Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Tarih… 30 Mayıs 2020… Dönemin İMSİAD Başkanı olan Mustafa Andıç’ın, aynı zamanda İMSİAD’ın üyesi AK Parti Bursa Milletvekili Atilla Ödünç’le birlikte, yine dönemin Karayolları 14. Bölge Müdürü olarak görevde bulunan Ömer Güzel’i ziyaretlerinde dile getirdikleri öneriyi şu başlıkla aktardık:
“Bursa eski bir yolunu yeniden kazanıyor: Güney Çevre Yolu.”
Görüşme sonrası Andıç şunu söylemişti:
Bursa batıya doğru büyüyüp gelişiyor. Nilüfer bölgesinde Beşevler’den Çalı’ya, oradan Kayapa ve Hasanağa’ya yoğun şekilde yapılaşma devam ediyor. Burası aynı zamanda sanayinin de yoğun olduğu bir bölge. Artan yoğunluğu mevcut yolun taşıması mümkün değil.
Önerisi de şuydu:
Mustafakemalpaşa’dan başlayan, Unçukuru-Hasanağa-Kayapa-Tahtalı üzerinden Çalı Kavşağı’na bağlanan, geçmişte İzmir Yolu olan bu yolun Güney Çevre Yolu olarak Bursa’ya kazandırılmasını önerdik. Bu öneriye Karayolları da sıcak baktı.
İşte…
3 yıl önce atılan bu adımın ardından, Çalı-Kayapa Yolu geçen yılın sonlarında Karayolları-Büyükşehir ortak projesiyle genişledi. Açılışı da Ahıska Caddesi olarak yeni yılın ikinci günü Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptı.
Ortaya da Bursa’ya yakışan bir yol çıktı.
Fakat…
3 şeritli yol, kısa mesafede sona erdiği için, uzatılması beklentisi doğdu.
İşte…
Hem Çalı-Kayapa arasında genişletilen Ahıska Caddesi’nin devamı olacak, hem Mustafakemalpaşa’ya uzanıp Güney Çevre Yolu özelliğini kazanacak bu yol için önemli adım atıldı.
O adım da…
Yayınlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile Güney Çevre Yolu için Çalı’dan sonra yapılan bölümün sonundan başlamak üzere Mustafakemalpaşa’ya kadar olan güzergahta acele kamulaştırma kararı oldu.
Yol…
İzmir yolu trafiğini rahatlatması yanında; konutlaşmanın hızla arttığı bölgede Nilüfer, Çalı, Kayapa, Hasanağa’daki OSB’lere ulaşımı da çözecek.
Şimdiden Bursa’ya hayırlı olsun.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…