Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Son gelişmeyi… 1 Mayıs günü “Bursa’ya 11 yıldır gelemeyen tren Bandırma’ya da çok zor gidecek” başlığıyla duyurduk.
Temeli…
23 Aralık 2012’de atılan, fakat 11 yıldır Bursa’ya gelemeyen tren için geçen yıl alınan dış kredi hepimize umut oldu.
Fakat…
Yenişehir-Osmaneli arasındaki çalışmalarda gözlemlenen hızlanma, seçim öncesi her büyük projede olduğu gibi bekleyiş devreye girdi ve şantiyeler ağırlaştı.
Doğal olarak…
İktidar değişecekse kimin geleceği, devam edecekse bu kez Ulaştırma Bakanlığı kadrolarının değişip değişmeyeceği, değişirse kimlerin göreve geleceği beklentisi ister istemez işler ağırlaştırdı.
İşte…
Böyle bir süreçte, 1 Mayıs’ta aktardığımız gibi bir de; iptal edilen ve 2 yıldır da sonuçlanamayan müşavirlik ihalesinde tüm değerlendirme ve puanlamaların yeniden yapılmasını gerektiren Kamu İhale Kurumu kararı çıktı.
Bu noktada…
Ankara’dan kulağımıza gelen haberlere göre, müşavirlik ihalesi geçtiğimiz hafta yeniden yapıldı. Fakat, bu kez de ihalede kazanamayan diğer firmalar itiraz etme haklarını kullanacaklarını söylemişler.
Gerçi…
Kağıt üzerinde ihaleyi alan firma belli, ama diğerlerinin itirazı nedeniyle ihale kesinleşmiş değil. Bu da, seçim sonrası hızlanması beklenen hızlı tren şantiyelerindeki çalışmaların yeniden tempo düşürmesine yol açıyor.
Yani…
Özellikle hızlı çalışma görülen Yenişehir-Osmaneli hattında, yaşanan belirsizlikler nedeniyle eski hızının gerisinde bir çalışma var.
Yanı sıra…
Hızlı trenin Bursa’dan sonraki etabını oluşturan Karacabey-Bandırma-Balıkesir hattında henüz bir inşaata başlanamadı.
Açıklanan kamulaştırma kararının sahadaki durumla örtüşmediği ve bazı sorunlara yol açtığı gözlenirken, Karacabey-Bandırma hattında çalışmalara ne zaman başlanacağı da henüz bilinmiyor.
Onun için…
Hep birlikte soruyoruz: Seçim bitti, hızlı tren inşaatı ne zaman hızlanacak?
Tüneller bitse Yenişehir’de ray serme aşamasına gelinecek
11 yıl önce… Hızlı trenin inşaatı Balat’tan başlamıştı. Sonrasında, Çevre Yolu Batı Bölümü’nün üzerinden geçişini izledik. Her viyadük görüntüsüyle heyecanlandık. Fakat tünellerde arzulanan ilerleme bir türlü sağlanamadı.
Nitekim…
Bursa-Yenişenir hattındaki tünellerde inşaat henüz bitmedi.
Oysa…
Tüneller açılabilmiş olsa, Yenişehir Hattı için ray serme aşamasına gelinecek. Bu da Bursa’ya moral olacak.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Bursa hızlı tren hızlanacak cunku artık secım kazanımları halkın maas durumuna rahat yasamına gıda malzemelerın ucuzlatılmasına iş sahaları acılma gıbı sartlara gore kazanılacaktır.