Bugun...
Bizi izleyin:


Söz Sizde/Günay Yumruktay


Facebookta Paylaş









Şoförler yolcuyla iletişim konusunda eğitilmeli... Abonmanlıklar için bir öneri
Tarih: 04-01-2017 04:00:00 Güncelleme: 04-01-2017 04:00:00


​Günay Bey köşenizi her gün takip ediyorum. Vatandaşın şikâyet ve önerilerine yer vererek toplumun sesi oluyorsunuz. İlgili kurumlara ulaşmamıza aracılık ediyorsunuz. Bu anlamda size teşekkür ederim.

Benim de gözlemlediğim, yaşadığım bir takım olumsuzluklar var ve bunları paylaşmak istiyorum. Çünkü çoğu zaman ilgili yerlere gerek mail ve gerekse yazılı olarak ilettiğimiz şikâyetlere olumlu veya olumsuz herhangi bir cevap dahi alamıyoruz. BURULAŞ’ın size yazdığı birçok cevapta bize mail yoluyla ulaşabilirsiniz yazdığını gördüm ve önce şikâyetlerimi mail yolu ile aktardım fakat yazdığım maillere bir cevap alamadım.

Dikkaldırım’da ve bir çok durakta otobüsler yolcu indirip bildirirken durağa yanaşmayıp yol ortasında duruyor şoföre sorduğumuzda çocuk gibi azarlanıyoruz.

Bazı şoförler durakta durmak yerine selektör yapıyorlar yolcu varsa el kaldıracak arkadan dur diye el kaldırırsan selektör yaptım görmediniz mi diyerek yine çocuk gibi azarlanıyoruz.

Sabahları otobüs soğuk oluyor bu durumu aktardığımız şoför sert bir şekilde arızalı ne yapayım diyerek yine tersliyor.

Biz vatandaş olarak hizmet aldığımız şoförlerin en azından lise mezunu ve iletişim konusunda eğitimli kişiler olmasını istiyoruz. Şikâyet için 444’lü hattı kaç kere aradıysam operatör direkt şoförü savunmaya geçti.

​Görükle’de 4G’ye bindim iki durak sonra orta yaşlı bir adam bindi Bukartı’nı okuttu, şoför karta bakmak istedi oda eşinin kartı olduğunu ve  kendi kartını geçebileceğini söyledi fakat şoför adamı konuşturmadı bile, sert bir şekilde karşılık verdi ve kapıyı açtı ve ters bir konuşmayla ‘Aşağıya in’ dedi.

Şimdi soruyorum her ne olursa olsun yolcuyu o şoför otobüsten indirme hakkına sahip mi? Kişi kendi kartıyla yeniden geçebilirdi ya da biz kartımızı verebilirdik. Başlıkta da belirttiğim gibi şoförler yolcularla iletişim konusunda eğitimden geçirilmeli diye düşünüyorum. Belki haklı oldukları konularda bile, kullandıkları üslupla haksız duruma düşebiliyor vatandaş karşısında.

Günay Bey, yine aracılığınızla Büyükşehir Belediyesi’ne bir önerim ve ricam olacak. Abonmanlıklarda bana aylık 120 geçim yetiyor. 175 lira veriyoruz ve 160 geçim yapılıyor her ay kullanmadığım 40 geçim için para ödemiş oluyorum. Büyükşehir Belediyesi bu abonmanlıkları çeşitlendirse daha iyi olur diye düşünüyorum. 60-100-120-140 geçimlik daha uygun fiyatlarda Abonmanlıklar olabilir örneğin. Umarım yetkililer bu önerimizi değerlendirir. İyi çalışmalar diler saygılar sunarım.

İsmini vermek istemiyor





YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
FOTO GALERİ
  • Suriye'deki mülteci kampında doğdu şimdi Hollywood yıldızı
    Suriye'deki mülteci kampında doğdu şimdi Hollywood yıldızı
  • Türkiye'de ilk insansı robot fabrikası üretime başladı
    Türkiye'de ilk insansı robot fabrikası üretime başladı
  • 18`inde kraliçe oldu
    18`inde kraliçe oldu
  • Bursalı şehide son görev
    Bursalı şehide son görev
  • Bursa'da kurtuluş coşkusu
    Bursa'da kurtuluş coşkusu
  • Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
    Bursaspor 3-0 T. M. Akhisarspor
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • Tramvaydaki sosyal deney kontrolden çıkınca...
    Tramvaydaki sosyal deney kontrolden çıkınca...
  • Erdoğan: 'Kirli bir senaryo uygulanıyor'
    Erdoğan: 'Kirli bir senaryo uygulanıyor'
  • Hakan Çavuşoğlu'ndan NATO'daki skandala ilişkin açıklama
    Hakan Çavuşoğlu'ndan NATO'daki skandala ilişkin açıklama
  • Canlı yayında skandal sözler: Şehitler mehitler aman yeter!
    Canlı yayında skandal sözler: Şehitler mehitler aman yeter!
  • Fi dizisine bomba transfer!
    Fi dizisine bomba transfer!
  • Zahide Yetiş'in programına katılan sakallı kadını görenler şaştı kaldı
    Zahide Yetiş'in programına katılan sakallı kadını görenler şaştı kaldı
VİDEO GALERİ
YUKARI