İhsan Aydın
İhsan Aydın

Aktaş 2019’da metro temelini atmak istiyor

Görevdeki beş ayını tamamlayan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ı Olay TV’de Olayın İçinden programına konuk ettik.

Başkan Aktaş’ın göreve başlamasıyla birlikte en çok mesai harcadığı, kafa yorduğu iki sorundan biri ulaşımdı.

Aktaş ile 50 dakika boyunca kentin dönüşüm sorunundan ulaşımabelediye şirketlerinden mali yapıya kadar çok şey konuştuk.

Başkan Aktaş’ın konuşmaları içinde en öne çıkanı Yıldırım Metrosu’nun temelinine dönük açıklamalardı.

Bu konuda Karayolları Genel Müdürlüğü ve Altyapı Genel Müdürlüğü ekipleriyle birlikte mevcut avam proje üzerinde fizibilite çalışmaları yapıldığını, 6,2 kilometrelik hattın ihalesini önümüzdeki yerel seçime kadar sorunsuz gerçekleştirip, kazmayı da vurmayı hayal ettiğini söyledi.

“Ulaşımda asıl altın vuruş 2019 ve sonrası için” diyen AktaşBursa’nın ulaşımdaki yol haritasını Boğaziçi Danışmanlık firmasıyla birlikte çıkardıklarına anlattı.

aktas.jpgAktaş’ın Yıldırım Metrosu vurgusu önemliydi.

Zira bu konu uzunca zamandır kovalanıyordu.

Bir önceki yönetim Ankara’dan finansal destek bulamamıştı.

Aktaş Bursalılara bir bakıma müjdeyi Olay’ın İçinden’de verdi.

“İnşallah, gönlümüzün arzu ettiği, Yıldırım Metrosu’nun ihalesini sorunsuz gerçekleştirip, seçime kadar da temelini atmak istiyoruz.”

Tabii ki, Başkan Aktaş’a Yıldırım ve devamında  planlanan Osmangazi Metrosu için kaynağın nereden bulacağını da sorduk.

Çünkü; hem Sayın Aktaş seçilmeden hem de göreve geldikten sonra Yıldırım Metrosu’na kaynak temini konusunda Ankara’dan çok da olumlu sinyaller gelmediği biliniyordu.

Aktaş ona da açıklık getirdi.

Yıldırım Metrosu’nun Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynağı, dış finans ya da yap-işlet-devret modeliyle yapılabileceğine işaret etti.

İkinci ayak olarak tanımladığı 7 kilometrelik Osmangazi Metrosu’nun ise sonra yapılabileceğini vurguladı.

Başkan Aktaş bugün Ankara’da olacak.

Ankara’daki temaslarından da olumlu bir haber gelir mi bilmiyoruz ama, Aktaş’ın Yıldırım Metrosu’na 2019 seçimleri öncesi başlanacağını dillendirmesi önemli bir açıklama olarak görüyoruz.

 

Katlı yol hazırlığı

 

Başkan o gece Bursa’ya başka müjdeler de verdi.

Kamulaştırma maliyetlerinin çok yüksek olduğu kentimizde Çin ve Singapur’da olduğu gibi katlı yolların da yapılacağını müjdeledi.

Bu amaçla AR-GE ve Ulaşım Daire Başkanlığı’ndan Çin’e giden Büyükşehir mühendislerinin 7 ayrı kentte incelemelerde bulunduğunu hatırlattı.

Katlı yolların ilk adresi, Acemler, Beşevler ve Mudanya kavşağı görünüyor.

 

Kavşak verileri

 

Ulaşımın çok öne çıktığı Bursa sorunları içinde devam eden kavşak düzenlemelerine de değindik. Örneğin;

Yedi ayrı noktada yürütülen çalışmalarda hedeflenen rahatlama oranının çok üstüne çıkılmış.

Bursa’nın hızla büyüdüğünü ve 2 milyon 900 bin nüfusa ulaştığına dikkat çeken Başkan Aktaş, Esentepe Kavşağı’nın önceki ve sonrası görüntülerini ve trafik verilerini de programda açıkladı.

Örneğin;

Esentepe Kavşağının eski halinde 10 dakikada geçen araç sayısı 701 iken, düzenleme sonrası bu sayı 937’e çıkmış.

Esentepe’de yüzde 28 oranında rahatlama hedeflenirken, bu oran yüzde 34’e ulaşmış.

Başkan Aktaş üstelik tüm bu düzenleme çalışmalarının trafiği ve vatandaşları hiç rahatsız etmeden, akşamları yapıldığının da altını çizdi.

“Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok” diyen Aktaş ve ekibinin, kavşak düzenlemelerindeki verimlilikten de memnun olduğunu gözledik.

Akıllı kavşak uygulamalarının dünyanın her yerinde olduğunu da anlatan Aktaş, tespit ettikleri 29 kör noktada iyileştirmelerin Acil Eylem Planı doğrultusunda kısa sürede tamamlanacağını söyledi.

Aktaş, 30 kilometrelik ana hatta 174 ara bağlantı bulunduğunu da kaydetti.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X