‘Usta servisi’ geleneğini sürdüren başarılı bir kuruluş

Emeği ile var olan, iş kalitesiyle takdir gören ve otomotiv sektöründeki başarısıyla akla ilk gelen oto özel servislerinden biri olan Keskinler Otomotiv çalışmalarına devam ediyor.

‘Usta servisi’ geleneğini sürdüren başarılı bir kuruluş

Ustalık geleneğinin en çalışkan uygulayıcılarından biri olan Tarık Çelik, Küçük Sanayi Sitesi’nde kaporta-boya, tamir-bakım işlerini, sahibi olduğu Keskinler Otomotiv’de sürdürüyor.

Sayın Tarık Çelik, kaliteden ödün vermeden çalışmanın bir bedeli var. Nedir o bedel sizce?

Otomotiv sektöründe tamir ve bakım işleri yapıyorsanız çok çalışmayı göze almanız gerekir. Çünkü müşterilerinize söz verdiğiniz teslim zamanına uymanız ve onların alışageldiği kalite standartını korumanız gerekir. Bu, sizin isminizin ve markanızın kalite standartıdır. Bu standartları sağlamak için gece geç saatlere kadar ve hatta pazar günleri de çalışmanız gerekebilir. Sırf bu yüzden evinize, ailenize ayırdığınız zamandan feragata etmeniz gerekebilir. Kaliteden ödün vermeden çalışmak demek kendi özel yaşantınızdan ödün vermeniz demektir ki asıl ödediğimiz bedel budur. Ben çocukluğumdan bu yana bu tempoda çalışmaya alışık olduğum için bence sorun yok. Ama zamanımızın genç insanları için sanırım aynı şeyi söylemek pek mümkün değil.

 Neden böyle bir saptamada bulundunuz?

 Çalışmak ve kendi emeğinizle var olmanız, rekabet arenasında ayakta kalabilmeniz kadar gurur verici bir duygu yoktur bence. Genç arkadaşların bu duyguyu deneyimlemelerini çok isterim ama o kadar sabırlı olduklarını düşünmüyorum. Çabuk kazanmak elbette güzeldir ama sürekliliği olmaz. İşte bu yüzden, gençlerin sabırla çalışıp geride gurur duyacakları bir isim bırakmalarını isterim. Benim ustam Halil Keskin 1974 yılında Keskinler Otomotiv’i kurmuştur. Kendisinin yanında çalışmaya başlarken, “Ben de bir gün büyük bir usta olabilecek miyim?” diye kendime sorardım. Aradan geçen 35 yılda öğrendiğim en önemli ders, güvenilir olabilmeyi başarmak ile ilgili olan derstir. İşte gençlere sabrı bu yüzden öğütlüyorum.

 Tarık Bey, Keskinler Otomotiv’de tam olarak ne gibi hizmetler sunuluyor?

 Burada hasarlı otomobillerin onarımı yapılıyor. Kaportada ve mekanik aksamda hasar görmüş araçları, Türkiye’deki sigorta şirketlerinin yüzde 80’i ile ortaklaşa çalışarak tamir edip sahiplerine teslim ediyoruz. İş yerimiz 1000 metrekarelik bir alana sahiptir. Onarım esnasında 15 araç girebiliyor. Ancak kapıları kapattığımızda 30 araç sığabiliyor içeriye. 11 personelimiz bulunuyor. Ben ve oğlum da dahil olmak üzere herkes her dakika iş başındadır. 10-15-20 senedir benimle birlikte çalışan arkadaşlarımız vardır. İşini sabırla, sevgiyle yapan çalışanlarımızı maddi ve manevi açıdan çok iyi şartlarda yaşatırız. Bir de bizim işyerimizde güne temizlik yaparak başlarız. İçerideki araçların hepsi silinir ve temizlenir. Ayrıca müşterilerimizin kullandığı lavabolar her daim tertemiz tutulur. Bu, insanın kendine duyduğu saygı ile ilgilidir. Böylece müşterilerimiz Keskinler Otomotiv’e gönül rahatlığıyla gelebilirler. Bayan tüketiciler de, Küçük Sanayi Sitesi içinde 8. Blok Numara 7 ve 8’de bulunan işyerimize gönül rahatlığıyla gelip araçlarının tamirini talep edebilirler. Keskinler Otomotiv, “usta geleneği” şartlarında çalışan bir işletmedir ve burada “güven” öncelikli kuralımızdır. Benim bağlı olduğum bir kuralım var: “Bir işi iyi yapmak maaşının karşılığı değil, karakterinin yansımasıdır.” Bu kuralı kendi çalışanlarıma da mutlaka aktarıyorum

USTANIN ÖĞÜDÜ

”Benim ustam yıllar önce Hasan Pedal isminde çok yetenekli ve güvenilen bir oto boya ustasına, “Nasıl iyi bir usta, namlı bir usta olunur?” diye sormuş. Hasan Usta ona, “İlk önce verdiğin sözü tutacaksın, sözünü tutmak için çabalarsan zaten başarı sana gelecektir” demiş. İşte benim de düsturum budur. Çocuklarıma ve kalfalarıma da aynı öğüdü veririm.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X