İhsan Aydın
İhsan Aydın

BUDO ile İDO aynı iskeleye mi?

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin BUDO’ya ait gemilerinin Mudanya’da kullandığı limanın hukuki statüsü tartışılmaya devam ederken, BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar’dan çarpıcı bir bilgi edindik.

Bakanlar Kurulu kararıyla Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne devredilen Mudanya Limanı için CHP’li Mudanya Belediyesi’nce açılan ‘tahsis iptali’ davasının aslında küçük bir bölgeyi kapsadığını öğrendik.

BURULAŞ Genel Müdürü Çapar, Mudanya Belediyesi’nin davalık ettiği alanın limanın gemilere yolcu girişini sağlayan küçük bir alanı içerdiğini, iskelenin kullanım hakkının komple iptali gibi bir durumun söz konusu olmadığını söyledi.

Dün akşam Olay TV’de yapım ve sunumunu üstlendiğimiz Olay’ın İçinden programına konuk olan Genel Müdür Çapar, limanın Mudanya Belediyesi’ne geçeceği yönündeki söylentilerin de asılsız olduğunu anlattı.

Peki, BUDO Mudanya iskelesini kullanmaya devam edecek mi?

Genel Müdür ona da açıklık getirdi.

Daha evvel biliyorsunuz Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş BUDO için Güzelyalı’daki BURBAK’a ait dolgu otopark alanına yeni bir iskele yapabileceklerini açıklamıştı.

Şimdi belki buna da gerek kalmayacak.

BURULAŞ Genel Müdürü Çapar, mülkiyeti Büyükşehir’in ancak kullanım hakkı eski Büyükşehir Belediye başkanlarından merhum Hikmet Şahin döneminde İDO’ya devredilen Güzelyalı’daki iskeleye BUDO gemilerinin de yanaşabileceğini söyledi.

İskelenin müşterek kullanımı konusunda İstanbul’da İDO yetkilileriyle görüşmeler yaptıklarını, talebe sıcak yaklaşıldığını açıkladı.

Çapar, BUDO’nun İDO iskelesinin kullanmasının belki yolcu sayısında bir kayba yol açabileceğini, ancak Büyükşehir Belediyesi’ni yaklaşık 3 milyon lira maliyetli yeni bir iskele yapımından kurtaracağını da söyledi.

Hem İDO hem de BUDO’nun İstanbul Kabataş’taki Martı İskelesi’ne zaten birlikte yanaşacaklarını kaydeden Çapar, Güzelyalı’da da aynı durumun geçerli olabileceğini aktardı.

Genel Müdür Çapar’ı bulmuşken, azaltılan Büyükçekmece seferlerini de sorduk.

Bu güzergâhtaki yolcu ortalamasının 50’lere kadar düştüğünü, BUDO’nun işletme maliyetleri bakımından başa başa gelmesi için en az 330 yolcu ile hareket etmesi gerektiğini, bu nedenle Büyükçekmece’nin bazı seferlerini iptal ettiklerini aktardı.

Şu anda yolcu ortalamalarının 320 olduğunu ve halen başa başa gelemediklerini de dile getiren Çapar, “BUDO’nun kapatılacağı’ yönündeki söylentilerin ‘asılsız’ olduğunu da vurguladı.

İptal edilen deniz uçağı seferlerinin ardından ellerindeki su kuşu uçakların tümünü sattıklarını açıklayan Çapar, bunlardan birinin daha evvel Körfez denetimi için ortak kullanım amacıyla satıldığını, kalan ikisinin de Katar’a verdiklerini açıkladı.

Uçakların Katar’a satışının dövizdeki dalgalanmaya denk geldiğini ve buradan en az bir milyon TL’ye yakın da kur farkından kazanç elde ettiklerini anlattı. 

Çapar, ellerindeki eski Roterdam vagonlarını hurda olarak sattıklarını, ancak TÜVASAŞ’ın bunları Türkiye’nin bazı kentlerine revize ederek kullanmak istediği için satışı şimdilik askıya aldıklarını da söyledi.

Genel Müdür, okullarını açılışına hazır olduklarını, kış tarifesini prova ettiklerini, pazartesiden itibarende trenlerdeki yüzde 10’luk indirimin devreye gireceğini hatırlattı.

Çapar, Doğanköy Şehir Hastanesi Kampüsü hattıyla ile birlikte Bursaray’ın tüm sinyalizasyon sistemini de yeniletmek istediklerini, burada hat kiralama modeli üzerinde durduklarını kaydetti.

Genel Müdürü Çapar, mikrobüs uygulamasının bazı hatlarda başladığını ve verimliliğin arttığını, yapımı süren T-2 Hattı için de hazırlıkların devam ettiğini aktardı.

Çapar, ücret toplama sistemini de yeniden ihale ederek şimdiye dek bilet bedeli üzerinden ödenen komisyonun yüzde 50 daha düşüğüne  yap-işlet-devret modeliyle yenilediklerini de sözlerine ekledi.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X