Doğa Koleji Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Direktörü Hakan İnanır, t-MBA ve CodeMath ile eğitimde ihracata katkıda bulunacaklarını ifade ederek, “Eğitim içeriklerimizle iddialıyız.” dedi.
Eğitime getirdiği yenilikler ve akademik başarılarla sürekli bir adım önde olan Türkiye ve Avrupa’nın en büyük okul zinciri Doğa Koleji, uygulamalı ve öğrencilerin yeteneklerine göre belirlenen eğitim sistemiyle farklılıklar sunuyor.
Doğa Koleji, kendi geliştirdiği t-MBA ve CodeMath ile ihracata katkı sunmaya hazırlanıyor. Kodlama eğitimiyle matematiği oyunlaştırarak yenilikçi bir eğitim programı haline getirdiği CodeMath ve işletme yüksek lisans programını lise düzeyine uyarlayarak geliştirdiği t-MBA (Teenager MBA) eğitim programını Polonya Eğitim Bakanlığına tanıttı.
t-MBA (Teenager MBA) eğitim programı, 10 farklı işletme yüksek lisans dersini lise düzeyine uyarlıyor. İfade yeteneği güçlü, sosyal, yenilikçi ve teknolojiyle barışık girişimciler yetiştirmeyi amaçlayan t-MBA eğitim modeli; 9, 10 ve 11. sınıflarda uygulanıyor.
CodeMath, matematik ve kodlamayı buluşturarak, öğrencilere 21. yüzyıl becerilerini ve günlük hayatta kullanabilecekleri eleştirel ve yaratıcı zihinsel alışkanlıkları kazandırıyor. İki dersin ortak kazanımlarını öğrenciler tek bir derste ediniyor. Bu proje ile özellikle ilkokul seviyesindeki öğrenciler, matematik dersine karşı ön yargılarını yıkıyor ve eğlenerek öğreniyorlar.
Analitik ve algoritmik düşünme becerisi ve problem çözme becerisi kazanan öğrenciler, edindikleri bu kazanımlarla karşılaştıkları problemlere daha çözüm odaklı yaklaşımlarda bulunuyor.
Doğa Koleji Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Direktörü Hakan İnanır, Polonya Eğitim Bakanlığı Program Materyal Geliştirme ve Yenilik Departman Koordinatörü Rafal Lew Starowicz ile bir araya gelerek, “Uzun yıllardır tüm kampüslerimizde uyguladığımız t-MBA eğitim programını Polonya’ya tanıtarak yeni bir iş birliğine kapı araladık.” dedi.
İnanır, Starowicz’e t-MBA ve CodeMath eğitim programlarının öğrencilere önemli değerler kattığını ifade ederken, “Öğrencilerimiz lise düzeyinde t-MBA eğitim modeliyle dünyayı yönetsel, ekonomik ve stratejik açıdan yorumlayabilme yetisi kazanıyorlar.” dedi.
Polonya İle Eğitim İçeriği Anlaşması…
Polonya Eğitim Bakanlığına, CodeMath eğitim programıyla ilgili sunum yaptıklarını belirten İnanır, “Soyut kavramlardan oluşan matematiği, teknolojinin ABC’si olan kodlama adımlarıyla ve sevdirerek öğretiyoruz. Çocuklarımız disiplinler arası etkileşim metodumuz sayesinde oyun oynarken hem matematik, hem de kodlama kazanımları ediniyorlar.” dedi. Matematiği ve kodlamayı birer oyun haline getirip sevdirdiklerini anlatan İnanır, “Polonya Eğitim Bakanlığı ile eğitim içeriklerini geliştirme konusunda prensip anlaşmasına vardık.” dedi.
Bakanlığın ilgiyle izlediği CodeMath ile Türkiye’nin eğitimde yeni bir ihracat kapısı aralayabileceğini anlatan İnanır, “Doğa Koleji’nin akademik birimi iki yıldan fazla süredir bu proje üzerinde çalıştı. Yakaladığımız ilgi sayesinde ülkemiz için bir ilk sayılacak bu proje ile eğitimde bir ihraç kalemi oluşturmayı başardık. Matematik branşı ile başladığımız yolculuğumuza diğer disiplinleri de ekleyerek devam edeceğiz.” dedi. İnanır, Polonya eğitim sisteminin dijitalleşme uygulamaları ve materyallere dair çalışmalarına ilişkin görüş alışverişinde bulunduklarını ifade etti.
Polonya BeCreo Technologies şirketi Scottie Go yetkilileri ile bir araya gelen İnanır, farklı firmalarla bilgisayarsız kodlama ve algoritmik düşünme programlarını tanıtarak, bilişim teknolojileri ve eğitim program içeriklerini uluslararası alanda işbirliği içinde geliştirme çabası içinde olacaklarını söyledi.
Avrupa’nın en büyük bilim merkezleri arasında yer alan Kopernik Bilim Merkezi’ni de ziyaret eden İnanır ve Doğa Koleji üst yönetimi, ziyaretin ardından Polonya’nın ve Avrupa Birliği’nin bilişim ve teknoloji araştırmaları görevini üstlenen Poznan Süper Bilgi İşlem ve Ağ Merkezi’nde incelemelerde bulundu. Aralarında CERN’ün de bulunduğu diğer Avrupa Birliği ülkelerindeki birçok bölgeye doğrudan bağlı olan merkez, coğrafi konumu ve kuruluş amaçlarıyla son derece stratejik öneme sahip.
Merkez Direktörü Krzystof Kurowski; medikal, robotik ve akustik araştırma geliştirme laboratuvarları hakkında Doğa Koleji yönetimine çalışmaları hakkında bilgi verdi. Dijitalleşmemiş beşeri bilimler alanında dijital kütüphane uygulamalarını anlatan Kurowski, veri merkezinin ve Network Operasyon Merkezinin süreçlerini paylaştı.
İnanır, “Bu merkez her ne kadar son teknoloji kullanılarak inşa edilmiş olsa da ülkemizdeki benzerlerinin daha modern ve çağın gerekliliklerine uygun olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Ülkemiz adına sevindirici olan bir başka konu da, artık kendi eğitim sistemimizi yurt dışına ihraç etmeye başlayacak noktaya gelmiş olmamızdır.” dedi.
Ziyarete Doğa Koleji Bilişim ve Eğitim Teknolojileri Direktörü Hakan İnanır, Medya ve Kurumsal İletişim Direktörü Turgay Türker, Lisanslı Okullar Direktörü Serkan Karabulut ve AB Projeler Koordinatörü Dr. Zuhal Yılmaz Doğan katıldı.
Milli Eğitim Bakanlığından sonra en fazla AB projesi yapan kurum unvanına sahip olan Doğa Koleji, bu alanda birçok proje yürütüyor. Yeni Ufuklar 2020 Projesi kapsamında ortaklıklar geliştirerek yenilikçi teknolojilerin gençlere aktarımına dair çalışmalarını sürdürüyor.