Bursa’nın dev projesinde yeni gelişme!

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bursa’nın hızlı tren projesindeki yeni gelişmeyi köşesine taşıdı…

Bursa’nın dev projesinde yeni gelişme!

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Geçenlerde yazdık… Bursa’ya tren gelmesi için çalışmalara başlandığına dair ilk haberi 1991’de Olay gazetesinden duyurduk.

Sonrasında her gelişmenin en yakın takipçisi olmaya çalıştık. 10 Aralık 2012’de Mudanya Yolu’ndan Balat’a girişte temel atılırken de heyecanlıydık.

Çünkü…

Temel, Türkiye’nin yeni tanıdığı yüksek hızlı tren için atılıyordu.

Ne var ki…

Hat üzerinde yük treni de çalışacağı için, kazaları önlemek amacıyla proje yüksek standartlı demiryolu olarak değişti ve hızlı trene dönüştü.

Sonrasında…

Bandırma hattı eklendi, geçtiğimiz aylarda Balıkesir’e de uzanacağı açıklandı.

Temel atılırken…

İlk hedef 2016’da yolculuk yapmaktı. Fakat hedef önce 2020’ye, sonra 2023’e yükseltilirken, konuyu takibimizi bilen dostların sorularına hep aynı cevabı verdik: 2030’a razıyım.

Görünüşe göre…

Son hedef tarih 2023’te hızlı tren maalesef Bursa’ya gelemeyecek. Nedeni de ortada. Daha tüneller bitmedi, altyapı tamamlanmadı. Tüneller bitip altyapı tamamlanınca ray serme işlemi gerçekleşecek. Sonra üstyapı olarak elektronik sistemler kurulacak.

Bütün bunlar da…

2023’ün kalan 6 ayında tamamlanacağa benzemiyor.

Nitekim…

TMMOB İKK geçen dönem sekreteri olan Feridun Tetik’in uyarısıyla TCDD Genel Müdürlüğü’nün revize edilmiş 2023 yılı programına dikkatle baktık.

Yıllara göre yatırım harcamalarının yer aldığı tablo şöyle okunuyor:

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren projesinin yatırım öngörüsü 18 milyar lira. 2022 yılı sonuna kadar bunun 16.5 milyar lirası müteahhide ödenmiş. Programda, 2023 yılı için de 1.5 milyar lira yatırım öngörülüyor.

Bunun dışında bütçe yok. Dahası, dış kredili olduğunu bildiğimiz projede, dış kredi de yok.

Kısacası…

Bu tablo, tren inşaatının 2023’te bitmiş olduğu anlamına geliyor. “Ama bitmedi” diyenler için de şu yorumu yapalım:

Demek ki bitmeyecek. Biz hâlâ 2030’a razıyız.

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
8 adet yorum var

8 adet yorum var

  1. İnşaallah bursanin gerdanlığı bu olsa gerek bir 60 yıl öncesi rahmetli babam demiryolcu persoleni idi haydarpasaya gidecektik eskişehirden toros exisperesi idi on iki saat garda beklemişidik ama geldiğinde hiç beklememiş gibi olduk o lokomotifin gürültüsü kampana çekisi şehire girişi kimde can kalır o an yasanır anlatılmaz personel çocuğu oluşum ayrıncalık an o an bursa treni gelişide bu gelisi anımsattı hala ümidim var torosun geldigi anı inşaaallah beraber teneffüs ederiz geç gelsinde geçmiş olsun demesinler

  2. AKP 60 gunde hastahane yapıyorsa Bursa hızlı trenı 2024 Bursaya hızmetıne başlayacagına hatta 2024 yerel secımlerıne yetıstırılecegıne ınanıyoruz.Bursa secımlerde kaybedilecek bır sehır degıldır OSMANLI sehırıdır

  3. Yatırımların geç bitirilmesi devlete maddi külfet. Yatırım yapılıyor, bitirilemiyor. Bitmediği zaman gelir gelmiyor.2016 yılında bitecek denildi. Bakan 2023 sonunda test sürüşleri başlar dedi. Kime inananalim. Bakanlar diyor bunları. Yenişehir Bilecik yolu yıllardır devam etti.Bakanlar Yenisehir de kaç defa otomotiv test merkezi temeli attı.Yillar geçti. Hiç bir çalışma yok.Insanlar ciddiye alınmıyor ötesi, insanlar ile alay ediliyor. Marmara bölgesinin en geri kalmış ilçesi Yenişehir kalkındırılması için yetkililer bir şeyler yapmaya ne zaman başlayacak. Istanbul 1 saat ama eski kasaba görüntüsü var.Yillardır yapılan ciddi yatırım yok.

    1. En geri kalmış dediğiniz Yenişehir e havaalanı açıldı hızlı tren de bahşedildi soruyorum Yenişehir in dört beş katı nüfusa sahip İnegöl’e ne yapıldı ki Yenişehir e bunlar yetmiyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X