Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı.
Şaka gibi, ama değil… Bursaray’ı son durağı Emek’ten Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak metro hattının Geçit geçişinde altyapı deplasesi çalışmaları geçen yıl haziran sonunda baladı.
Aradan 1 yıl geçti, 1 kilometrelik mesafede altyapı deplasesi bitmedi.
Tamam…
Altyapıyla birlikte ortadaki metro duvarı da yapılıyor, ama günümüzün inşaat teknolojisinde güçlü iş makineleriyle bu mesafenin bitmesi gerekirdi. Tarihi eserlerin zarar görmemesi için küçük el aletleriyle yapılan arkeolojik kazı bile olsa bu kadar sürmezdi.
Gelin görün ki…
Geçen sürede 5 kez müşavir, bir o kadar da proje müdürü değiştiren, her değişiklikte süresi uzayan inşaatta 2022 sonu ve 2023 Mart hedefleri tutmadı.
Gelinen noktada…
Müteahhidin iş anlayışı kaynaklı olduğu gözlenen çalışmalar uzayınca Geçit’te çok sayıda esnaf dükkan kapattı, battı.
İşte…
Geçit’i bir türlü geçemeyen metro şantiyesine cuma akşamı siyasi çıkarma oldu. AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan başkanlığındaki siyasi heyette AK Parti Bursa milletvekilleri Refik Özen, Mustafa Yavuz, Emel Gözükara Durmaz ile Büyükşehir Belediyesi temsilcileri vardı.
Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Dr. Yalçın Eyigün de o çıkarmada hazır bulundu.
Bir yandan…
Dr. Eyigün, diğer yandan siyasetçiler işin neden uzayıp yolun açılamadığını sordular, okulların kapanmasıyla birlikte Mudanya bölgesine artan araç trafiğini anımsattılar ve “Hem esnafın, hem yolu kullananların çilesini” anlattılar.
Buna karşılık…
Müteahhit firma temsilcileri de iş planları üzerine bilgilendirme yaptılar, kendi gerekçelerini ortaya koydular.
Ne yazık ki…
Çıkan sonuç umut verici değil. Çünkü müteahhit temsilcileri “eylül sonuna yetiştirmeye çalışacaklarını” söylediler.
Yani…
Esnafın haziran sonu yolun açılacağı beklentisi ortadan kalktı, yeni hedef olarak eylül sonu gündeme girdi.
Çileye devam.
Geçit İstasyonu altgeçit çalışması da başlamadı
Metro inşaatının… Geçit’i 1 yıldır geçememesi bir yana, Geçit girişinde planlanan istasyonda aylardır hareket yok.
Nitekim…
Yerüstü istasyonunda yayaların geçişini sağlayacak altgeçidin geçtiğimiz mart ayı sonunda bitirilmesinin planlandığını biliyoruz.
Gelin görün ki, o altgeçit de başlamadığı gibi, belli bir plan da yok.
Yani…
Geçit’te yol açılıp trafik aksa bile, altgeçit için girişi yine kazılacak.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Aralıktan önce bitmez
Bursa’nın kaderi diyelim.
Hatlarda çalışacak yeterli kalifiye eleman bulamıyorlar ,olanda doğal olarak fazla para istiyor tabi bu da onların işine gelmiyor,işe işi bilmeyen elemanlar alınıyor bu da işin uzamasına sebep oluyor ,emin olun ihaleyi kazanan şirketin eseri yoktur orda ihaleyi kazanan işi taşerona satıyor,taşerona bir başka taşerona bu iş böyle yürümez.
bursanın kaderi hızlı tren den sonra Hastahane metrosu da yavaş işliyor herhalde denetım kontrol yetersız