Milli Eğitim Bakanlığınca Türkiye genelinde 60 ile 78 alanda 20 bin sözleşmeli öğretmenin ataması yapıldı.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, sözleşmeli öğretmen ataması için Bakanlığın Başöğretmen Salonu’nda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, öğretmen adaylarının yaşadığı heyecanı yürekten hissettiğini söyledi.
Bakanlık olarak öğretmenlik mesleğini daha güzel yapılması, daha fazla imkan sağlaması noktasındaki çalışmalarının sürdüğünü aktaran Selçuk, “20 bin yeni meslektaşımızı Milli Eğitim Bakanlığımızın kadroları arasında görmek bakımından son derece heyacanlı olduğumuzu ifade etmek isterim. Arkadaşlarımız bize güç katacaklar ve Türkiye’de tüm çocuklarımızın daha güzel hizmet alması, daha güzel bir eğitim öğretim imkanı sağlanması açısından katkı sağlayacaklar.” değerlendirmesinde bulundu.
Öğretmen adaylarına seslenen Bakan Selçuk, şunları kaydetti:
“Milli Eğitim Bakanlığı olarak sorumluluklarımızın, çocuklarımıza karşı olan mesuliyetimizin sonuna kadar farkındayız. Bütün öğretmenlerimizin yapacağımız çalışmalara verdiği katkılarla, onların omuzlarında bu sistemin yükseleceğinin de farkındayız. Yeni atanan arkadaşlarımızın Milli Eğitim Bakanlığına geldiklerinde, dahil olduklarında, okullarına geldiklerinde başka bir sorumlulukları da var. Sizin artık ‘mezun olduk ve öğretmen olduk’ şeklinde düşünmek yerine ‘asla mezun olmayacağız, sürekli öğreneceğiz, kendimizi geliştireceğiz. Bu sisteme çok daha büyük katkılar sağlayacağız’ şeklinde bir inanç geliştirmeniz bizi çok mutlu eder.”
Öğretmen adaylarını yetiştiren anne babalara da teşekkürlerini ileten Selçuk, “Bu bir millet, ülke ödevidir. Bu çocuklara bir hizmet aşkıdır. Bundan dolayı da anne babaların verdiği emeklerin farkındayız ve onlara da teşekkür ediyoruz.” diye konuştu.
“Heyecanınızı meslek hayatınız boyunca koruyun”
Ataması gerçekleşen öğretmenlerin kendilerini geliştirerek bu işi yapmaları gerektiğinin altını çizen Selçuk, “Eğer buradaki bu heyacanınızı meslek hayatınız boyunca korursanız o zaman inanın ki Türk eğitim sistemi çok iyi mesafeler alacaktır. Ama atandıktan sonra bir atalet, yavaşlama olursa da o zaman yaptığımız işin hakkını hukukunu teslim etmemiş olacağız. Bütün çocuklarımız için kurduğumuz çift kanatlı insan tasavvurumuza hizmet etme yolunda göstereceğiniz gayretler için şimdiden teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
Selçuk, atamaların memlekete, millete hayırlı olması temennisinde bulundu.
“Türkiye geneli doluluk oranı yüzde 91’e çıktı”
MEB Personel Genel Müdürü Hamza Aydoğdu da yaptığı konuşmada, “Bugün yapılacak atamayla 920 bin 524 olan öğretmen sayımız 940 bin 524’e çıkacak. Bu atamayla birlikte Türkiye geneli doluluk oranımız ise yüzde 89’dan yüzde 91’e çıkacaktır.” bilgisini paylaştı.
Konuşmaların ardından Bakan Selçuk, salondakilerden kura numarası için 9 ayrı rakam istedi. Belirlenen kura numarasına göre yapılan atama sonucunda ataması yapılan öğretmen adayları büyük sevinç yaşadı. Bazı öğretmenler sevinç gözyaşları dökerken, bazıları da mutlu haberi telefon ettikleri yakınlarıyla paylaştı.
Atama kapsamında toplamda 53 bin 871 aday tercih yaptı. Türkiye genelinde 60 ile 78 alanda 20 bin sözleşmeli öğretmen atandı.
Atamada 8 bin 470 kontenjan ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi birinci sırada, 6 bin 438 kontenjan ile Doğu Anadolu Bölgesi ikinci sırada yer aldı. Toplam kontenjanın yüzde 74,5’i bu iki bölgede illere verilmiş oldu.
Bu bölgeleri bin 756 kontenjan ile İç Anadolu, bin 229 kontenjan ile Akdeniz, bin 34 kontenjan ile Karadeniz, 768 kontenjan ile Marmara ve 305 kontenjan ile Ege Bölgesi izledi.
En çok kontenjan ayrılan ilk 10 il ise Şanlıurfa (2 bin 605), Van (bin 613), Gaziantep (bin 145), Diyarbakır (bin 142), Şırnak (bin 93), Ağrı (bin 9), Mardin (821), Hatay (794), Muş (781), Bitlis (600) oldu.
Öte yandan en çok kontenjan ayrılan ilk 10 alan ise şöyle oldu:
“Sınıf öğretmenliği (3 bin 47), İngilizce (2 bin 38), din kültürü ve ahlak bilgisi (bin 910), okul öncesi öğretmenliği (bin 601), ilköğretim matematik öğretmenliği (bin 401), Türkçe (bin 903), Rehberlik (bin 56), Özel Eğitim (bin 2), Fen Bilimleri/Fen Teknolojisi (919), Beden Eğitimi (845).”