AVM ciroları yüzde 15 arttı

AVM Perakende Ciro Endeksi, ekimde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15,9 artarak 321 puana ulaştı. Ziyaretçi sayısında değişkenlik olmazken, metrekare verimliliği bazında en yüksek artış teknoloji kategorisinde görüldü.

AVM ciroları yüzde 15 arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin ekim ayı sonuçları açıklandı. Enflasyondan arındırılmamış olarak açıklanan verilere göre, ciro endeksi 2019 Ekim döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 15,9 artış kaydederek 321 puana ulaştı. AVM’lerde kiralanabilir metrekare başına düşen cirolar söz konusu dönemde İstanbul’da bin 503 lira, Anadolu’da bin 36 lira olarak gerçekleşirken, Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Ekim 2019’da bin 223 lira olarak kaydedildi.

EN FAZLA ARTIŞ TEKNOLOJİDE

Ekimde, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış teknoloji kategorisinde görüldü. Bu kategorinin metrekare verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 35,5’lik bir artış gösterdi. Geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında metrekare verimliliği, ayakkabı kategorisinde yüzde 25,7, yiyecek-içecekte yüzde 15,7, giyimde yüzde 15,1, hipermarkette yüzde 13,7 ve diğer kategorisinde yüzde 6,4 arttı.

İYİYE İŞARET EDİYOR

AYD’den yapılan açıklamada, Ekim 2019 verilerinin bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde değişim yaşanmadığı ifade edildi. Ekim ayı endeks sonuçlarındaki yüzde 15,9’luk artışın yeniden enflasyon rakamlarının üzerinde seyretmesi açısından son derece önemli bir gelişme olduğuna vurgu yapılan açıklamada, ‘’Bu artışla birlikte, kategoriler bazında bakıldığında ayakkabı, teknoloji, yiyecek-içecek, giyim ve hipermarket kategorilerinde ciro endeksinde yine enflasyon oranının üzerinde artış gerçekleşmiş olması önümüzdeki dönemler için iyiye işaret ediyor. Öte yandan kış mevsiminin kendini hissettirmesiyle birlikte ziyaretçi sayısının da geçtiğimiz aylara göre artmaya başlaması yine hem AVM’lerimiz hem de tüm perakende markalarımız için oldukça olumlu bir gelişme olarak karşımıza çıkıyor” denildi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X