Araştırma şirketi GfK Temax’ın verilerine göre, tüketici teknolojisi ürünleri pazarında, bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,7’lik büyüme performansıyla 17,3 milyar lira ciro elde edildi. Pazarın büyümesinde, büyük beyaz eşya, küçük ev aletleri ve bilgi teknolojileri sektörlerinde sağlanan büyüme belirleyici oldu.
EN YÜKSEK ARTIŞ DERİN DONDURUCUDA
Sektörde neredeyse tüm kategorilerde iki haneli büyüme kaydedilirken, en yüksek artış derin dondurucularda görüldü, çamaşır makinesi ürün grubunda da 7 kilogram kategorisi önemli ölçüde büyüdü. Küçük elektrikli ev aletleri sektörü de aynı dönemde yüzde 17,5 büyüyerek 1,6 milyar lira ciroya ulaştı.
Bilgi teknolojileri sektörü bu yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3’lük artışla 1,2 milyar lira ciro elde etti.
TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ KÜÇÜLDÜ
Araştırmaya göre, telekomünikasyon sektörü bu dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,3 daraldı. Üçüncü çeyrekte 7 milyar lira ciro elde eden sektörün daralmasında akıllı telefon ürün grubundaki yüksek fiyatlar etkili oldu. Akıllı saatler ve mikrofonlu kulaklıklar çift haneli büyümeyle önceki çeyrekteki performanslarını sürdürdü.