1. YAZARLAR

  2. Ahmet Emin Yılmaz

  3. Hızlı trende zor karar: Bursa Garı köprüye mi, araziye mi?
Ahmet Emin Yılmaz

Ahmet Emin Yılmaz

Yazarın Tüm Yazıları >

Hızlı trende zor karar: Bursa Garı köprüye mi, araziye mi?

A+A-

Gelişmeleri… Bu sütunların okurları biliyorlar. 23 Aralık 2012’de Balat’ta büyük umutlarla temeli atılırken 2014 sonu olarak konan yolculuk hedefi daha ilk aşamada hayal oldu.

Nedeni belli…

Temeli atılan Bursa-Yenişehir arası hızlı tren hattının yaklaşık 400 milyon liralık ödeneği daha raylar döşenemeden tünellerde bitti. Bitmeseydi yine işe yaramayacaktı. Çünkü, Yenişehir’den ötesi için bırakın projeyi, güzergâh bile belli değildi.

O bakımdan…

Bursa-Yenişehir arası bitse bile hızlı tren lunapark treni gibi kalacaktı.

Şimdilerde…

TCDD her şeyi yeni baştan yapıyor. İlk adım olarak Yenişehir’den ötesi için güzergâh çalışması yapıldı ve Osmaneli’nden Ankara-İstanbul hattına bağlanması kararlaştırıldı.

Bu noktadan…

Yenişehir’e kadarki güzergâh ile Yenişehir’den Bursa’ya doğru güzergâhın Turanköy-Gölbaşı bölümünde önemli değişiklikler yapıldı.

Şimdilerde…

Bu hattın projesi çiziliyor. Bir yandan da tünellerden çıkamadığı için duran Bursa-Yenişehir hattının tamamlama ihalesi hazırlıkları yapılıyor.

Yani…

İşler birazcık da olsa kıpırdamış gibi gözüküyor.

İşte…

Güzergâhlara yönelik sorunları değişiklikler yaparak çözen TCDD yönetimi, kulağımıza gelenlere göre şu sıralarda hızlı tren Bursa Garı’nın yeri için de yeni arayışlar içinde.

2012 Aralık ayında temeli atılan projede Balat’ta Bursa Garı olarak hemzemin arazi belirlenmiş, ilk çizimler de buna göre yapılmıştı.

Ne var ki…

Bu kadar sabırla bekleyen Bursa için” yeni bir proje düşünen TCDD yönetimi, kente yakışması amacıyla daha modern ve anıtsal bir gar binası üzerinde duruyor.

Ankara’dan yansıyanlara göre…

Avrupa’nın bazı büyük kentlerde olduğu gibi, Bursa Garı’nın da modern bir yapıyla Mudanya Yolu üzerinden geçecek demiryolu köprüsünün üstüne yapılması düşünülüyor.

Bununla birlikte…

TCDD yönetimi bir yandan da, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin daha 2011 yılındaki Bursa Garı’nın Geçit’in kuzeyindeki açık araziye yapılması önerisini yeniden değerlendirmeye aldı.

Ama…

Bursa-Yenişehir hattının tamamlama ihalesi ile birlikte ele alınması beklenen Bursa Garı yeri konusunda henüz kesin bir karar verilmiş değil.


 

Balat’ta köprüden iniş eğim sorunu

 

TCDD yönetimi, hızlı tren Bursa Garı için Balat’ta Mudanya Yolu’nun iki tarafında iki farklı çalışma yürütüyor. Bunlardan biri olan köprü üstü gar için bazı teknik adamlar zorunluluktan kaynaklandığı görüşünde.

Çünkü…

Mudanya Yolu’nun üstünden köprüyle geçecek hızlı tren hattının zemine inişi için belli bir eğim gerektiğini, açı tam uygulandığında da iniş noktasının dere olacağını söylüyorlar.

Buna karşın…

Büyükşehir’in 2011’de önerdiği Geçit’in kuzeyi olan alan, Mudanya Yolu’nda Balat’ın karşısına geliyor. Burası düz arazi olduğu için hemzemin gar yapılabiliyor.


 

Bursaray hızlı trenin kararını bekliyor

 

Hızlı tren için Bursaray’ın da Balat’a kadar uzatılması gündemde. Ne var ki, TCDD’nin gar yeri için son kararı vermemesi Bursaray planlamasını da engelliyor.

Nitekim…

Emek’ten sonrası için Bursaray biri Mudanya Yolu’ndan, diğeri Geçit’in arkası olarak tarif edilebilecek yerden iki alternatif proje hazırladı. TCDD’nin kararına göre hemen ihaleye çıkılacak.

Eğer gar Balat’ta köprü üstüne yapılırsa Mudanya Yolu’ndan gidilip Geçit Kavşağı’na bat-çık yapılacak. Gar Geçit’in kuzeyinde olursa, bu kez Özdilek arkasındaki konutların yanından Bursaray geçecek.


 

Güvenliğe söz yok, ama halka işkenceye de dönüşmesin

 

Telefonda Bursa’nın tanınmış siyasetçilerinden biriyle konuşuyorduk. Sesindeki sıkıntıyı sorunca şunu söyledi:

İstanbul’dan geliyorum. Kadıköy’den yola çıktım, Osmangazi Köprüsü’nden geçtim, 1 saat olmadan Kurtul Köyü’ne geldim.”

Sonrasını da söyledi:

Fakat Kurtul’dan bu tarafa 1 saati geçti, henüz Bursa’ya ulaşamadım.”

Ardından…

Trafiğin sıkıştığını gören araçların çoğu Selçukgazi-Seçköy ayrımından kaçıyorlar. Buna rağmen yolun durumu böyle” diye de ekledi.

Aslında…

Bu konu, bir süredir İstanbul Yolu’ndan gelenlerin dile getirdiği ve itiraz ettiği ciddi bir sorun haline dönüştü.

Kaza ya da yol çalışması yok, yalnızca Ovaakça’da güvenlik amaçlı yol denetimi var.

Polis ekibi yolu tek şeride indiriyor ve geçen araçları kontrol ediyor. O nedenle de yoldaki trafik ta Kurtul’a kadar uzuyor.

Güvenlik önlemlerine elbette kimsenin sözü yok. Zaten telefonda konuştuğumuz Bursa’nın tanınmış siyasetçisi de aynı şeyi söyledi ve “Güvenlik önemli” dedi.

Ne var ki…

Ovaakça’dan Kurtul’a kadar yolun şişmesi hiç de normal değil. Dahası, güvenlik adı altında halka işkenceye dönüşen uygulamalar da doğru değil.

Bunun bir formülü, yöntemi olmalı.


 

Nilüfer’den Niğde Bor’a Şehit Ömer Halisdemir ziyareti

 

​Hiç kuşku yok ki… 15 Temmuz gecesi darbe girişiminin başarısız olmasındaki en önemli kırılma noktası, Özel Kuvvetler Komutanlığı’nda Astsubay Ömer Halisdemir’in şehit olacağını bile bile darbeci General Semih Terzi’yi öldürmesiydi.

O günden beri, Niğde’nin Bor ilçesine bağlı Çukurkuyu Köyü’ndeki Şehit Ömer Halisdemir’inr mezarına ülkenin her yerinden ziyaretçiler geliyor.

Dün de, AK Parti Nilüfer İlçe Kadın Kolu Başkanı Dilek Durak ve yönetiminden bir grup şehidin mezarında dua edip ailesiyle görüştüler.

En çok da…

Şehit Ömer Halisdemir’in babası Hasan Hüseyin Halisdemir’in metanetinden etkilendiler.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.