AVM’lerde ‘döviz’ isyanı

Döviz kurlarına bağlı olarak artan yüksek kira maliyetlerinin varlıklarını tehdit etme noktasına geldiğini iddia eden markalar, İstanbul’daki 3 AVM’de mağazalarını iki saat geç açtı.

AVM’lerde ‘döviz’ isyanı

Buna karşılık, AYD Başkanı Belgü, yapılan protestonun sansasyon yaratmaktan öteye gitmeyeceğini vurguladı.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Yönetim Kurulu, İstanbul’daki 3 AVM’de mağazaların iki saat geç açıldığını duyurdu.

BMD Yönetim Kurulu’ndan yapılan açıklamada, perakende sektörünün iki yıldır türbülansla karşı karşı karşıya bulunduğu kaydedildi. Döviz kurlarına bağlı olarak artan yüksek kira maliyetlerinin varlıklarını tehdit etme noktasına gelmesinden yakınan markaların, ‘onurlu’ ve ‘adil’ ticaret talebi ile İstanbul’daki 3 AVM’de mağazalarını iki saat geç açtığı belirtilen açıklamada, ‘’Sektörü derinden sarsan sorun temel olarak dövize bağlı maliyet artışından kaynaklanıyor.

Sezon başında satış fiyatlaması yapılan ürünlerin maliyeti her gün artan kira ve imalat giderleriyle neredeyse satış fiyatını yakalıyor. Bu durum perakende ticareti sürdürülebilir olmaktan çıkarırken, oluşumu on yılları bulan markalarımızın faaliyetini sona erdirecek bir tehdit haline gelmiş bulunuyor. Üzülerek izlediğimiz gibi son bir haftada köklü üç markamız konkordato ilan etmek zorunda kaldı” denildi.

YÜZDE 46 DAHA YÜKSEK

Markaların Türkiye’de faaliyet gösteren AVM yatırımcılarının üçte ikisi ile neredeyse hiçbir sorun yaşamadan tam bir iş birliği içinde faaliyetlerini sürdürdüğüne işaret edilen açıklamada, ‘’Ağırlıklı olarak yabancılardan oluşan üçte birlik AVM yatırımcısı ise, dayanışmaya en çok ihtiyaç duyduğumuz bir dönemde ülke gerçeklerini ısrarla görmek istemiyor.

Eylül ayında kamuoyu baskısıyla söz konusu AVM’lerin önemli bir kısmı günlük kurdan göstermelik bir şekilde vazgeçti. Buna rağmen kira faturaları yılbaşına oranla yüzde 31, son bir yıla oranla ise yüzde 46 daha yüksek olarak düzenlendi” ifadeleri kullanıldı.

İŞTE TALEPLER

-BMD üyeleri, her ay kira düzenlemesi için kapı kapı gezmek zorunda bırakılmamalı. 
-En kısa sürede ‘onurlu’ ve ‘adil’ bir ticaret düzeni tesis edilmeli. 
-Mücbir sebeplerle karşılaşan, zora düşen, işletmesini kurtarmaya çalışan girişimci yüksek cezalarla tehdit edilmemeli. 
-Fırsatçı piyasa yapıcılara karşı ham madde tedarikçileri, ülke ekonomimizin geleceği için markalarımızla iş birliğini arttırmalı.

ZAMAN KAYBINDAN ÖTEYE GEÇMEZ

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü de, konuyla ilgili açıklamasında ülkenin zor bir siyasi ve ekonomik mücadele döneminden geçtiğini belirtti. Belgü, ‘’Kimi kurum ve markaların durumdan vaziyet çıkararak enflasyonist harekete ve sendikal tavırlara girişmelerini son derece yanlış bulduğumuzu ifade etmek isteriz. Bahsi geçen mağazaların yarım günlük protestosunu, sansasyon yaratmaktan öteye gitmeyecek bir zaman kaybı olarak değerlendiriyoruz” dedi. Belgü, en doğru yolun ilgili bakanlıklar riyasetinde diyalog kurarak meselelere ortak çözüm aramaktan geçtiğini vurguladı.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X