1. HABERLER

  2. BURSA HABERLERİ

  3. Bursa Siyahı Hong Hong'da kapanın elinde kaldı
Bursa Siyahı Hong Hong'da kapanın elinde kaldı

Bursa Siyahı Hong Hong'da kapanın elinde kaldı

Tarım ürünleri ihracatı hem Bursa hem de Türkiye için büyük önem taşıyor....

A+A-

Bursa tarımsal ürün ihracatı konusunda geçmişten günümüze önemli yol katetmiş bölgeler arasında. Ve Bursa'nın ihraç ürünleri arasında bölgeye özgü siyah incirin ayrı bir yeri var.

Bursa Siyahı olarak bilinen incir geçtiğimiz günlerde Hong Hong'da düzenlenen fuarda uzak doğu pazarı için görücüye çıktı.

Olay Gazetesi Ekonomi Yazarı Feridun Eyüpoğlu, Hong Hong'daki fuarda Bursa Siyahı'nın adeta kapışıldığını yazıyor.

bursa-siyahi-2.jpg

Köşesinde Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Senih Yazgan'la yaptığı görüşmeden notlar aktaran Eyüpoğlu, Bursa tarım ürünlerini özellikle Çin pazarına sokmak için atılacak adımların neler olduğunu da okurlarıyla paylaşıyor.

Meyve ve sebzenin zorlu ihracat yolculuğu

Türkiye’nin tarımsal ihracatı büyük öneme sahip.

Çünkü yabancı girdisi pek çok sektöre göre daha düşük.

Yani dış ticaret fazlası verme potansiyeli hayli yüksek.

Ancak istenilen seviyelere henüz gelemedik.

Peki neden? Gereken adımlar atılırsa nasıl bir tablo oluşur?

Geniş bir perspektifi içeren bu soruların yanıtını Bursa adına özellikle önem taşıyan meyve sebze ihracatı üzerinden değerlendirerek Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Başkan Yardımcısı Senih Yazgan’la sektörel ihracatı mercek altına aldık.

Sektörel ihracatın yıllık 2,3 milyar dolar civarı seyrettiğine dikkat çeken Yazgan, bazı adımların atılmasıyla bu rakamın rahatlıkla 5 milyar dolara yaklaşacağını öngörüyor.

Nasıl mı?

“Öncelikli sorun üretim ölçeğimizde yatıyor.

Sağlıklı ve pazarlanabilir ürün için üretim ölçeğinin yüz dekarlar seviyesine yükseltilerek artırılması gerekiyor!

Üretimde ayrıca geleneksel anlayışın yerine pazarlardaki değişime ayak uyduran bir stratejinin öne çıkması lazım.

Bir de potansiyel pazarlarla karantina sözleşmelerinin biran önce yapılması şart.

İklim değişikliklerine karşı da üretim ve pazarlama reflekslerimizin geliştirilmesi gerekmekte.”.

Senih Yazgan’a göre teşviklerin ürün kalıntısına bağlı kaliteye bakılarak verilmesi ihracatı anlamlı bir katkı sağlayabilir.

Peki dış pazarların kendine özgü sıkıntıları var mı?

“Amerikan pazarı çok zorlu bir pazar. Zorluk teknik kriterlerden ziyade siyasi yaklaşımla ithalat yapmalarından kaynaklanıyor.

Alım kararlarını başka beklentilerin yerine gelmesine göre veriyorlar!

Avrupa’da giderek düşürülen ilaç kalıntı limitleri büyük sorun durumda.

Uzakdoğu pazarlarını ise yeni yeni keşfediyoruz.

Ve her pazarın da kendine göre farklı beklentileri var”.


Bursa siyahı tırmanışta

bursa-siyahi-5.jpg

 

Bursa’nın son dönemde hangi ürünleri öne çıkıyor?

Bana göre Bursa’nın şu anda gerçek bir ‘incisi’ var. O da siyah incir.

Girdiği her pazarda çok başarılı oluyor.


Yazının tamamı için tıklayın...

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.