1. HABERLER

  2. EKONOMİ

  3. Yeşim, dünya devlerinin vazgeçilmezi oldu
Yeşim, dünya devlerinin vazgeçilmezi oldu

Yeşim, dünya devlerinin vazgeçilmezi oldu

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün lideri Yeşim, dünya markalarına üretim yaparak, 34 yılda iş verdiği kişi sayısını 300'den 12 binlere, ihracatını da 10 milyon dolardan 280 milyon dolar civarına çıkardı. 

A+A-

Yeşim Tekstil, Nike, Zara, Hugo Boss, Esprit, Tommy Hilfiger, Converse, Uniqlo, Calzedonia ve Tchibo'nun da aralarında bulunduğu dünya devi 15 markaya üretim yapıyor.

Temelleri iş adamı Cavit Çağlar ve dayısı merhum Şükrü Şankaya tarafından 34 yıl önce atılan, 300 çalışan ve 10 milyon dolar seviyesinde ihracatla işe başlayan firma, bugün, yurtdışı fabrikaları ve fasoncularıyla 12 bin çalışan ve 280 milyon dolarlık ihracatıyla adından söz ettiriyor. 

Yeşim Tekstil AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Şenol Şankaya, yaptığı açıklamada, temelleri 1983 yılında atılan şirketin ihracat yapma hedefiyle kurulduğunu, kendisinin de 1987 yılından bu yana firmada görev aldığını söyledi. Şankaya, firmanın yüzünü Avrupa ve ABD pazarlarına çevirdiklerini, ev tekstiliyle birlikte hazır giyime ağırlık verdiklerini belirterek, ''10 milyon dolarla başlayan Yeşim Tekstil'in ihracatı, yavaş yavaş büyüyerek, ilk önce 100 milyonu devirdi, 150, 200 derken 250 milyon doları geçmiş bir Yeşim Tekstil var. Dünyanın her yerine yayılmış, birçok değerli markayla iş birliği, bir nevi partnerlik yapan bir noktaya geldi Yeşim Tekstil. Bugün geriye dönüp baktığımızda da herhalde çalıştığımız markaların yüzde 80'i ile neredeyse 25-30 yıla varan bir iş birlikteliğimiz var'' diye konuştu.

GÜVEN ÇOK ÖNEMLİ

Dünya devi markaların en çok dikkat ettikleri şeyin güven olduğunu, şeffaf ve kendileriyle aynı dili konuşan tedarikçiler aradıklarını dile getiren Şankaya, 'sosyal uygunluk, sürdürülebilirlik ve çevre' kavramlarının da bu iş birliklerini sağlamlaştırdığını aktardı. Şankaya, büyük markaların beklentilerine işaret ederek, ''Sürdürülebilir kalite, sosyal uygunluk. Bunda ne var? Çalışanınızın hakları. Çocuk işçi çalıştırıyor musunuz çalıştırmıyor musunuz? İşçinin hakkını tam veriyor musunuz? Bunlar çok önemli, sektörde birçok yerde görürsünüz, 16 yaşındaki çocuklar çalışır, çift bordro yaparlar, bunları yapıyor musunuz? Yeşim'de bunlar hiçbir zaman olmadı'' dedi.

EN BÜYÜK STRATEJİK PARTNER NIKE

Dünyanın her yerine yayılmış 15 markayla çalıştıklarını, bu markalarla olan iş birliklerinin çok eskiye dayandığını vurgulayan Şankaya, şöyle devam etti: ''En büyük stratejik partnerimiz Nike. Bunun yanı sıra Zara grubu var. Bunun içinde Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti var. Yani bütün Zara grubuna yapıyoruz. Zara ile Türkiye'de çalışmaya başlayan ilk firmayız, Massimo Dutti ile beraber 88-89'da başladık, neredeyse 30 senedir çalışıyoruz. Nike ile 20-25, Tchibo ile 32 senedir, Schlafgut ile kurulduğumuz günden beri partneriz ev tekstilinde... 

Baktığınız zaman bütün bu firmalarla 25-30 senedir iş ilişkilerimiz var. Yeşim'in bugün geldiği noktada ve sürdürdüğü başarıda kurulan bu ilişkiler, birliktelikler çok önemli, işte biz oradan geliyoruz.''

2017 YILINI 280 MİLYON DOLAR İHRACATLA KAPATTI

Şankaya, firmanın sağladığı istihdam ve ihracat rakamlarına değinerek, şunları kaydetti: ''300 kişiyle kurulmuş olan Yeşim Tekstil, zamanla bu tesislerde 6 bin 500 kişiye kadar ulaştı. Bugün Yeşim olarak baktığımızda bütün üretim zincirleriyle çok ciddi fason partnerliklerimiz var, üretim ağları var, Moldova'sı, Mısır'ı var, Türkiye'nin birçok ili var. Biz bugün tam 12 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. 300 kişiyle başlayan Yeşim Tekstil, bugün 12 bin çalışana iş veriyor. 10 milyon dolar ihracatla başladık ve 2017 yılını yaklaşık 280 milyon dolar dış satımla kapattık.''

GRUBUN 2020 HEDEFİ 600 MİLYON DOLAR

2017'nin kendileri için iyi bir yıl olduğunu, sektör yüzde 3,5-4 büyürken Yeşim Tekstil'in yüzde 20'ye yakın büyüme kaydettiğini belirten Şankaya, ''Türkiye'nin de en çok ihtiyacı olduğu bir dönemde bu işi ciddi şekilde üstlenip büyüttüğümüzü düşünüyorum. Önümüzdeki 5 yıl içinde de Yeşim Tekstil olarak yüzde 15-20 arasında ciddi bir büyüme hedefi koyuyoruz kendimize... 3 ve 5 yıllık olmak üzere yeni stratejimizi belirledik. İnşallah 2022 sonunda bizim ihracat hedefimiz Yeşim Grubu olarak 600 milyon dolarlara ulaşmak'' ifadelerini kullandı. 

Şenol Şankaya, Yeşim Tekstil'in neredeyse 20-25 senedir hem hazır giyim hem de tekstil ihracatında Bursa'da birinci olduğuna, kentin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının dörtte birini tek başına karşıladığına dikkat çekti.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.