1. YAZARLAR

  2. Ahmet Emin Yılmaz

  3. Ankara Yolu’nun altı-üstü arasına dikey hatlar geliyor
Ahmet Emin Yılmaz

Ahmet Emin Yılmaz

Yazarın Tüm Yazıları >

Ankara Yolu’nun altı-üstü arasına dikey hatlar geliyor

A+A-

Özellikle son 1 yıldır Bursa’nın her köşesinde çıldırtacak düzeyde trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Ne var ki, yine son 1 yılda 60 bin yeni aracın trafiğe katıldığı Bursa’nın yollarında araç sayısı 800 bini buldu. Bu da ürkütücü.

Böyle bir süreçte…

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’nin direktifiyle teknik uzmanlar tarafından kentin tamamı incelenerek hazırlanan çözüm raporları var.

Raporlarda…

Bazı kavşakların iyileştirilmesi, bazılarının yeniden düzenlenmesi, bazı noktalara viyadük yapılması, bazı güzergahlarda yeni yol açılması, başlayan yol çalışmalarının da acilen tamamlanması öngörülüyor.

Bu sütunların okurları, o raporları biliyorlar. Çünkü geçtiğimiz haftadan bu yana bu sütunlarda paylaşıyoruz.

İşte…

O çözüm önerileri arasında Ankara Yolu’ndaki ulaşım planlamasının sil baştan ele alınması da var.

Bu kapsamda…

UKOME kararı gereği, minibüslerin disipline edilmesi öncelikli gündem maddesi. Başta Gökdere Bulvarı’ndan Ankara Yolu’na dönüş olmak üzere, yol boyu minibüslerin duraklar dışında yolcu almalarını, indirmelerini ve bekleme yapmalarını önlemek için sıkı denetimler başlıyor.

Aynı şekilde…

Belediye otobüs duraklarının 30 metre öncesinde ya da sonrası indirme-bindirme amaçlı minibüs ceplerinde beklemek de yasak olacak.

Bununla birlikte…

Bursaray’a paralel çalışan halk otobüsü ve minibüs sayısını minimuma indirmek üzere Ankara Yolu ulaşım planlaması tümüyle elden geçiriliyor.

Ancak…

Bu bölgede minibüs hatları bakımından farklı dengeler de ortaya çıkıyor.

Örneğin…

Gürsu’da 79, Kestel’de 70 minibüs çalışıyor. Bu araçlar Bursaray İstasyonu ile sınırlandırıldığında, ilçe içine hapsedilmiş hale geliyorlar. Yapılan çalışma bu tür mağduriyetlere de çözüm hedefliyor.

Buna göre…

Mahallelere ya da Gürsu ve Kestel’e çalışan minibüslerin bir kısmı Bursaray istasyonlarına yönlendirilirken, bir kısmının köylere kaydırılması düşünülüyor.

Ama…

En çarpıcı çalışmayı Ankara Yolu’nu dikey aşan hatlar oluşturuyor.

Hazırlıkları süren planlamaya göre, yolun üstündeki bir mahalleden yolun altındaki bir mahalleye ulaşım hattı oluşturulacak. Böylece Ankara Yolu’nun altı ve üstünün entegrasyonla birlikte yeni yolcu sirkülasyonu sağlanırken, Bursaray hattından çekilecek minibüs ve halk otobüsleri için yeni hat oluşturulacak.


 

Küçük kazalardan büyük trafik sorunu

 

Trafik sıkışıklığı ve çözümüne yönelik projeleri anlatan yazılarımıza öneri getiren çok sayıda okurumuz var. Zaman zaman onları da bu sütunlarda paylaşacağız.

Bunlar arasında…

Mesleği sigortacılık olan Alp Özgür Aktaş’ın önerisi dikkat çekici. Önce uyarıyor:

“Sıkışık trafikte kazalar artar. Kaza yapanlar araçlar fotoğrafı çekildikten sonra yolun kenarına alınabilir.”

Sonra öneriyor:

“Her araçta kaza tespit tutanağı olsa trafik polisini beklemek zorunda kalınmaz. Akıllı telefonlarda mobil kaza tespit tutanağı var. Bu herkese vakit kazandırır, trafik yükü azalır.”


 

Kestel Terminali İnegöl ve Yenişehir minibüsleriyle açılıyor

 

Ulucami duvarında canlı bombanın kendini patlatmasına kadar Ankara ve İzmir girişlerinde şehirlerarası yolcu taşıyan otobüslerin indirme bindirme yaptıkları küçük alanlar vardı.

Terminal esnafının yakındığı bu ara terminaller terör saldırısı sonrası güvenlik önlemi kapsamında kapatıldı.

Ne var ki…

Özellikle Bursa’nın doğusunda kalan mahallelerde yaşayanların ülkenin doğusundaki memleketlerine gidip gelmeleri büyük soruna dönüştü.

En büyük sıkıntı da, uğurlama ve karşılama için Terminal’e gidenlerin kalabalık gruplar oluşturmalarıydı. Bu durum gidiş-geliş maliyetini yükselttiği gibi, çok sayıda aracın trafiğe girmesi nedeniyle yollardaki yoğunluğu da arttırdı.

Üstelik…

Kapatma kararı verildiğinde Büyükşehir Belediyesi tarafından Kestel Terminali’nde düzenleme yapılmış, yer asfaltlanırken küçük bir yolcu bekleme salonu bile yapılmıştı.

İşte…

Kentteki trafik sıkışıklığına çözüm geliştiren raporlar kapsamında, İnegöl ve Yenişehir ilçeleriyle, aynı yönden, yani Bursa’nın doğusundaki köylerden gelen minibüs ve otobüslerin bundan böyle Kestel Terminali’ne kullanmalarına karar verildi.

Böylece…

Kent içine girmeleri yasaklanan bu araçlarla birlikte, Kestel Terminali şehirlerarası otobüslere de açılacak ve yoğunluk hem Ankara Yolu’nda, hem de Terminal Yolu’nda bir parça da olsa azaltılacak.

Buradaki güvenliği sağlamak üzere de özel önlemler alınacak.


 

Meral Akşener Türkiye Buluşmaları’na Bursa’dan başlıyor

 

​Geçen yıl… Seçim sonrası başlayan süreçte MHP olağanüstü kurultay yapsaydı, Meral Akşener’in kazanacağı izlenimi kamuoyunda oluşmuştu.

Fakat önce yargı kararıyla kurultay süreci sona erdi, sonra da MHP Merkez Disiplin Kurulu tarafından Akşener ihraç edildi.

Buna karşın…

Akşener kenara çekilmedi. Zaman zaman sosyal medyadan görüşlerini paylaştı. Şimdi de Türkiye Buluşmaları adı altında Türkiye’yi dolaşarak MHP tabanı başta olmak üzere milliyetçi tabanla bir araya gelmeye karar verdi.

Üstelik…

Türkiye Buluşmaları’na da 3 Aralık’ta Bursa’dan başlamayı uygun buldu.

Programa göre…

Akşener 3 Aralık 2016 Cumartesi günü Çekirge’deki Kervansaray Termal Otel salonunda Bursa’daki milliyetçi tabanla buluşup, demokrasi-anayasa-hukuk başta olmak üzere gündemdeki konular üzerine görüşlerini açıklayacak.

Adaylığı sırasında Atatürk Spor Salonu’nda toplantı yapan Akşener’in bu kez neden otel salonu tercih ettiğini, Bursa programını hazırlayan ve kendisi gibi ihraç edilen MHP eski İl Başkanı Yüksel Yılmaz’a sorduk.

Şu cevabı verdi:

“Biz aslında Merinos Atatürk Kongre Kültür Merkezi’nde toplantımızı yapmak istedik. Fakat 45 gün süresince salonların tamamı doluymuş.”


 

Ankara’da Uludağ buluşması

 

Uludağ Üniversitesi öğrenci sayısı ve kampüs olarak Türkiye’nin en büyük üniversitelerinden biri. UÜ mezunu milletvekilleri Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik’in evsahipliğinde Ankara’da bir araya gelmişler. Ankara’da Uludağ Buluşması elbette güzel, ama organizasyonu yapan eksik bırakmış.

Çünkü…

Yine Ankara merkezli Uludağ Grubu yıllardır gönüllü olarak koordinasyon sağlıyor. Keşke onlar da olsaymış.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.