Faiz indirimleri satışları patlattı

Merkez Bankası’nın hamlelerinin ardından bankaların kredi faizlerini düşürmesi, eylülde araç satışlarını hızlandırdı. 1 Ekim’de başlayan taşıt kredilerindeki kampanya ile pazarın daha da hareketlenmesi bekleniyor.

Faiz indirimleri satışları patlattı

Uzun süredir daralan otomotiv pazarı, faiz indirimleri ile yara sarmaya başladı. Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, geçen ay 2018’in aynı dönemine göre yüzde 82,35 artarak 41 bin 992 seviyesinde gerçekleşti.
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç satışları, eylülde 41 bin 992 adede ulaştı. Geçen yılın eş döneminde bu rakamın 23 bin 28 olarak kayıtlara geçtiği dikkat alındığında pazar yüzde 82,35 büyümüş oldu. Eylülde bir önceki yılın aynı ayına göre otomobil satışları yüzde 100,67 artarak 35 bin 308, hafif ticari araç satışları da yüzde 23,03 yükselişle 6 bin 684 olarak kayıtlara geçti. Ocak-Eylül döneminde ise toplam satışlar yüzde 39,3 azalarak 281 bin 309 düzeyinde gerçekleşti. 9 ayda 2018’in aynı dönemine göre otomobil satışları yüzde 36,92 azalarak 228 bin 628, hafif ticari araç satışları da yüzde 47,84 gerileyerek 52 bin 681 olarak gerçekleşti.

BU AY FAİZLER DE DÜŞÜRÜLDÜ

Ziraat Bankası, Halkbank ve Vakıfbank, batı otomotiv firmalarıyla yaptığı anlaşma sonucu 26 Eylül’de yaptıkları açıklama ile taşıt kredisi faizlerini düşürdüklerini duyurmuşlardı. 1 Ekim’de başlayan ve yıl sonuna kadar devam edecek kampanya kapsamında, fiyatı 50 bin lira ile 120 bin lira arasında bulunan sıfır kilometre binek araçlarda 18-36 ay vade için uygulanan aylık faiz oranı yüzde 0,49-0,69 bandına çekildi. Fiyatı 72 bin lira ile 500 bin lira arasında değişen sıfır kilometre ticari araçlarda ise 36-60 ay vadeli kredinin faizi yüzde 0,49-0,69 aralığında uygulanıyor. Öte yandan, Toyota ve Mercedes’in de katılımıyla anlaşmalı otomotiv firmaları binek araçlarda Fiat, Honda, Hyundai, Renault Mais, Toyota; ticari araçlarda Fiat, Ford, Isuzu, Karsan, Temsa, Otokar, BMC ve Mercedes oldu.

128 ELEKTRİKLİ 7 BİN 625 HİBRİT

Eylül sonunda otomobil satışları 1600cc altında yüzde 38,3, 1600-2000cc aralığında yüzde 44,4 ve 2000cc üstünde yüzde 33,2 azaldı. Söz konusu dönemde 128 elektrikli ve 7 bin 625 hibrit otomobil satışı gerçekleştirildi. Otomobil pazarında ortalama emisyon değerlerine göre en yüksek paya yüzde 38,15 ile 100-120 gr/km arasındaki otomobiller 87 bin 228 adetle sahip oldu. Aynı dönemde dizel otomobil satışlarının payı yüzde 55,81’e gerilerken, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 67,80’ye ulaştı. 

EN ÇOK İLGİ SEDANA

Eylül ayı sonunda otomobil pazarı segmentinin yüzde 86,3’ünü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. En yüksek satışa, yüzde 61,9 pay ve 141 bin 629 adetle C segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre ise en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 51,2 pay ve 117 bin 104 adetle yine sedan otomobiller oldu. Söz konusu dönemde hafif ticari araç pazarında gövde tipine göre en yüksek satışa yüzde 71,45 pay ve 37 bin 638 adetle van ulaşırken, vanı, yüzde 12,41 pay ve 6 bin 540 adetle kamyonet, yüzde 8,47 pay ve 4 bin 461 adetle minibüs, yüzde 7,67 pay ve 4 bin 42 adetle de pick-up takip etti. 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X