1. HABERLER

  2. YAŞAM

  3. SAĞLIK GÜZELLİK

  4. Gün içerisinde zinde olmanın 6 psikolojik yolu
Gün içerisinde zinde olmanın 6 psikolojik yolu

Gün içerisinde zinde olmanın 6 psikolojik yolu

Sabah kalktığınızda bile güne yorgun mu başlıyorsunuz? Gün içerisinde zaman zaman durduk yere enerjiniz mi düşüyor? Hayatınızda yapacağınız ufak değişiklikler sayesinde bütün bir gün boyunca enerjik ve zinde kalabilirsiniz.

A+A-

Gün içerisinde enerjik ve zinde kalmak için size vereceğimiz ufak tüyolara kulak verin...

1-) Alarm sesini değiştirmek.

Gününüzün iyi geçmesini istiyorsanız günün başlangıcına dikkat etmeniz gerekiyor. Sabahları erken uyanmak eğer zor geliyorsa; mutsuzluk ve bunun akabinde dalgınlık oluşur. Gün içerisinde uyku ihtiyacı hissedildiği için zinde olamayız ve odaklanamayız. Biz farkında olmasak da sabahları çalan alarm bilinçaltımıza işler. Ne zaman alarm sesini duysak zorlu bir uyanış geçireceğimizi bilinçaltımız hisseder ve zor uyanmamıza sebep olur. Bu yüzden beynimizi kandırmamız gerekiyor. Bunun en iyi çözümü ise bilinçaltımızın alarm sesine karşı bir tepkime üretmemesini sağlamak. Eğer her gün farklı bir ses ile uyanırsanız beyniniz tetiklenmeyecek ve kolay uyanmanızı sağlayacak.

saat

2-) Güneş doğarken uyanmak.

Erken kalkmak zor geliyorsa o zaman çok erken kalkmak daha iyi bir çözüm olacaktır. Güneşin doğuşuyla birlikte uyanırsanız zinde, mutlu ve dinç bir şekilde güne devam edersiniz.

3-) Saatlerce sadece bir konuya odaklanmak.

Eğer bir konuya odaklanıp saatlerce bunun üzerinde düşünüyorsanız bunu hemen bırakmanız gerekmektedir. 1 dakika bile olsa odaklandığınız konuya ara vermek daha sağlıklı kararlar vermenizi sağlayacaktır.
 

dusunen-kadin-15

4-) Duş almak.

Duş almak veya yüz yıkamak gibi kısa vadeli bir iş yapmak bize uzun vadeli bir fayda sağlayacaktır.

5-) Sosyal medyada çok vakit geçirmemek.

Eğlendiğimizi düşünerek ve zaman öldürmenin en iyi yolu olarak gördüğümüz sosyal medyada uzun vakit geçirmek beynimizin uyuşmasına yol açar. Özellikle gece yatmazdan en az 20 dakika önce sosyal medyayla uğraşmayı kesersek bunun faydasını hemen göreceksiniz.

6-) Gün içerisinde bazı saatler arası uyumamak.

Özellikle ikindi uyuyup akşam kalkmanın verdiği sersemliği hepimiz biliriz. Bu durum bizi büsbütün hem ruhsal hem fiziksel olarak etkilediği için zinde olmamızı engeller. Gün içerisinde öğle uykusu hariç uyumak, anlattığımız bütün yöntemleri hiçe sayarak bize huzursuz bir gün verecektir.

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.