İhsan Aydın
İhsan Aydın

BURULAŞ’ın yolcu rekoru

Bursa, trafik sorununu çözme konusunda yıllardır yatırımlar yapıyor.

Raylı sistemden köprülü kavşaklara, yeni çevre yollarından hava taşıtlarına, teleferikten lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarına kadar her yıl Büyükşehir Belediyesi‘nin yatırım bütçesinin üçte ikisinden fazlası bu alana harcanıyor.

Buna rağmen sorun kökten çözülebilmiş değil.

Kısa vadede çözmek de kolay görünmüyor.

Zira, kent sürekli göç alıyor, büyüyor, yeni cadde ve bulvarlar açmak büyük kamulaştırma maliyetleri gerektiriyor.

Büyükşehir Belediyesi, hemen her gün yeni yol açmak için en az bir eski bina yıkıyor ama artan nüfus ve araç sayısına yeterli gelmiyor.

Keza, araç sayısı da her geçen gün katlanıyor.

Dün BURULAŞ Genel Müdürü Levent Fidansoy‘u arayıp, kent merkezinde Yunuseli Havalimanı’na alınan deniz uçağı seferlerine ilgiyi sorduk.

Henüz tam doluluk yakalanamamış ama Gemlik‘e göre bir artış olduğundan bahsetti.

Fidansoy, önümüzdeki günlerde tanınırlık ve bilinirlikle birlikte doluluk oranının daha da artacağını söylüyor.

Henüz iniş yeri statüsündeki Yunuseli için şimdiye dek 50’ye yakın hava aracı sahibi ve uçuş okulunun BURULAŞ’a kullanım amaçlı başvuruda bulunduğu da belirtiliyor.

BURULAŞ bildiğiniz gibi hem kara hem hava hem de deniz taşımacılığı yapıyor.

 

En az 20 kez otobüse bindik

 

Kent içindeki lastik tekerlekli toplu taşıma araçların işletim sorumluluğu da 2005 yılından bu yana BURULAŞ’a devredildi.

BURULAŞ’ın geçtiğimiz yıl filosuna 10 yeni ATAK isimli Karsan belediye otobüsünü daha kattığını öğrendik.

57 yolcu kapasiteli konforlu otobüslerle yolculuk kalitesi de artmış.,

Söz BURULAŞ’tan açılmışken, şirket geçen yıl lastik tekerlekli toplu taşıma araçları olan otobüslerle 60 milyondan fazla yolcu taşımış.

Yaş ortalaması 5‘i bulan 353 otobüslük BURULAŞ filosu ile 2016‘da 28 milyon 87 bin kilometre yol yapılmış.

Bunun da Dünya’nın etrafını 710 kez dolaşmak anlamına geldiği belirtiliyor.

Yani, Bursa’daki otobüsler yolcu taşırken koca bir yılda 710 kez dünyanın etrafını dolaşmışlar.

Gerçekten Bursa’nın otobüs filosu da çok genç.

Özel halk otobüslerinin tamamı için böyle bir şey söylememiz mümkün değil.

Mal sahiplerinin halen bir kısmının aracını değiştirmediği bir gerçek.

Rakamlar ilginç.

Emekli sayısının bir hayli fazla olduğu kentimizde 65 yaş üstü hemşehrilerimizin günde belirli sayıda, toplu taşıma araçlarından ücretsiz yararlandıklarını da ekleyelim.

Nüfusu 3 milyona yaklaşan kentimizde hemşehrilerimiz yılda en az 20 kez belediye otobüslerine binmişler.

 

2017 Sağlıklı Kent takvimi

 

Bursa, Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği‘nin kurucusu ve ve liderliğin yapan bir kent.
Birlik, Dünya Sağlık Örgütü’nün 7 bölgeli Avrupa kıtasına bağlı olarak faaliyet gösteriyor.

Türkiye’de de mahalli birlik statüsüyle İçişleri Bakanlığı‘nın denetiminde. 

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe aynı zamanda Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’nin de başkanı.

2005 yılında 10 üye ile kurulan birlik bugün ülke genelinde 63 üyeye ulaştı.

Dün, Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği‘nin Haşim İşcan Caddesi üzerindeki merkezini ziyaret ettik.

Birlik Müdürü Şehir Plancısı Murat Ar ile konuşurken, Dünya Sağlık Örgütü’nün önümüzdeki ay Macaristan‘da düzenleyeceği konferansta Bursa’dan iki bildiri de kendilerinin sunacaklarını açıkladı.

Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği’nin 2017 programı da dolu dolu.

Önümüzdeki mayıs ayında Denizli’de termal şehirler masaya yatırılacak.

İki yılda bir yapılan çevreci tesis ödülü yıl sonunda tekrarlanacak.

Üye belediyeler arasındaki iyi uygulama örnekleri yarışması da bu yıl yinelenecek.

ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

BUGÜN EN ÇOK OKUNANLAR

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X