Bursa’nın 20 yılda ömrünü tamamlayan çevre yolu için çözüm önerisi!

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Uzun yıllar Karayolları Köprüler Şube Müdürü olarak görev yapan İsmail Kabil’in Bursa otobanıyla ilgili önerisini köşesine taşıdı…

Bursa’nın 20 yılda ömrünü tamamlayan çevre yolu için çözüm önerisi!

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

2006’da… Bursa Çevre Yolu açılırken, transit geçecek araçların kent içine girmeyecek olmaları nedeniyle trafiği rahatlatacağı umudu vardı. Hatta,“Bu yolda trafik tıkanmaz” inancı yaygındı.

Gelin görün ki…

19 yıl önce tıkanmayacağına inandığımız Çevre Yolu artık trafiğe yetmiyor.

Özellikle, İstanbul yönünden gelen otoyol trafiğinin bağlandığı Çağlayan Köy ile Görükle kavşakları arası sabah ve akşam iki yönde de geçit vermez oluyor.

Bunları, yalnızca görüntüye bakarak söylemiyoruz. Karayolları istatistikleri da ortaya koyuyor.

Örneğin…

İstanbul yönünden gelen araçların Bursa Çevre Yolu’na bağlandığı Çağlayan Köy’deki kavşaktan yıllık verilere göre günlük ortalama 112 bin 132 araç geçiyor.

Bu rakam…

Mudanya Kavşağı’nda 75 bin 853, Görükle Kavşağı’nda 53 bin 647 olarak kayıtlarda yer alıyor.

Bu da…

Çağlayan-Görükle kavşakları arasında büyük bir trafik yaşanmasına yol açıyor. Akşam saatlerinde otoyolda trafik resmen duruyor.

İşte…

20 yılda ortaya çıkan yeni sorun için öneri geldi. Uzun yıllar Karayolları Köprüler Şube Müdürü olarak görev yapan İsmail Kabil’in iki önerisi var:

Bir…

“Uzun vadede Kuzey Otoyolu kesin çözüm. Ancak maliyeti çok yüksek.”

İki…

“Kısa sürede hayata geçirilebilecek tek seçenek, Çağlayan Kavşağı’ndan itibaren, en azından Mudanya Kavşağı’na kadar iki yönde de Çevre Yolu’nu 3 şeritten 4 şeride çıkarmak.”

Bu çözümün…

Hem maliyetinin çok düşük olacağını, hem kısa sürede yapılabileceğini vurgulayan, deneyimli Karayolcu bakışı şu:

“İyi bir firma bu çalışmayı 1, bilemedin 2 yılda bitirir. Böylece yolun günlük kapasitesi 150-160 bin civarına çıkar. Bu da 20 yıl idare eder.”

Düşüncesi de şu:

“Elbette ideal çözüm olmaz, araçlar yine pik saatlerde otoyol hızında seyredemez, ama bugünkünden iyi olur ve trafik rahatlar. O süreçte de Kuzey Otoyolu’nun yapılması gerekir. Yoksa yine tıkanır.”

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X