açığını sürdürülebilir bir seviyeye indirme hedefiyle turizm sektöründe uygulanacak politika ve tedbirleri de ortaya koyuyor. Bu kapsamda, Çin, Japonya ve Güney Kore’nin içinde bulunduğu Uzak Doğu pazarı ile ilgili turizm planları oluşturularak hayata geçirilmesi planlanıyor. Söz konusu Uzak Doğu ülkeleri Türkiye için turizmde önemli bir potansiyel oluşturuyor. 

SEKTÖR TEMSİLCİLERİ UMUTLU

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) verilerine göre, bu yılın ocak-temmuz döneminde Çin, Hindistan, Güney Kore ve Japonya’dan Türkiye’ye gelen toplam turist sayısı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 72,5 artışla 438 bin 83’e ulaştı. Türkiye, 7 ayda Çin’den 225 bin 29, Hindistan’dan 83 bin 136, Kore’den 87 bin 249, Japonya’dan ise 42 bin 669 ziyaretçi ağırladı. TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, YEP’te turizm sektörüne yönelik politika ve tedbirlerin bulunmasının sektör temsilcilerini çok mutlu ettiğini söyledi.

HİNDİSTAN’DAN BAŞLIYOR

Bağlıkaya, YEP ile turizmcilere bir misyon yüklendiğini ve bunun karşılığını vermeye çalışacaklarını belirterek, ”Yeni, zengin pazarlar, sezonun uzatılması gibi kriterlerle ilgili ayrı ayrı çalışılıyor. Hindistan, Japonya, Güney Kore ve Çin’in 2017’de turizm harcamaları 325 milyar dolara ulaşmış, bunlar çok yüksek segmentte turist gönderen ülkeler. Bu kapsamda, ekimin ilk haftası Hindistan’ın 6 şehrinde birtakım organizasyonlar farkındalık yaratacağız. Hindistan pazarında faaliyet gösteren tur operatörleriyle Türkiye’den 20 turizm firması iştirak edecek. Ayrıca kasımda da Hintli düğün planlamacıları İstanbul’a gelecek” şeklinde konuştu. Çin’de 2018’in ‘Türkiye yılı’ olarak ilan edildiğini hatırlatan Bağlıkaya, ‘Zenginliklerimizi Çinli dostlarımızla paylaşma fırsatı bulduk. Bu çerçevede Türkiye ile ilgili farkındalık, Türk yemekleri, ürünleri, Türkiye ile ilgili tanıtım faaliyetleri yoğun şekilde geçekleştirildi” ifadelerini kullandı.
 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X