Aydın, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Okullar açıldı. 20 milyonun üzerinde öğrenci, 1,2 milyon öğretmen ve yönetici dün sabah ders başı yaptı. Yurt genelindeki eğitim kurumlarımız yeniden öğretmen öğrencilerine kavuştu.
Her eğitim öğretim yılı başında Milli Eğitim camiasında büyük bir telaş yaşanır. Hazırlıklar yapılır.
Hazırlık yapan kurumlardan biri de öğrencilerin güvenli biçimde evden okullarına gidip gelmelerini sağlayan belediyelerdir.
Bursa’da, toplu ulaşımın patronu Büyükşehir Belediyesi iştiraki BURULAŞ’ın tren ve otobüsleri dün adeta okul sınıfları gibiydi.
Vagonların camları, öğrencilerin ilk okumada kullandıkları kalıp fişlerden çarpım tablolarına, mevsim tablolarından eğitici afişelere kadar bilgilendirici mataryallerle doluydu.
Yolcular vagonlara bindiklerinde kendilerini adeta sınıfa girmiş hissettiler.
BURULAŞ bu görüntüsüyle yeni eğitim öğretim dönemine hazırız mesajı verdi. Ancak, Şehreküstü’deki İstasyon’da bambaşka bir görüntü vardı. Seyahat kartları Ofisi’ndeki kuyruk salondan dışarıya taşmıştı. Benzer bir tabloyu kart işlemlerinin yapıldığı diğer istasyonlarda da fark ettik. Oralarda da uzun uzun kuyruklar oluşmuş.
Demek ki,
BURULAŞ’ın Seyahat Kartları Ofisi’ne tahsis edilen alan yetmiyor. O halde buradaki ticari ünitelerin yerine ulaşım kartlarının kolayca düzenlenebileceği alanlar büyütülmeli. Personel sayısı artırılmalı.
Belki okulların açıldığı ilk hafta yoğunluğudur diyeceksiniz ama görevliler, yoğunluğun sürekli yaşandığını ve özellikle cuma günleri daha fazla bir kalabalık oluştuğunu aktardılar.
BURULAŞ’ın üst yönetimi bu işe el atmalı. Ofis önündeki yoğunuluğun, zaman zaman istasyona yolcu giriş çıkışlarında da sıkıntı oluşturduğunu fark ettik.
Bursa da kuyruk için okul açılmasına gerek yok ki her zaman bi yerde kuyruk trafik vs var