Bursa turizmde farklı pazarları hedefliyor

Bursa’nın turizmden hak ettiği payı alması için düğmeye basıldı. TÜRSAB Güney Marmara Başkanı Saraçoğlu, ”Şehri kültür başkenti olarak lanse ederek, oluşturulacak yeni rotalarla turistleri buraya çekmeyi hedefliyoruz” dedi.

Bursa turizmde farklı pazarları hedefliyor

Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Yönetim Kurulu Başkanı Murat Saraçoğlu, Arap turist sayısındaki artışa karşın bu pazardan gelirin azaldığını belirterek, ”Bursa’yı sadece Uzak Doğu ve Orta Doğu’ya değil, Latin Amerika, Balkanlar ve Rusya’ya da tanıtarak, söz konusu ülkelerden ziyaretçileri ağırlamak istiyoruz” ifadelerini kullandı.

Saraçoğlu yaptığı açıklamada, şu anda Türkiye’nin turizm hareketliliğinin sahil şehirlerinde yoğunlaştığını kaydederek, ”Bursa’yı kültür başkenti olarak lanse ederek, Yalova ve Bilecik‘le beraber yeni rotalar oluşturup turistleri buraya çekmeyi hedefliyoruz” diye konuştu. Uzakdoğu’ya yönelik çalışmalarına değinen Saraçoğlu şöyle devam etti: ”Japonya’da Türkiye yılı ilan edildi. Çin ve Güney Kore’de Bursa ve çevresini anlatmaya ve turizm potansiyelimizi sunmaya başladık. Seul’de Güney Kore’nin 50’ye yakın büyük seyahat acentesini yemekli toplantıda bir araya getirdik. Daha sonra Kore’nin dünyaca ünlü 5 büyük tur operatörü CEO ve yetkilileriyle ortak toplantılar yaptık. Malezya ve Endonezya’da Turizm Tanıtma Birliğimiz Bursa tanıtım günleri düzenledi. Bunların kısa sürede meyvelerini toplayacağımıza inanıyorum.” 

3838304-aw780711_01__52066.jpg

GELEN ÇOK AMA GELİR AZ

Bursa’yı sadece Uzak Doğu ve Orta Doğu’ya değil, Latin Amerika, Balkanlar ve Rusya’ya da tanıtarak, buralardan turist ağırlamak istediklerini vurgulayan Saraçoğlu, “İstatistiki bilgilere baktığımızda Arap turistlerin Bursa’ya yoğun olarak geldiğini görüyoruz. Ancak son dönemlerde Arap misafirlerimiz konaklamanın haricinde ev sahibi olarak uzun süre burada zaman geçirmeye başladı. Dolayısıyla Arap turizm pazarında gelir azalmaya başladı, gelen çok, fakat beklediğimiz turizm gelirleri eskisi gibi değil” diye konuştu.

DAĞ YÖRESİNİN KÜLTÜRÜNÜ TANITACAĞIZ

Bursa’nın UNESCO tarihi miras alanlarına sahip olmasından dolayı da büyük ilgi gördüğünü belirten Murat Saraçoğlu şunları kaydetti: “Sultan külliyeleri, tarihi çarşılar ve Cumalıkızık UNESCO miras listesinde yer almaktadır. Geçici olarak İznik de bu listeye eklendi. İznik bölgemiz ve ülkemiz adına en önemli turizm markalarımızdan biri. Bursa’nın birçok değeri ve tarihi miras listesine girecek yerleri var. Gölyazı, Misi ve Uludağ‘da tarihi köylerimizi örnek olarak sayabiliriz. Bunlar da zamanla UNESCO alanları içerisinde yer alıp tüm dünya tarafından tanınır hale gelecektir. Özellikle kültür ve doğa turizmi başlığı altında Bursa’nın dağ köylerinin gelenek göreneklerini, örf ve adetlerini dünya turizm pazarında tanıtmak ve yaşayan mirasımızı turistlere yaşatmak istiyoruz. Uludağ dendiğinde sadece kış turizmi akıllara gelmemelidir. Kış turizmi ile birlikte 4 mevsim Uludağ’ı turizm merkezi haline getirmeliyiz.” 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X