Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Bursa’nın… Demiryolu macerası, Bandırma-Bursa-Ayazma Demiryolu Hattı Etüd Proje Çalışması olarak başladı. 1992’de ilk haberi heyecanla yaptık.
O dönem…
TBMM’de Ulaşım Komisyouu bünyesinde Demiryolları Alt Komisyonu kurulduğu, başkanlığını da dönemin DYP Bursa Milletvekili olan rahmetli Kadri Güçlü’nün üstlendiği haberini de aynı heyecanla aktardık.
Hatta…
Güzergahın Yenişehir’den mi, İnegöl’den mi geçmesi gerektiği bile tartışıldı.
23 Aralık 2012’de…
Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin ilk adımı olarak Bursa-Yenişehir Hattı temelinin atıldığı Balat’taki törende “Bursa’nın 59 yıllık tren özlemi bitiyor” diye yine heyecanlandık.
Sonra…
Önce trenin adı Yüksek Hızlı’dan Yüksek Standartlı Demiryolu Hattı’na dönüşüp hızlı tren oldu. İnşaat uzayıp yıllar geçtikçe moraller bozuldu, umutsuzluk arttı.
Ta ki…
3 yıl önce proje dış krediye dönünceye kadar. 31 Ekim 2021 günü “2030’a razıyız” diye yazdığımızda itiraz eden dostlar olmuştu. Dış krediyle inşaat hızlandı. Artık demiryolu hattı gözle görülür hale geldi. Tünellerde de çok yol alındı.
Gelinen noktada…
Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu 21 Eylül’deki son Bursa ziyaretinde; 2025 sonunda Osmaneli-Bursa arasındaki inşaatın bitip 6 aylık test sürüşleri sürecinin başlayacağını söyledi.
Bu da bizi yeniden heyecanlandırdı.
İşte…
Hızlı tren için geri sayımın yaşandığı şu günlerde sıra en can alıcı soruya geldi.
Okurumuz…
Kamil Büke de bu önemli ve kritik soruya cevap arıyor:
“Bizim hızlı trenle Sayın Bakan’ın söylediği gibi Ankara ve İstanbul’a direkt yolculuk yapabilecek miyiz, yoksa Osmaneli’de aktarmalı yolculuk mu olacak?”
Kulağımıza da…
Bizim hızlı trenle, bağlanacağı Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı ray standartları farklı olduğu için aktarmalı yolculuk söylentileri geliyor.
O nedenle, bu soruya cevap bulmanın tam zamanı.