Ahmet Emin Yılmaz
Ahmet Emin Yılmaz

Anadolu Otoyolu da ‘tasarrufa’ takıldı: 2023 hedefinde artık yok

Arşivimizi açıp baktık… İlk olarak 03 Şubat 2011 günü duyurmuşuz. Dönemin Ulaştırma Bakanı olan Binali Yıldırım’ın açıkladığı Cumhuriyetin 100. yılı hedefli projeler arasında Anadolu Otoyolu projesi de yer alıyordu.

Proje…

2023’te bitirilmek üzere Bursa’dan Ankara’ya otoyol öngörüyordu.

Proje ayrıntılarını da, dönemin Karayolları 14. Bölge Müdürü olan Turgay Mesci’nin verdiği bilgilerle aktarmışız.

1.-yazi-icin-ankara-bursa-anadolu-otoyolu-001.jpgDönemin Bursa Valisi olan Münir Karaloğlu’nun müjdesine de 30 Aralık 2013 günü yer vermişiz:

“Bir yandan İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu devam ediyor, bir yandan hızlı tren geliyor. Şimdi Anadolu Otoyolu’nun projeleri hazırlanıyor. Bursa çok yakında Anadolu’nun tüm ulaşım yollarının kavşağı olacak.”

Projeyi de…

Güzergahtaki yerleşimlerin bilgilendirileceği ÇED toplantısı duyurusundan yola çıkarak 09 Ocak 2016 günü yayınlamışız.

Buna göre…

Ankara-İzmir Otoyolu’ndan Sivrihisar’ın yaklaşık 15 kilometre kuzeybatısına yapılacak kavşakla ayrılacak Anadolu Otoyolu daha sonra Porsuk Havzası’nda Alpu, Beylikova, Eskişehir, Bozüyük, Bilecik yönünde ilerleyip Yenişehir’i geçecek ve Bursa Çevre Yolu doğusunda Turan Köy Kavşağı’na bağlanacak.

Oradan da…

Bursa Kavşağı’nda İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu ile kesişip İstanbul ve İzmir’e, Karacabey Kavşağı’ndan da Çanakkale Köprüsü’ne ulaşacak.

Bir bakıma…

Anadolu’yu Çanakkale Köprüsü’ne ulaştırıp Avrupa’ya bağlayacak.

Bu amaçla…

103.5 kilometresi Eskişehir, 64.5 kilometresi Bilecik, 36 kilometresi Bursa sınırlarında olmak üzere ana eksen uzunluğu 204 kilometre gidiş-geliş üçer şeritli otoyol yapılacak. Toplam uzunluk ise 230 kilometre.

Ne var ki…

2011’de büyük bir heyecanla başlanan çalışmalarda 2023 hedeflenirken, yaşanan ekonomik tablo bu projeyi de etkiledi.

O nedenle…

Ulaştırma Bakanlığı, yapımına başlanan Ankara-İzmir Otoyolu’nu 2023 hedefleriyle bitirmeye karar verirken, Ankara-Bursa arasını 2.5 saate indirecek Anadolu Otoyolu hedefini öteledi ve 2023 programından çıkardı.

Üzücü olan şu:

Nedense, ekonomik program tasarrufları hep Bursa’yı etkiliyor.

Hızlı trenden sonra Ankara Otoyolu için de beklemeye devam edeceğiz. Görünen bu.

 

Otoyol en az tren kadar önemli

 

2.-yazi-icin-mehmet-tozun-bingol.jpgAnkara-İzmir Otoyolu’ndan Sivrihisar’dan ayrılacak Ankara-Bursa Otoyolu için 230 kilometre yol planlandı, ama Anadolu Otoyolu olarak da adlandırılan yol tasarruf önlemleri gereği 2023 hedefli projeler arasından çıkarıldı.

Bu durumu…

Yıllarca Karayolları’nda yol mühendisliği yapan ve Bursa’nın ulaşımı için kafa yoran İnşaat Yüksek Mühendisi M. Tözün Bingöl’e sorduk.

Bakışı şu:
“Bursa-Ankara ulaşımını 2.5 saate indirip Ankara’yı yakınlaştıracak proje en az hızlı tren kadar önemli. Bursa bu projeyi istemeli.”

 

Kağıt üzerindeki yeni hızlı tren tarihini TCDD açıkladı: 2021

 

Hızlı tren için başlangıçta 2019’da rest sürüşü hedefi vardı. Sonra bu hedef 2020 olarak revize edildi.

Hafta içinde TBMM KİT Komisyonu’nda yapılan görüşmelerde TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın yeni bir tarih revizyonu yaptı:

“2021’de test sürüşü yapmayı planlıyoruz.”

Gerçi…

Apaydın bu tarihi verdi, ama kağıt üzerinde görülen tarih olduğu da ortada.

Çünkü…

Bursa-Yenişehir hattında 2012’de başlayan altyapı çalışmaları bitirilemediği, hatta şantiyeler durma noktasında çalışarak hız kestiği gibi, Yenişehir-Osmaneli hattında ihaleyi kazanan firmaya yer teslimi bile yapılamadı.

Gelinen noktada…

Dış kaynaklı döviz saldırısı nedeniyle maliyet hesapları yükseldi ve bizim hızlı tren Ankara’nın uygulama karar aldığı tasarruf amaçlı ekonomik programa takıldı.

O bakımdan…

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın hafta içindeki “2021’de test sürüşü” açıklaması kağıt üzerinde yeni bir hedef tarih olmaktan öteye geçmiyor.

Umudumuz ise…

Apaydın’ın sözünü yerine getirip hepimizi mahcup etmesi.

 

Kılıç bastırdı: Bir an önce bitirin!

 

4.-yazi-icin-bursa-milletvekili-ahmet-kilic,-tbmm-kit-komisyonu,-tcdd-genel-muduru-isa-apaydin,-hizli-tren-test-surusu.jpegTBMM KİT Komisyonu’ndaki görüşmelerde TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın hızlı tren test sürüşü tarihi olarak 2021′i açıklayınca, komisyon üyesi AK Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç söz aldı.

Bursa’nın hızlı tren beklentisini dile getiren Kılıç şunu söyledi:

“Bursa büyük bir istek ve kararlılıkla hızlı treni bekliyor. Projenin hayata geçmesi için planlanan tarih öne çekilmeli. Yük treni de entegre olduğunda bu hat kendini çok rahat amorti edebilir.”

Şunu da ekledi:

“Bir an önce bitmesini bekliyoruz.”

 

CHP’de kulaklar Ankara’da… Yerel seçime ‘hep birlikte’ hazırlık

 

5.-yazi-icin-chp-il-yonetimi,-belediye-baskanlari-yerel-secim-toplantisi.jpgKulaklar Ankara’dan gelecek haberde… CHP Bursa örgütü özellikle de İYİ Parti ile yürütülen ittifak görüşmelerinin seyrini bekliyor.

Çünkü…

İYİ Parti’nin Bursa için Büyükşehir Adaylığı istediği, hatta bastırdığı artık herkesce biliniyor. CHP Genel Merkezi’nin de, yapılacak ittifakla 7-8 ilçe kazanma hesabı içinde olduğu biliniyor.

Bu nedenle…

Bir yandan Ankara’daki gelişmeleri izleyen CHP İl Başkanı Hüseyin Akkuş, istifalar nedeniyle büyük ölçüde yenilenen yönetimiyle bir yandan da yerel seçim hazırlıkları yapıyor.

İşte…

Böyle bir ortamda cumartesi günü CHP İl’de değerlendirme toplantısı yapıldı.

Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey ile Mudanya Belediye Başkanı Hayri Türkyılmaz’ın yanı sıra, Osmangazi Adaylığı için de adı geçen CHP Bursa Milletvekili Erkan Aydın toplantıya katılırken, diğer milletvekillerinin ise Bursa dışında oldukları dile getirildi.

Toplantıda…

Ankara’daki görüşmelerin yanında Bursa’daki adaylıklar “hep birlikte hazırlık” sloganıyla gündemin ilk sırasını aldı.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X