Feridun Eyüpoğlu
Feridun Eyüpoğlu

Bursa’nın fuar kazancı

Ekonominin aynası ne diyor?

Fuarlar; mevcut görüntü kadar geleceğe de ışık tutuğu için ekonomik gidişatın aynası görevini görmekte.

2017’nin ilk yarısına dönük tabloyu TÜYAP Bursa Fuarcılık Genel Müdürü İlhan Ersözlü ile masaya yatırdık.

Ersözlü zorlulara rağmen artan pozitif gelişmelere dikkat çekti.

“2016’dan miras kalan zorluklarla başladığımız 2017 yılında işler giderek düzeliyor.

KGF ve KOSGEB kredileriyle istihdam destekleri canlanmayı teşvik etti.

16 Nisan’la birlikte siyasi taraftaki belirsizliğin aşılması da önemli bir kilometre taşı oldu.

Neticede çeşitli sektörlerin fuarlara artan ilgisi yanında yabancıların da Türkiye’ye yönelimi arttı.”

Müşterilerinden gelen doneleri değerlendiren İlhan Ersözlü’ye göre pekçok sektörde ekonomi hareketlenmeye başlamış durumda.

Ayrıca yabancı ilgisi de giderek pozitife dönüyor!

En yakın ve canlı örnekse Bursa’yı hem fuarcılıkta hem de bebe ve çocuk giyiminde öne çıkaran JUNIOSHOW oldu.

“İkinci 6 aylık dönemin startı; getirisi ve katılımı yoğun bir fuarla başladı.

Aslında fuarcılıkta yaz ayları pasif dönemler olarak bilinir.

Ama bebe ve çocuk modasının yaz kreasyonları için temmuz ayı iyi bir fırsat oluşturdu.

5 Temmuz’da başalayan JUNIOSHOW, 43 ülkeden katılım sağlayarak büyük ilgi gördü!

Yapılan satış bağlantıları da sektörü fazlasıyla memnun eden bir düzeyde seyrediyor.”

Bebe ve çocuk giyiminde dünya pazarlarında Bursa’nın payını fuarlarla artırdıklarına dikkat çeken Ersözlü…

Kalite ve fiyat avantajını moda belirleyicisi olarak da ilerletmeye kararlı olduklarının altını çizdi!   

 

Yıldızı parlayan fuarlar

 

Peki Bursa adına başka hangi sektörler fuarların yeni gözdesi olmaya aday?

“Sonbahardaki blok mermer fuarı şimdiden kapış kapış gidiyor.

Dünyada bir ilk ve mermercilerin ayağına en kaliteli müşteri gelmekte çünkü.

Çok ciddi bir döviz girdisi söz konusu.

Gıda ve tarıma dayalı sanayi fuarları da öne çıkmaya aday!

Metal teknolojilerine dönük fuarlarsa; kalıp, takım tezgahları ve sac işleme alanlarında müthiş bir potansiyele sahip.

Bilişim, robotik ve nano teknolojisinin de öne çıkmasını bekliyoruz.

TÜYAP Genel Müdürü Ersözlü’ye göre en geç 5 yıl içinde ise savunma ve havacılıkta da Bursa fuarlarda uluslararası çapta görücüye çıkıcak.

                       

Tanıtım ve turizm getirisi

 

Kentin tanıtımına ve tursitik faaliyetlere ciddi kaykısı olan bir sektör fuarcılık!

Nasıl mı?

“Dünyayı kentin ayağına getiriyoruz. Bazı fuarlarda 70 farklı ülkeden katılım olmakta.

Bursa’yı da aynı zamanda tanıtmış oluyoruz.

Çünkü gelenlerin hepsi aynı zamanda biri turizm elçisi sayılır.”

Bir de fuarların konaklama, beslenme ve alışveriş üzerinden sağladığı ekonomik katkı var.

“Bursa’ya gelen bir fuar ziyaretçisi günlük en az bin lira civarı bir para bırakıyor.

Kent ve ülke dışından binlerce ziyaretçiyi Bursa’ya getiren fuarlar sadece bir günlük konaklamada bile toplamda milyonlarca liralık getiri demek.

Konaklama süresini artırdığımızda bu gelirin ikiye üçe katlanması zor olmayacak.”

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X